ساندبار هاي جديد ال جي با فناوري Dolby Atmos

جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ال‌جي با ارائه مدل SJ9 اولين ساندبار خود با فناوري Dolby Atmos را به بازار عرضه كرده است. براي اطلاعات بيشتر با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد.
تبليغات

پيش از اين شركت‌هاي سامسونگ، فيليپس و اونكيو ساندبارهايي را با تكنولوژي Dolby Atmos معرفي كرده بودند. حالا نوبت به ال‌جي رسيده و اين شركت نيز با ارائه مدل SJ9 اولين ساندبار مجهز به اين تكنولوژي را به بازار ارائه كرده است. تكنولوژي Dolby Atmos كه بعنوان تكنولوژي صوتي شي‌گرا نيز شناخته ميشود، صدا را نيز همچون اشيا در فضايي سه بعدي قرار مي‌دهد. بعلاوه، در اين تكنولوژي كانال‌هاي سقفي وظيفه گسترش صدا در محيط را بر عهده دارند.

شروع همكاري ال‌جي و دالبي به سال ۲۰۱۶ باز ميگردد و اين همكاري منجر به استفاده از تكنولوژي Dolby Vsison در تلوزيون‌هاي LCD و OLED رده‌بالاي ال‌جي شد. اما امسال، نه‌تنها ال‌جي از فناوري دالبي اتموس در پنج سري از تلوزيون‌هاي OLED خود استفاده خواهد‌كرد، بلكه يك ساندبار اختصاصي مجهز به اين تكنولوژي را نيز به بازار ارائه كرده است.

ساندبار جديد ال‌جي كه SJ9 ناميده شده، از تركيب ۵.۱.۲ استفاده ميكند كه عدد ۲ نشانگر بكارگيري دو بلندگوي رو به بالا است. اين بلندگوها صدا را به سمت سقف منتشر كرده تا بازتاب صدا از سقف به‌ گوش شنونده برسد. استفاده از اين تكنولوژي تجربه صوتي غني‌تر و فراگيرتري را براي شنونده به ارمغان مي‌آورد. اين مجموعه به‌همراه يك ساب‌ووفر بي‌سيم ارائه مي‌شود. در‌ كنار مدل SJ9، ال‌جي مدل‌هاي ارزان‌تر SJ8 و SJ7 را نيز ارائه كرده است.

بنا به گفته‌ي تيم آلسي، مدير بازاريابي ال‌جي در آمريكا:

انعطاف‌پذيري و نوآوري‌هاي بكار رفته در ساندبارهاي جديد ال‌جي به مشتريان اين امكان را مي‌دهد كه بيش از پيش از تماشاي فيلم و گوش‌دادن به موسيقي لذت ببرند. بعلاوه، طراحي فوق‌العاده و تكنولوژي‌هاي نوين اين ساندبار‌هاي جديد در كنار تلوزيون‌هاي OLED و Super UHD ال‌جي تجربه‌ي صوتي‌ تصويري فراگير و بي‌نظيري را براي مشتريان به ارمغان خواهد آورد.
مرجع متخصصين ايران LG Soundbar & TV

ساندبار SJ9 مجهز به كروم‌كست و بلوتوث داخلي، درگاه HDMI، درگاه صوتي آپتيكال، جك ۳.۵ ميليمتري و Ethernet است. اين ساندبار از ورودي و خروجي صداي 4K نيز همراهي مي‌كند و قدرت خروجي صداي آن معادل ۵۰۰ وات است.

مدل SJ8 از تركيب متداول‌تر ۴.۱ استفاده مي‌كند. اين مدل بسيار باريك طراحي شده و داراي يك ساب‌ووفر بي‌سيم است و بعلاوه از فناوري صداي HI-Res نيز همراهي مي‌كند. مدل SJ7 نيز يك مدل انعطاف‌پذير ۳۲۰ واتي است كه امكان تقسيم شدن به دو يونيت جداگانه را دارد. در كنار مدل‌هاي SJ9، SJ8 و SJ7، مدل‌هاي SJ6، SJ5، SJ4، SJ3، SJ2 و SJ1 نيز در سال جاري معرفي خواهند شد. ال‌جي براي مدل SJ9 برچسب ارزشي ۹۹۹ دلاري را در انديشه متخصصين گرفته است؛ اما در حال حاضر اين مدل با ارزش پايين‌تري در اروپا و آمريكا به‌فروش مي‌رسد.

انديشه متخصصين شما در مورد ساندبارهاي جديد ال‌جي چيست؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات