معرفي جزوه رايگان «قدرت تنفس؛ تأثير قدرت تنفس عميق بر افزايش بهره‌وري، خلاقيت و شفافيت ازطريق قدرت ذهن‌آگاهي»

پنج‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
مطالعه 9 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تنفس اولين مسئله‌اي است كه هنگام بروز احساسات يا خستگي و فشارهاي جسم و روحي در انسان تحت‌تأثير قرار مي‌گيرد. زندگي ما انسان‌ها به نفس‌هايمان وابسته است و اهميت يادگيري و اجراي روش‌هاي صحيح تنفس نزد استادان فنون ورزشي و تندرستي بر كسي پوشيده نيست.
تبليغات

بديهي‌ترين و ساده‌ترين كاري كه اغلب ما انسان‌ها به‌شكلي غيرارادي انجام مي‌دهيم، شايد «نفس‌كشيدن» باشد؛ موضوعي كه در لحظه‌هاي سخت زندگي، هميشه درمعرض فشار است و تحت‌تأثير قرار مي‌گيرد. هزاران سال است كه سالكان و عارفان به قدرت ذاتي و معنوي تنفس پي برده‌اند. اگر فقط براي چند لحظه از نفس‌كشيدن دست برداريم، مي‌ميريم. پس نيروي حيات در هوايي كه تنفس مي‌كنيم، نهفته است.

سال‌ها است كه مرتاضان هندي از قدرت تنفس براي انتقال هوشياري استفاده مي‌كنند. درواقع با استفاده از اين شيوه‌هاي تنفس، واكنش شيميايي اتفاق مي‌افتد. تغيير وضعيت‌هاي هوشياري و شفاي عميق فقط با استفاده از تنفس مقدور است. بدن ما براي فعاليت صحيح و مطلوب و دور‌انداختن مواد زائدي چون مونواكسيدكربن، نيازمند مقدار زيادي اكسيژن است. تمام سلول‌هاي بدن ما به مقدار زيادي اكسيژن نياز دارند. امروزه، تعداد بسياري از افراد به آنچه مي‌خورند و مي‌نوشند، توجه و در اين مسير آگاهانه عمل مي‌كنند؛ اما تعداد كساني كه درباره‌ي تنفس تفكر مي‌كنند، بسيار اندك است.

آخرين‌باري كه نفسي عميق و آهسته و آرام كشيديد، چه زماني بود؟ اكثر مردم نمي‌توانند به‌ياد بياورند. همين حالا با نفسي عميق خود را درمان كنيد. آماده‌ايد؟ يك دم طولاني و عميق و يك بازدم آهسته و طولاني انجام دهيد. بگذاريد تا با نفس‌كشيدن ساده، معجزه‌ي تنفس براي رسيدن به موفقيت به شما يادآوري شود. كنترل افكار و احساسات ازطريق تنفس به‌طوري‌كه هدايتگر آن باشيد، به كارتان ارزش فوق‌العاده‌اي مي‌بخشد؛ خواه مدير اجرايي، كارآفرين، متخصص، رهبر، مديرعامل، همكار يا بازيكن تيم باشيد. استفاده از قدرت نفس شما را به سطح جديدي از وضوح، خلاقيت، مثبت بودن، بهره‌وري و... مي‌رساند و احساس جديد و قدرتمندي به شما خواهد داد. 

مرجع متخصصين ايران

سندي آبرامز، از كارآفرينان با‌سابقه، در جزوه رايگان «قدرت تنفس» نشان مي‌دهد كه چگونه مي‌توانيم با نفس‌كشيدن تعادل را به زندگي پرمشغله و ديجيتالي دنياي امروز بازگردانيم و درنتيجه‌ي‌، عملكرد و زندگي بهتري براي خود رقم بزنيم. در جزوه رايگان «قدرت تنفس»، ابزاري ارائه شده است كه انسان را براي تنفس‌هايي طلايي مجهز مي‌سازند و مسير دستيابي به خلاقيت، شفافيت، قدرت و موفقيت را پيش روي او قرار مي‌دهد. هر شخصي فارغ از هر شغل و موقعيت اجتماعي، مي‌تواند با كمك اين جزوه رايگان و شيوه‌هاي معرفي‌شده در آن، براي بهبود اوضاع زندگي‌اش تلاش كند.

معرفي جزوه رايگان «قدرت تنفس»

جزوه رايگان «قدرت تنفس» به تأثير شگفت‎انگيز تنفس عميق روي افزايش بهره‌وري و خلاقيت و شفافيت ازطريق قدرت ذهن آگاهي متمركز است. مجله‌ي فوربس اين جزوه رايگان را  به‌عنوان بهترين جزوه رايگان در حوزه‌ي خودارتقايي و موفقيت شخصي انتخاب كرده است. اين جزوه رايگان در فهرست پرفروش‌ترين جزوه رايگان‌هاي وب‌سايت آمازون نيز قرار دارد. سندي آبرامز در اين جزوه رايگان درباره‌ي اين موضوع صحبت مي‌كند كه احساس‌كردن و انديشيدن، مي‌تواند يكي از انتخاب‌ها باشد؛ انتخابي بسيار مهم كه ارتباطي با بخت‌واقبال ندارد.

به‌گفته‌ي آبرامز، انسان به‌كمك قدرت انتخاب مي‌تواند سرنوشتش را كنترل كند. همچنين، انرژي افكار مثبت انسان در دستيابي به رؤياهاي او بسيار مفيد خواهد بود؛ زيرا پيامدهاي مثبتي به‌همراه خواهد داشت. در جزوه رايگان «قدرت تنفس»، بخش‌هايي با عنوان «سند علمي» وجود دارد كه نتايج پژوهش‌هاي مرتبط با قدرت تنفس و طرزفكر را به‌اشتراك مي‌گذارد. با مطالعه‌ي اين جزوه رايگان نتيجه مي‌گيريد كه اگر تنفسي خودآگاهانه نداشته باشيد، ممكن است افكار منفي و شك‌و‌ترديدهاي آسيب‌زننده در ذهنتان جاي گيرند؛ از‌اين‌رو، ذهن و جسم خود را به انرژي و افكاري بايد متصل كنيد كه به موفقيتتان منجر مي‌شوند.

به‌گفته‌ي نويسنده‌ي جزوه رايگان، افكار و انرژي تا حد زيادي مي‌توانند به ايجاد زندگي رؤيايي شما كمك كنند؛ زيرا افكار و انرژي مثبت برخلاف افكار و انرژي منفي كه به نتايج منفي تمايل دارند، نتايج مثبتي ايجاد مي‌كنند. نويسنده در سراسر جزوه رايگان كه برمبناي علمي نگاشته شده، تحقيقات علمي مبتني‌بر قدرت نفس‌كشيدن و ذهنيت مثبت و منفي را به‌اشتراك مي‌گذارد. بدون تنفس آگاهانه، افكارتان مي‌توانند منفي و با ترديد همراه باشند. در عوض، با اتصال ذهن و بدن به افكار و انرژي مثبت، مي‌توان رسيدن به موفقيت را تضمين كرد.

نفس‌كشيدن در هر لحظه، وسيله‌اي آماده و دردسترس براي تحول است. حتي تنها سه تنفس عميق نيز، مي‌تواند واقعا دگرگون‌كننده باشد و هركسي را از ترس به هيجان و از عصبانيت به آرامش و از شك به يقين برساند. وقتي با كمك ذهن خود نفس مي‌كشيد، بدون اينكه مجبور باشيد مدت زمان طولاني بي‌حركت بنشينيد، از مزاياي مراقبه بهره‌مند مي‌شويد. بنابراين، براي بهره‌مند‌شدن از ذهني آرام و موفقيت در ابعاد كوچك، نفس‌كشيدن نيز مي‌تواند معجزه‌آفرين باشد.

سندي آبرامز معتقد است سه نفس عميق و ديگر شيوه‌هاي ساده‌ي تنفس، به‌راحتي مي‌توانند اَبَرقدرت شما براي كنترل سريع و تغيير انرژي‌ و خلق‌و‌خو باشند. همچنين در هر زمان و مكاني، قدرت تنفس چشم‌اندازي مثبت براي انساني است كه به توانمند‌سازي نياز دارد. درحال‌حاضر، ديگر نفس‌كشيدن‌هاي كم‌عمق و بي‌جان نمي‌توانند به بدن و ذهن شما خدمت كنند و مطمئنا انرژي و بخت شما را براي موفقيت و تجارت افزايش نمي‌دهند‌. پس بايد آماده شويد تا نفس‌كشيدن خود را ارتقا دهيد و افكار و احساسات و انرژي‌تان را كنترل كنيد. آبرامز تمريني ساده را براي رسيدن به آرامش معرفي كرده است: «نفس بكشيد تا موفق شويد».

براي بهره‌مندشدن از ذهني آرام و موفقيت در ابعاد كوچك، نفس‌كشيدن نيز مي‌تواند معجزه‌آفرين باشد

فناوري و تكنولوژي انقلابي در بخش تجارت ايجاد كرده است. چه‌بسا اگر كارآفرين، متخصص، مديرعامل يا مدير اجرايي باشيد، احتمالا تأثيرات فناوري را بيشتر احساس خواهيد كرد. در دنياي ديجيتال، ذهن ما بيشتر منحرف مي‌شود و طول توجه ما كوتاه‌تر است؛ به‌همين‌دليل و نيز اعتياد ما به شبكه‌هاي اجتماعي، انرژي ما اغلب منفي است. جزوه رايگان «قدرت تنفس» از تنفس تحول‌گرا در كسب‌و‌كار صحبت مي‌كند. آبرامز براي مواقعي كه حتي سه بار تنفس عميق در لحظات مهم نمي‌تواند معجزه‌آسا باشد، روش‌هايي پيشنهاد مي‌كند.

در اين جزوه رايگان، با استفاده از شيوه‌هاي تنفسي سريع و ساده و مؤثر، ذهنيت بهتر و اشتياق بيشتري پيدا مي‌كنيد. همچنين، حالت‌ها و انديشه متخصصينات‌هاي آرام‌تر و انرژي مثبت‌تري تجربه خواهيد كرد كه به بهره‌وري و خلاقيت و شفافيت در سطوح بعدي منجر مي‌شود.

جزوه رايگان «قدرت تنفس» نسخه‌اي عالي براي هر فرد مشتاق است. جزوه رايگان جديد سندي آبرامز انديشه متخصصينات‌هاي ارزشمندي درباره‌ي پرداختن به برنامه‌هاي شلوغ و پراسترس تمام افراد، از متخصص گرفته تا مديرعامل، ارائه مي‌دهد. با درك دليل‌ها و تأثيرهاي استرس بر بدن انسان، سندي آبرامز ابزار ذهن و تنفس را براي يافتن راه خود از ميان طوفان و دستيابي به سلامتي مطلوب ارائه مي‌دهد.

فرسودگي شغلي متخصصان مسئله‌اي واقعي و عادي است. تمام ما در اين زمينه‌ داستان‌هايي شنيده‌ايم، تحقيقات علمي خوانده‌ايم و حتي شايد فرسودگي شغلي را در خودمان نيز تجربه كرده‌‌ايم. اين جزوه رايگان گام‌هاي ساده‌اي درباره‌ي چگونگي تلفيق ذهن و شيوه‌هاي تنفس در زندگي براي بازپروري متخصص فرسوده و تبديل دوباره‌ي او به متخصص مغرور و موفق سازماني در محيط كار ارائه مي‌كند.

همچنين، در دنياي ديجيتال بيش از هر زمان ديگري با استرس و حواس‌پرتي رو‌به‌رو هستيم. شيوه‌هاي تنفسي سندي آبرامز بلافاصله راه‌هاي عملي براي حفظ تمركز و آرامش پيشنهاد مي‌كند. اين راه‌حل‌ها حتي كمك مي‌كند تا در موقعيت‌هاي ويژه و حساس، تأثير مثبتي نيز بر اطرافيان خود بگذاريم. اين جزوه رايگان به همه‌ي ما يادآوري مي‌كند كه بهترين و تأثيرگذارترين ويژگي‌ها و منابع الهام‌بخش از درون مي‌آيند و دوباره به خود متصل مي‌شوند. جزوه رايگان جديد سندي آبرامز نشان مي‌دهد راز انسان ماندن در هر محيطي، ازطريق ذهن‌آگاهي و مراقبت از خود است. هماهنگي با خود و ديگران نه‌تنها براي شادماندن، بلكه براي سالم نگه‌داشتن روابط نيز حياتي است.

مرجع متخصصين ايران

بخش‌هاي جزوه رايگان «قدرت تنفس»

خلاقيت از ذهني خالي ناشي مي‌شود كه در آن فضايي براي گسترش وجود دارد. وقتي احساس كرديد ذهني آشفته داريد كه اتفاق‌هاي زيادي در آن رخ مي‌دهد، بايد آن را پاك‌سازي كنيد. پاك‌سازي مانند بازكردن پنجره براي خروج هواي ساكن و شنيدن صداي پرندگان و وِزوِز زنبورها و واردكردن انرژي تازه و شفاف براي شروعي دوباره است. بايد بدانيد كه شفافيت در تعيين هدف و شكل‌گيري ارتباط مهم است. در مقاله‌اي با عنوان «شفافيت؛ اولويت اول شما» آمده است كه شفافيت از انديشه متخصصينات رهبري و مديريت، به‌معناي داشتن برداشتي نامحدود از انديشه متخصصينات شما است كه به‌دنبال آن هستيد و هدف و ارزش آن را درك مي‌كنيد.

در گذشته، مديران اجرايي نيازي نداشتند تا دليل انجام كارها را توضيح دهند و انتظار داشتند افراد آنچه مي‌شنوند، به‌درستي انجام دهند. بااين‌حال، هنگامي‌كه افراد دليل (هدف و ارزش) كارها را درك كنند، سطحي از شفافيت را شكل مي‌دهند كه ممكن است تأثير يا كشش كافي را براي افزايش انگيزه فراهم كند. در‌اين‌ميان، شفافيت به سوختي تبديل مي‌شود كه به‌كمك آن مي‌توانيد به‌جاي دور‌شدن از انديشه متخصصينات خود، به‌سوي آن حركت كنيد. به‌كمك تنفس خود، شفافيت و خلاقيت را زنده كنيد و بدانيد كه شفافيت باعث مي‌شود با قدرت و اعتماد‌به‌نفس چشمگير به مسير خود ادامه دهيد.

به‌انديشه متخصصين مي‌رسد بيشتر افراد به مديتيشن علاقه دارند؛ اما بايد بدانيد كه بين خواستن و انجام‌دادن آن گسستگي وجود دارد. اين گسستگي ناشي از زماني است كه بايد براي مديتيشن و نشستن به‌صورت ثابت در انديشه متخصصين گرفت. انجام‌دادن روزانه‌ي مديتيشن براي بسياري از افراد، به‌ويژه متخصصان و رؤساي شركت‌ها و كارآفرين‌ها دشوار است؛ زيرا به‌دليل مشغله‌ي زياد وقت كافي براي مديتيشن ندارند. اين روش تمركز افكار فردي و شخصي را شامل مي‌شود كه در جست‌وجوي روشنگري و آرامش شبه‌بودايي هستند؛ اما مديتيشن فراتر از اين است.

تنفس عميق نيز مي‌تواند مديتيشن باشد. تنفس مبنايي علمي دارد و ساختگي و خيالي نيست. اين عمل نه‌تنها به آرامش و صلح منجر مي‌شود؛ بلكه ديگر احساسات مثبت را نيز دربر مي‌گيرد و به شما كمك مي‌كند به اهداف خود دست پيدا كنيد و بهره‌وري خويش را افزايش دهيد. تنفس شما را به شور‌و‌شوق هدفتان بازمي‌گرداند و به‌كمك آن مي‌توانيد خود را نيز كنترل كنيد. كريستال گو، يكي از كاركنان آزمايشگاه اپلايد نوروساينس مي‌گويد:

تنفس مانند سيستم كنترل از‌راه‌دور براي مغز انسان محسوب مي‌شود. تنفس از راه بيني تأثير مستقيمي بر سيگنال‌هاي الكتريكي مناطق «بويايي» ما مي‌گذارد كه به‌شكلي غيرمستقيم سيگنال‌هاي الكتريكي حافظه و مراكز عاطفي مغز ما را كنترل مي‌كند. بدين‌ترتيب، با استفاده از تنفس عملكرد مغز را مي‌توانيم كنترل و آن را بهينه‌سازي كنيم و قوه‌ي تشخيص و شناخت احساسات خود را نيز سريع‌تر و قوي‌تر كنيم تا به داشتن حافظه‌ي بهتر نيز منجر شود.
مرجع متخصصين ايران

درباره‌ي ناشر و نويسنده‌ي جزوه رايگان

عنوان انگليسي «قدرت تنفس» Breathe to Succeed: Increase Workplace Productivity, Creativity, and Clarity Through the Power of Mindfulness» است كه در سال ۲۰۱۹، انتشارات Red Wheel/Weiser آن را منتشر كرد. در سال ۱۳۹۹، انتشارات هورمزد جزوه رايگان يادشده را در دسته‌بندي مديريت و روان‌شناسي كار و تجارت، با عنوان كامل «قدرت تنفس؛ تأثير قدرت شگفت‌انگيز تنفس عميق بر افزايش بهره‌وري خلاقيت و شفافيت ازطريق قدرت ذهن‌آگاهي» و ترجمه‌ي محسن پرويز در ۲۱۶ صفحه به بازار عرضه كرد.

سندي آبرامز، كارآفرين باسابقه و نويسنده‌ي جزوه رايگان «ايده‌ي شما شركت شما است»، در زمينه‌ي كسب‌و‌كارهاي كوچك مشاوره مي‌دهد و مطالبي درباره‌ي كارآفرينان كسب‌وكارهاي كوچك تنفس يوگا و سلامتي مي‌نويسد. آبرامز تمرين‌هاي يوگا و تنفس خود را از سال ۱۹۸۹ آغاز كرده و سهم آن‌ها را در كسب موفقيت‌هايش، مؤثر و ارزشمند مي‌داند.

آبرامز با راه‌اندازي كارگاه‌هاي يادگيريي «نفس‌كشيدن مانند رئيس»، كارآفرينان، متخصصان، رهبران، تيم‌ها و مديران اجرايي را به‌كمك قدرت تنفس توانمند مي‌كند و درنتيجه، آن‌ها را به موفقيت و ذهن‌آگاهي در كسب‌وكارشان سوق مي‌دهد. سندي آبرامز بنيان‌گذار و مديرعامل Moisture Jamzz، Inc است كه آن را در سال ۱۹۹۳ تأسيس كرد. اين شركت دستكش‌هاي مرطوب و جوراب‌هاي مرطوب ساخت آمريكا را عرضه مي‌كند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات