استراتژي‌هاي كسب موفقيت براي رهبران كسب و كار

دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
براي تبديل شدن به يك رهبر توانمند يا كارآفرين موفق در يك كسب و كار لازم است نكات مهمي را رعايت كنيد.
تبليغات

رهبر يك سازمان براي اينكه بتواند به جايگاه واقعي خود برسد، سعي مي‌كندراه‌هاي متفاوت را امتحان كند. كارآفرين علاوه بر اينكه توجه خود را به مشتريان و تجارت خود معطوف كند، بهتر است نيم‌نگاهي هم به سازمان و مهارت‌هاي خود داشته باشد؛ اگر در حال حاضر رهبر يك سازمان هستيد يا يك كسب و كار را اداره مي‌كنيد، در اين مقاله با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد تا شما را در رسيدن به هدفتان راهنمايي كنيم.

ممكن است برخي رهبران از بودن در سازماني كه متخصصان آن رفتاري مطابق با خواسته آن‌ها ندارند، ناراحت باشند. ولي يك رهبر واقعي مي‌داند كه به‌جاي اينكه از شرايط سخت كاري گله كند و در نهايت به زير پرچم يك رهبر ديگر برود، بهتر است خود را با آن شرايط وفق دهد و تمام تلاش خود را براي اصلاح متخصصان به كار گيرد. مديرت چنين شرايطي است كه يك رهبر واقعي مي‌سازد.

براي رسيدن به اين موضوع و تعالي سازمان و كسب و كار خود توجه كنيد كه هميشه شغل هر فرد ديگري در نگاه شما، ساده‌تر و كم دردسر به انديشه متخصصين مي‌رسد. البته تا زماني كه شما به‌صورت واقعي شرايط افراد ديگر را تجربه نكرده‌ايد، نمي‌توانيد در موردشان قضاوت كنيد.

در ادامه به معرفي سه استراتژي مي‌پردازيم كه براي بهبود نقش رهبري و افزايش موفقيت سازمان به شما كمك خواهد كرد:

۱- خود را جاي متخصصان بگذاريد

مرجع متخصصين ايران مقاله كسب و كار

به‌عنوان يك رهبر، درك اين موضوع فوق‌العاده مهم است. كار شما اين است كه شرايط همه‌ي كاركنان را درك كنيد و براي ايجاد مسيري راحت‌تر و با استرسي كمتر، تلاش خود را به كار گيريد. انجام دادن اين كارها از تضعيف روحيه افراد سازمان شما جلوگيري مي‌كند. يك رهبر خوب هميشه آماده‌ي خدمت‌گزاري به كساني است كه در اطراف او حاضر هستند.

يك مورد مهم در رهبري اين است كه اگر به تيم خود خدمت مي‌كنيد، هم‌زمان بايد جايگاه خود به‌عنوان رئيس و مسئول تيم را با رفتارتان به آن‌ها ديكته كنيد. حفظ تعادل در اين مورد خيلي مهم است.

۲- حفظ تناسب اندام؛ سن فقط يك عدد است

مرجع متخصصين ايران تاثير ورزش روي حافظه

در برخي سازمان‌ها مي‌بينيم بيشتر به افراد جوان و پرانرژي اهميت مي‌دهند؛ اين عمل باعث مي‌شود ارزش افراد باتجربه در شركت پايين بيايد. در هر سازماني تعادل برقرار كردن بين نسل‌هاي متفاوت يك چالش مهم به‌حساب مي‌آيد، يك رهبر كارآزموده به‌خوبي مي‌داند چگونه بايد از اين امتحان سربلند بيرون بيايد. يكي از راه‌هاي حل اين چالش، اين است كه متخصصان مسن‌تر تناسب اندام خود را حفظ كنند. يك رهبر براي اعمال كردن اين روش، ابتدا خود آن را انجام مي‌دهد.

 به لطف برنامه‌هاي بدن‌سازي زيادي كه وجود دارند، شما مي‌توانيد در هر سني كه باشيد، تناسب اندام خود را حفظ كنيد. در واقع چيزي كه يك رهبر به آن اهميت مي‌دهد، شكل ظاهري متخصصان او است كه گوياي وضعيت شركت براي دنياي پيرامون است. يك رهبر خوب اجازه نمي‌دهدسن وي تنها ملاك قضاوت درباره او باشد و اين رفتار را براي متخصصان خود نيز تبديل به يك سنت مي‌كند.

۳- آمادگي كامل قبل از انجام هر كار

مرجع متخصصين ايران تيم كوك مدير عامل اپل

كار كردن براي رهبري كه درك اندكي از حقايق پيرامون خود دارد و آن‌ها را در تصميمات خود لحاظ نمي‌كند، بسيار سخت است. يك رهبر هوشمند از تيم خود مشورت مي‌گيرد، از طرفي وقت و انرژي خود را صرف بالا بردن كارايي‌اش در چنين شرايطي مي‌كند. يك كارآفرين موفق به‌جاي تمركز كامل بر اشكال، از انديشه متخصصينات‌هاي مختلف بهره مي‌برد.

يك رهبر قاطع با آگاهي كامل از شرايط پيرامون به تيم خود خدمت مي‌كند. اگر شما آنچه مي‌خواهيد، درك كنيد و تحقيقاتي براي تعريف پايه‌اي حقايق انجام دهيد، بهتر مي‌توانيد گفتگو را در جهتي كه منجر به يك نتيجه مطلوب‌تر است، هدايت كنيد.

بهترين فروشندگان، رهبران يك سازمان و مذاكره‌كنندگان، در زمان مذاكره و گفتگو در مورد اين‌كه چه كسي بيشتر صحبت مي‌كند، نگراني ندارند. نگراني آن‌ها بيشتر در مورد سمت‌وسو و جهت گفتگو است. با اين حال، اگر مكالمه در جهتي است كه منجر به رسيدن شما به نتيجه مطلوبتان مي‌شود، آيا واقعا مهم است چه كسي بيشتر صحبت مي‌كند؟ يك رهبر با اعتماد، با استفاده از آمادگي‌هاي قبلي و عمق دانش خود، مذاكرات را جهت مي‌دهد. در پايان، شركت‌كنندگان در گفتگو، حتي اگر نتيجه نهايي مخالف انديشه متخصصين آن‌ها هم بوده باشد، احساس رضايت خواهند داشت.

آنتوني رابينز ۵۷ ساله در اين باره مي‌گويد: «برخي اوقات، افراد براي آنچه طي سال‌ها به‌صورت خصوصي تمرين كرده‌اند، در بين بقيه افراد تشويق مي‌شوند». رهبران بزرگ زمان زيادي صرف تلاش براي تبديل شدن به فردي كامل مي‌كنند و اين زمان بسيار قبل‌تر از آن است كه در سازمان به كامل بودن آن‌ها نياز باشد. آن‌ها ساعت‌هاي طولاني صرف مطالعه و توسعه عادت خدمت‌گزاري خود نسبت به افراد پيرامونشان مي‌كنند. اعتماد به نفسي كه آن‌ها به آن رسيده‌اند، نتيجه سخت‌كوشي در تنهايي است.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات