قابليت شارژ بي‌سيم از راه دور، به قلم هوشمند اضافه مي‌شود

يك‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس توافق‌نامه‌ي سازمان USL و انجمن NFC، به‌زودي امكان شارژ بي‌سيم از راه دور به قلم هوشمند اضافه مي‌شود.
تبليغات

سابقه‌ي استفاده از قلم‌ ديجيتال در دستگاه‌ها به دهه‌ها پيش بازمي‌گردد؛ اما اين تكنولوژي به‌صورت عمومي نتوانست در محصولات زيادي استفاده شود و در حال‌ حاضر، دستگاه‌هايي كه از قلم ديجيتال يا هوشمند استفاده مي‌كنند، به برخي تبلت‌ها و تعداد انگشت‌شماري موبايل هوشمند محدود مي‌شوند و استفاده از اين قلم‌ مستلزم شارژ كردن منظم باتري آن‌ است. حال استاندارد جديد شارژ بي‌سيم، باعث مي‌شود رَوَند شارژ شدن به‌مراتب ساده‌تر از گذشته شود و در نهايت، ممكن است در محبوبيت قلم‌ هوشمند تأثير بسزايي ايفا كند.

بر اساس يادداشت‌ تفاهمي كه بين سازمان USI و انجمن NFC امضا شده است، از اين پس مي‌توان قلم‌هاي‌ هوشمند را به‌صورت بي‌سيم شارژ كرد. اين فناوري با نام كامل Wireless Charging Specification، از همان آنتن‌ موجود در موبايل‌هاي هوشمند يا دستگاه‌هاي قابل حمل ديگر براي ارتباط و انتقال نيرو استفاده مي‌كند. محصولاتي كه داراي گواهينامه USI هستند، مي‌توانند از شارژ مبتني بر NFC با حداكثر سرعت يك وات ساعت استفاده كنند. شايد سرعت شارژ يك وات ساعت براي استاندارد سال ۲۰۲۰ سرعت بالايي نباشد؛ اما با توجه ‌به حجم و ظرفيت باتري قلم‌هاي هوشمند، كاملا قابل قبول به ‌انديشه متخصصين مي‌رسد. به‌طور سنتي، NFC با دادن مجوز به شركت‌هاي شخص ثالث، امكان تراكنش بي‌سيم يا انتقال فايل بين دستگاه‌ها را در محصولات آن‌ها فراهم مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران مطالعه سامسونگ گلكسي نوت ۱۰ لايت - قلم داخل شكاف

برخي از شركت‌هاي سازنده كروم‌بوك، تبلت‌، لپ‌تاپ و حتي موبايل ‌هوشمند سازگار با قلم مانند سامسونگ، براي تأمين انرژي مورد نياز قلم‌هاي موجود در محصولات خود، به شارژ داخلي متكي هستند. برخي ديگر مانند مايكروسافت، اچ‌پي و اپل از پورت‌ها و اتصالات خارجي براي اين منظور استفاده مي‌كنند. با استفاده از استاندارد جديد و شارژ بي‌سيم، دستگاهي كه از استاندارد NFC استفاده مي‌كند نياز به راه ‌حل‌ اختصاصي و درگاه‌ شارژ فيزيكي ندارد. استاندارد جديد به اين معني است كه قلم هنگامي كه نزديك محصول ميزبان باشد، شارژ مي‌شود و اين ويژگي، زمان استفاده از آن را افزايش مي‌دهد.

طبق گفته‌هاي USI، اين فناوري منبع ‌باز و غير اختصاصي است؛ بنابراين اجراي آن براي شركت‌ها هزينه زيادي نخواهد داشت. البته هنوز مشخص نيست آيا توليدكنندگان قصد دارند استاندارد WCS را در محصولات آينده خود ارائه دهند يا خير؛ اما قطعا اين تكنولوژي به استفاده‌ي بهتر و ساده‌تر از قلم‌ هوشمند منجر خواهد شد. استاندارد WCS اصولا تنها به قلم‌ محدود نمي‌شود و در آينده ممكن است از اين فناوري، براي شارژ كردن ساير سخت‌افزارهاي كم‌مصرف استفاده شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات