طراحي دفتر كار گوگل؛ آمستردام

يك‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دفتر كار گوگل واقع در شهر آمستردام، توسط شركت معماري و دكوراسيون داخلي D/Dock طراحي شده است.
تبليغات

اطلاعات كلي

  • شركت طراح: D/Dock
  • كارفرما: گوگل
  • متراژ: ۳۰۰۰ متر مربع
  • سال: ۲۰۱۴
  • محل: آمستردام، هلند

گوگل در سراسر جهان داراي شعبه‌هاي متعددي است كه در طراحي داخلي اين دفاتر، خلاقيت و نوآوري بسيار زيادي ديده مي‌شود. در واقع دفاتر كار گوگل به دليل طراحي خاص و شگفت‌انگيز خود بسيار شناخته‌شده‌ و مشهور هستند. شركت معماري و طراحي داخلي D/Dock در سال ۲۰۱۴ طراحي دفتر كار گوگل را بر عهده داشت و يك محيط كار راحت با طراحي خاص و منحصربه فرد براي كاركنان اين شركت ايجاد كرده است. طراحان با الهام گرفتن از چگونگي شكل‌گيري گوگل و گاراژي كه شركت گوگل براي اولين بار در آنجا شكل گرفت و تأسيس شد، طراحي و اجراي اين پروژه را انجام داده‌اند.

مرجع متخصصين ايران دفتر كار گوگل آمستردام

در طراحي داخلي دفتر گوگل، تركيبي از معماري مدرن و قديمي ديده‌ مي‌شود. تصاوير و نوشته‌هاي روي ديوار، چراغ‌ها و آويز‌هاي سقفي، سالن كنفرانس با ظرفيت ۷۰ نفر و اتاق جلسات با امكانات برگزاري ويدئو كنفرانس، همگي به عصر ارتباطات و طراحي مدرن اشاره دارند؛ اما ديوارهايي با طرح آجر، حال و هواي قديم و دوران‌هاي گذشته را در اين دفتر كار ايجاد كرده است. در حقيقت بعد از مرمت و تعميرات دفتر گوگل، طراحي فضاي داخلي اين دفتر دوباره انجام شد. ميز و صندلي‌ها و مبلمان اداري و بخشي از وسايل آشپزخانه‌ي كوچك اين دفتر دوباره مورد استفاده قرار گرفته‌اند. شركت گوگل تلاش كرده است از وسايل و متريال موجود در دفتر كار براي طراحي جديد اين دفتر استفاده كند. طبق سفارش شركت گوگل، طراحان سعي كرده‌اند براي طراحي دفتر جديد از متريال و تجهيزاتي استفاده كنند كه كمترين آسيب را به محيط زيست وارد مي‌كند. يكي ديگر از نكات قابل توجه در طراحي دفتر كار گوگل اين است كه شركت طراح در اجراي پروژه بر اين نكته تمركز داشته تا مصرف آب و انرژي را در اين دفتر كار به حداقل برساند.

مرجع متخصصين ايران دفتر كار گوگل آمستردام

اين دفتر كار در جنوب آمستردام واقع است و بسيار هوشمندانه طراحي شده ؛ به‌طوري كه چشم‌اندازي زيبا از شهر آمستردام پيش روي تمام كاركنان دفتر وجود دارد. در هر طبقه، بخش‌هاي مختلفي وجود دارد. بخش‌هايي مانند سالن كنفرانس، اتاق‌هاي كوچك مجهز به سيستم ويدئو كنفرانس و آشپزخانه، بخش‌هاي اصلي و مركز اين دفتر كار را تشكيل مي‌دهند. محل كار متخصصان دورتادور بخش‌هاي اصلي و مركزي دفتر قرار گرفت است به‌طوري كه دسترسي آسان به اتاق‌هاي كنفرانس و آشپزخانه مجهز دفتر براي تمام كاركنان وجود دارد.

مرجع متخصصين ايران دفتر كار گوگل آمستردام

طرح كلي اين دفتر كار به اين صورت است كه قابليت تغيير و انعطاف‌پذيري بالايي دارد.طراحي اين دفتر طوري است كه كارمندان ميز كار مشخصي براي خود دارند؛ ولي برحسب شرايط كار و نياز به كار گروهي، امكان ايجاد تغييراتي در چيدمان محل كار وجود دارد.

مرجع متخصصين ايران دفتر كار گوگل آمستردام

شركت طراح از نماد‌هاي شهر‌ آمستردام در طراحي داخلي اين دفتر كار استفاده كرده است. پيشخوان قسمت پذيرش به شكل يك دوچرخه طراحي شده و در كافه رستوران دفتر كار از سفال‌هاي لعابي دلفت (Delft) براي پيشخوان استفاده شده است. سطح لعابي و رنگ سفيد و آبي اين نوع سفال، به اين رستوران جلوه‌ي خاصي مي‌بخشد.

مرجع متخصصين ايران دفتر كار گوگل آمستردام

دفتر كار گوگل در آمستردام، يك محيط كار مناسب براي متخصصان است و باعث عملكرد بهتر آن‌ها مي‌شود؛ زيرا براساس نيازهاي كاركنان طراحي شده است. شركت گوگل در انديشه متخصصين داشته دفتر جديد يك محيط كار شاداب، راحت و انعطاف‌پذير باشد.

مرجع متخصصين ايران دفتر كار گوگل آمستردام

برنامه‌ي غذايي متعادل، ورزش، امكان ورود نور طبيعي و هواي تازه به داخل دفتر كار از جمله عواملي هستند كه در حفظ سلامتي كاركنان بسيار تاثيرگذارند. گوگل به سلامت كاركنان خود بسيار اهميت مي‌دهد؛ بنابراين يك منوي سالم و متعادل در رستوران شركت ارائه مي‌شود. داشتن تغذيه‌ي متعادل، سالن ورزشي و محل استراحت براي متخصصان، اين امكان را به وجود مي‌آورد تا كاركنان از لحاظ روحي و جسمي سالم‌تر بمانند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات