گوگل با همكاري JBL ساندبار مجهز به اندرويد تي وي مي‌سازد

سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل به همراه جي‌بي‌ال قصد عرضه‌ي نوعي ساندبار تركيبي را دارد كه با دستيار صوتي گوگل اسيستنت يكپارچه است و اندرويد تي‌وي را نيز اجرا مي‌كند.
تبليغات

گوگل قصد دارد با همكاري جِي‌بي‌ال دستگاه هيبريدي جديدي را توسعه دهد كه از تركيب ساندبار استاندارد با ستاپ‌باكس استريمينگ ساخته مي‌شود. اين محصول جديد كه «جي‌بي‌ال لينك بار» نام دارد به عنوان يك هاب صوتي براي اتاق نشيمن شما عمل مي‌كند؛ اما در عين حال اندرويد تي‌وي را نيز اجرا خواهد كرد و از يكپارچگي با گوگل اسيستنت براي فعال‌سازي جستجو و كنترل صوتي بهره مي‌گيرد. جي‌بي‌ال لينك بار تركيب جالب توجهي از محصولات سرگرمي خانگي است و قطعا براي شركت سٌنٌس كه بنا به شنيده‌ها قصد عرضه‌ي محصول مشابهي را در ماه آينده دارد، رقيبي نگران‌كننده به‌حساب مي‌آيد.

براساس پرونده‌ي جديدي از كميسيون ارتباطات فدرال (FCC)، سنس درصدد معرفي يك به‌روزرساني براي خانواده‌ي ساندبارهاي پلي‌بار و پلي‌بيس به همراه يكپارچگي با دستيار صوتي الكسا و يك اتصال مستقيم HDMI است. در اين صورت، ساندبار جديد سنس مي‌تواند به صورت مستقيم‌تري به كنترل تلويزيون شما بپردازد و دسترسي به كنترل صوتي را نيز امكان‌پذير كند. تصوير پيوست‌شده به دعوتنامه‌ي ماه ژوئن اين شركت حاكي از آن است كه سنس مشغول كار روي دستگاهي مرتبط با يك كنترل از راه دور فراگير است؛ در نتيجه اين ساندبار جديد احتمالا روي پلتفرم آمازون فاير تي‌وي اجرا خواهد شد يا از طريق روش‌هاي ديگر قادر خواهد بود تا آنچه را كه متخصص از طريق تلويزيون خود مي‌بيند يا مي‌شنود، كنترل كند.

با اين حال آنچه روشن به‌انديشه متخصصين مي‌رسد اين است كه گوگل و جي‌بي‌ال احتمالا در ساخت چنين دستگاهي پيش‌دستي خواهند كرد. گوگل اين ساندبار جديد خود را به عنوان «اولين دستگاه در سري محصولات هيبريدي كه اسپيكر اسيستنت و تجربه‌ي اندرويد تي‌وي را به طور كامل ارائه مي‌دهند»، تبليغ مي‌كند.

نكته‌ي جذاب‌تر اين است كه فراتر از استفاده از فرمان «هي گوگل» براي كنترل رسانه و محتواي يوتيوب، مي‌توانيد از كنترل صوتي مجهز به اسيستنت براي پخش موسيقي از لينك بار حتي در صورت خاموش بودن تلويزيون بهره بگيريد. بنا بر اعلام گوگل، اين دستگاه امكان اتصال از طريق HMDI را نيز خواهد داشت و از تعويض ورودي از طريق فرمان صوتي نيز همراهي خواهد كرد؛ در نتيجه مي‌توانيد هنگام تماشاي فيلم در تلويزيون به كنسول بازي يا ديگر دستگاه‌هاي خود جابه‌جا شويد. ارزش اين دستگاه هنوز مشخص نيست؛ اما گوگل مي‌گويد جي‌بي‌ال در پاييز سال جاري فروش آن را آغاز خواهد كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز
تبليغات

هم انديشي ها

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات