پيش‌بيني‌هايي از آينده بازاريابي محتوا در سال ۲۰۲۰

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آشنايي بيشتر در مورد آينده‌ي بازاريابي محتوا مي‌تواند براي بازاريابي در آينده بسيار مفيد و ابزاري براي شكست رقبا باشد.
تبليغات

سال ۲۰۱۷، سال بزرگي براي بازاريابي محتوا است. با اينكه تكنولوژي با سرعت بسيار زيادي در حال پيشرفت است؛ اما چند سال طول مي‌كشد تا موضوعاتي كه امروز جديد هستند بتوانند جايگاه مناسب خودشان را پيدا كنند. بازاريابي محتوا نيز از اين قاعده مستثنا نيست. در اين مقاله اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مي‌خواهيم ببينيم كه بعد از گذشت چند سال، آينده‌ي بازاريابي محتوا به چه صورت خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران content

۱- استفاده از تكنولوژي واقعيت افزوده

واقعيت افزوده در سال ۲۰۱۶ با ارائه هدست اكيولس ريفت، بازي‌ پوكمون گو و عينك اسنپ‌چت، سال بزرگي داشته است. اما هنوز به‌اندازه كافي براي اينكه به‌عنوان يك رسانه براي بازاريابي محتوا مورداستفاده قرار بگيرد، محبوب و همه‌گير نشده است. به‌زودي همه شك و ترديدها برطرف مي‌شود و اين تكنولوژي در آينده مورداستقبال قرار خواهد گرفت. در آينده نزديك برندها براي اينكه اولين توليدكننده‌اي باشند كه براي مقاصد خود از اين تكنولوژي استفاده مي‌كنند، با هم به رقابت خواهند پرداخت. برندها مي‌توانند از اين تكنولوژي هم براي تبليغات و هم براي ارائه تجربه جديد به مشتري‌ها استفاده كنند.

۲- تغيير راه‌هاي بهينه‌سازي سئو

تمام تلاش‌هاي شما براي بهبود دادن سئو به وب‌سايت شما مربوط مي‌شود. پيج‌هايي كه درنتيجه‌ي جستجوي متخصص در گوگل به او نمايش داده مي‌شوند، بسيار زياد هستند؛ بنابراين هرچقدر سئوي سايت شما بهتر باشد، احتمال ديده شدن آن توسط متخصص بيشتر مي‌شود. اين روزها شاهد اين هستيم كه سايت‌ها از طريق روش‌هاي ديگري وارد ليستي مي‌شوند كه گوگل به متخصص نشان مي‌دهد. در آينده‌ي نزديك، نمودار دانش و پاسخ‌هاي غني جايگزين روش‌هاي سنتي براي نشان دادن نتيجه خواهند شد. مردم همچنان از موتورهاي جستجو استفاده خواهند كرد؛ اما اگر اين روش‌ها توسعه داده شوند، شيوه‌ي استفاده از آن‌ها متفاوت خواهد شد. اهميت بهينه‌سازي وب‌سايت‌ها به دليل وجود اپليكيشن‌هاي سئو و بهينه شدن براي پاسخ‌هاي غني، كاهش پيدا خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران live video

۳- استفاده از ويدئوي زنده

اين روزها محبوبيت استفاده از ويدئوي زنده بر كسي پوشيده نيست. اما هنوز يك نكته مانع از تبديل آن به يكي از فرم‌هاي توليد محتوا مي‌شود و آن مشاركت است. ويدئوهاي لايو مورد استقبال زياد بينندگان قرار مي‌گيرند؛ اما برندها زياد از آن استفاده نمي‌كنند. شايد دشواري پيدا كردن موضوعات جالب و قطع‌ و وصل شدن اينترنت دليل اصلي اين موضوع باشد. اما پيش‌بيني مي‌شود كه در سال ۲۰۲۰ ويدئوي لايو به‌عنوان عضو ثابت ارتباطات شناخته شود و حتي در نتايج جستجو به نمايش درآيد.

۴- تغيير كردن شيوه تبليغات

مردم از اينكه توسط پيغام‌هاي تبليغاتي به خريد كردن ترغيب شوند، متنفر هستند. بنابراين تبليغات جديد كه تركيبي از تبليغات سنتي و بازاريابي محتوا هستند، فراگير خواهند شد. حتي تبليغات سنتي نيز سعي مي‌كنند از محتواي جديد و مورد انتظار متخصص استفاده كنند.

۵- افراط در حجم محتوا

در حال حاضر طيف گسترده‌اي از ميزان حجم محتوايي كه محبوب مي‌شود، وجود دارد. پست‌هاي كوتاه، متوسط و طولاني هركدام مزايا و معايب خودشان را دارند. پست‌هاي طولاني لينك‌هاي بيشتري دارند و پست‌هاي كوتاه سريع‌تر به اشتراك گذاشته مي‌شوند. در سال ۲۰۲۰ ما شاهد افراط در حجم محتوا خواهيم بود. افرادي كه طرفدار متن‌هاي طولاني هستند، به سمت طولاني‌ترين و پر جزئيات‌ترين محتوا جذب خواهند شد. درحالي‌كه طرفداران متن‌هاي كوتاه به دنبال محتوايي هستند كه بتوانند سريع آن‌ را بخوانند. بنابراين بازاريابان محتوا بايد يكي از اين دو حالت را به‌عنوان شيوه‌ي خود براي توليد محتوا انتخاب كنند.

مرجع متخصصين ايران content strategy

۶- بالا رفتن ارزش اجتماعي

در آينده نزديك شاهد اين خواهيم بود كه محتوايي كه توليد مي‌كنيم و به اشتراك مي‌گذاريم، با ارزش اجتماعي ما در ارتباط خواهد بود. در حال حاضر نويسندگي بسيار مهم است و بازاريابي افراد تأثيرگذار بازدهي بالايي دارد؛ اما هرچقدر بي‌اعتمادي به شركت‌هاي بزرگ و دسترسي به اينترنت بيشتر مي‌شود، اهميت شخصيت توليد‌كننده‌ي محتوا نيز بيشتر مي‌شود. شخصيت‌ افراد به يك برند ارزش مي‌دهد يا آن را بي‌ارزش مي‌كند. درواقع ارزش يك پست به نويسنده يا پخش‌كننده‌ي آن بستگي پيدا خواهد كرد.

۷- افزايش تعامل دستگاه‌هاي شخصي

جستجوي صوتي در طي ۵ سال گذشته بسيار محبوب شده است. دليل عمده‌ي آن اين است كه الگوريتم‌هاي تشخيص صدا واقعا پيشرفت كرده‌اند. ما در حال حاضر بيشتر با دستگاه‌هاي شخصي خود از طريق صفحه نمايش يا تايپ كردن رابطه برقرار مي‌كنيم. در سال ۲۰۲۰ نوع جديدي از محتوا توليد خواهد شد كه به صفحه نمايش وابسته نخواهد بود. پادكست‌ها مثال خوبي از شروع اين روند هستند؛ اما در آينده فرم‌هاي تعاملي‌تري از محتوا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات