اولين ساختمان اداري توسط چاپگرهاي سه بعدي در دبي چاپ مي‌شود

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دبي ميزبان‌ سازه‌هاي شگفت‌انگيز فراواني بوده است كه از جمله‌ي آن‌ها مي‌توان به مرتفع‌ترين برج دنيا اشاره كرد. اين‌بار نيز دبي شاهد چاپ اولين ساختمان اداري بوسيله‌ي چاپگرهاي سه بعدي در خاك خود خواهد بود.
تبليغات

ساختمان اداري كه در نوع خود بي‌نظير خواهد بود، لايه به لايه و در ارتفاع شش متري و به وسيله‌ي چاپگرهاي سه بعدي چاپ خواهد شد. انتظار مي‌رود اين ساختمان در زميني به مساحت ۱۸۶ متر مربع در طي چند هفته چاپ شود.

اين ساختمان اداري به صورت موقت ساختمان اصلي موزه‌اي به نام موزه‌ي آينده خواهد بود كه در حال حاضر در نزديكي محل ساخت اين ساختمان قرار دارد. همچنين تمامي جزئيات و مبلمان اين سازه توسط همان چاپگر سه بعدي، چاپ خواهند شد.

اين ساختمان اولين ابتكار موزه‌ي مذكور به شمار مي‌رود كه با همكاري دبي و وين‌سان گلوبال اجرايي خواهد شد. اين همكاري قبلا نيز نتايجي براي شهر دبي به همراه داشته است و باعث ساخت ده خانه‌ي كوچك در عرض يك هفته شده است. موزه‌ي آينده مدعي است كه اين ساختمان، مدرن‌ترين ساختمان اداري چاپ شده در دنيا خواهد بود كه از آن در عمل به عنوان دفتر كار استفاده نيز خواهد شد.

عضو هيئت مديره‌ي كميته‌ي نو‌آوري امارات به نام محمد الجرجاوي مي‌گويد:

اين ساختمان نمودي از توانايي‌ها و خلاقيت‌هاي چاپگرهاي سه بعدي خواهد بود و باعث تغييرات زيادي در بخش ساخت و ساز در دبي خواهد شد. ما در انديشه متخصصين داريم تا بستري براي خود نمايي امكانات چاپگرهاي سه بعدي فراهم كنيم و چاپ اين ساختمان اداري، اولين قدم از قدم‌هايي است كه در اين راه خواهيم برداشت.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات