صبح خود را با انرژي آغاز كنيد

جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اگر مي‌خواهيد در طول روز انرژي كافي براي انجام تمام كارهاي خود داشته باشيد و ميزان بهره‌وري و خلاقيت را در خودتان بالا ببريد، بايد صبح خود را باانرژي آغاز كنيد.
تبليغات

نحوه آغاز كردن روز، مي‌تواند كليه فعاليت‌هاي روزانه شما را تحت تأثير قرار دهد. اگر صبح خود را بي‌حال آغاز كنيد، مطمئنا در ادامه روز انرژي كافي براي انجام وظايف خود نخواهيد داشت. ۵ عادتي كه در ادامه اين مقاله اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران آورده شده است، به شما كمك مي‌كند صبح خود را به‌عنوان يك فرد سازنده، سالم و شاد آغاز كنيد.

۱- مديتيشن كنيد

سكوت و آرامش مديتيشن به شما كمك مي‌كند با افكار خود هماهنگ شويد و سطوح انرژي روزانه خود را مديريت كنيد. يكي از مهم‌ترين مزاياي مديتيشن اين است كه ذهن شما را از تمامي افكار پاك‌ مي‌كند و اجازه مي‌دهد به درك درستي از شرايط حال حاضر دست پيدا كنيد و درنتيجه بتوانيد تصميمات هوشمندانه‌تري بگيريد. همچنين ميزان خوشحالي را در شما افزايش و استرس، نگراني و افسردگي را كاهش مي‌دهد. اگر براي شروع نياز به يادگيري داريد، اپليكيشن‌ Calm به  شما در اين زمينه كمك مي‌كند.

۲- شاكر باشيد و ۳ هدف روزانه براي خودتان تعيين كنيد

عادت به قدرداني كردن و شاكر بودن بابت چيزهايي كه در زندگي داريد، شما را فروتن مي‌كند و ديد مثبتي نسبت به زندگي در شما ايجاد مي‌كند. استيو جابز هرروز در آينه نگاه مي‌كرد و از خودش مي‌پرسيد: «اگر امروز آخرين روز زندگي من باشد، آيا باز هم همين كاري را انجام مي‌دهم كه امروز قصد انجام دادنش را دارم؟» و اگر درر چند روز متوالي پاسخش به اين سؤال منفي بود، متوجه مي‌شد بايد چيزي را تغيير دهد. براي اينكه بتوانيد از تمام روزهاي خود به بهترين نحو استفاده كنيد، از خودتان بپرسيد: «كدام ۳ چيز مي‌تواند روز من را عالي كند و زندگي من را روبه‌جلو حركت دهد؟»، پاسخ اين سؤال يك هدف ملموس و واضح براي فعاليت‌هاي روزانه شما به وجود مي‌آورد.

مرجع متخصصين ايران morning rituals

۳- ورزش كنيد

حركات ساده‌ي ورزشي بيشتر از هر محرك ديگري انرژي كل روز شما را تأمين مي‌كنند. سلامتي شما پايه و اساس بازدهي روزانه شما است. ورزش صبحگاهي باعث بالا رفتن روحيه مثبت در شما مي‌شود و كمك مي‌كند روز خود را با نگرش بهتري آغاز كنيد. اگر نمي‌توانيد به باشگاه برويد، كافي است صبح‌ها ساعت خود را حداقل ۷ دقيقه زودتر كوك كنيد و حركات ساده ورزشي مانند دراز و نشست انجام دهيد.

۴- صبحانه مغذي بخوريد

همان‌طور كه يك ماشين بدون وجود سوخت كافي نمي‌تواند به حركت كردن ادامه دهد، بدن شما نيز بدون مواد مغذي نمي‌تواند فعاليت كند. داشتن رژيم غذايي ناسالم تا ۶۶ درصد ميزان كارايي را پايين مي‌آورد؛ پس روز خود را با خوردن مواد غذايي سالم آغاز كنيد. مخلوطي از ميوه و سبزي‌ مي‌تواند انرژي، بهره‌وري و خلاقيت شما را بالا ببرد و همچنين باعث تناسب‌اندام شما شود.

۵- به خودتان انگيزه بدهيد

سعي كنيد روز خود را با اخبار و متون مثبت آغاز كنيد و اجازه ندهيد اخبار منفي ذهن شما را پر كنند. به‌عنوان مثال يك فصل از يك جزوه رايگان الهام‌بخش را مطالعه كنيد يا به يك پادكست پرانرژي گوش دهيد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات