۵ نكته براي بهبود سئوي محلي سايت در عرض ۵ ساعت
گاهي اوقات كارآفرينان براي بهبود سئوي خود به متخصصان اين كار مراجعه ميكنند. اين به معناي اين نيست كه تلاش كافي در اين زمينه انجام ندادهاند؛ بلكه نميدانند كجا بايد تلاشهاي خودشان را متمركز كنند. چيزي كه بسياري از كارآفرينان نميدانند اين است كه اگر يك مكان فيزيكي براي فعاليتهاي خود دارند؛ يعني از مزيت خيلي خوبي در بازار محلي برخوردار هستند. در اين مقالهي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران ميخواهيم راههاي براي بهبود سئوي محلي با شما در ميان بگذاريم كه اجراي آنها فقط ۵ ساعت از زمان شما را خواهد گرفت.
سئوي محلي چيست؟
مطمئنا شما نيز در جستجوهايي كه در گوگل انجام دادهايد، مشاهده كردهايد كه گاهي اوقات نتايج همراه با نقشه، رتبهبندي، آدرس و شماره تلفن در بالاي صفحه نشان داده ميشوند. منظور از سئوي محلي همين است. اينكه نتايج با توجه به موقعيت جغرافيايي متخصص به او نشان داده شوند. بسته به نوع صنعت، سايت شما ميتواند بهعنوان اولين نتيجه گوگل بيايد و تأثير فوقالعاده زيادي بر بهبود كسبوكار شما داشته باشد.
قدم اول: استفاده از سرويس گوگل ماي بيزينس
ثبتنام در اين سرويس (Google My Business) بسيار ساده است و كمتر از ۲۰ دقيقه زمان ميبرد. شما بايد آدرس، شماره تلفن و محل دقيق شركت خود را روي نقشه مشخص كنيد. همچنين فراموش نكنيد كه چند عكس همراه با توضيحات كامل در مورد كسبوكار خود قرار دهيد تا مردم با برند شما بيشتر آشنا شوند.
قدم دوم: ثبت سايت در دايركتوريهاي محلي
دايركتوري يا فهرستهاي محلي زيادي در اينترنت وجود دارند كه شما ميتوانيد كسبوكار خودتان را در آنها ثبتنام كنيد. اين كار باعث افزايش ترافيك وبسايت شما خواهد شد. هرچقدر ارزش و اعتبار سايت دايركتوري بيشتر باشد، سئوي شما نيز بهتر بهبود پيدا خواهد كرد.
قدم سوم: از مشتريهاي خود بخواهيد انديشه متخصصينشان را درمورد شما بنويسند
از مشتريها و متخصصان سايت خود بخواهيد انديشه متخصصينشان را در مورد شما بنويسند. بيشتر بودن تعداد انديشه متخصصينها به معناي بهتر بودن رتبهبندي سايت شما نسبت به ديگران نيست. درواقع انديشه متخصصينها كمك ميكنند امتياز سايت شما از انديشه متخصصين تعداد كليكهايي كه روي آن ميشود، بالاتر برود و اين موضوع در رتبهبندي گوگل اهميت زيادي دارد. زماني كه متخصصها عبارتي را داخل گوگل جستجو ميكنند، براي اينكه تصميم بگيرند كدام سايت را باز كنند، به رتبهبندي سايتها نگاه ميكنند؛ و هرچقدر تعداد ستارههاي آن بيشتر باشد يعني سايت از محبوبيت بيشتري برخوردار است و درنتيجه آن را انتخاب ميكنند. هرچقدر تعداد كليكهاي سايت شما از طريق جستجو بالا برود، امتياز شما براي گوگل بيشتر ميشود و درنتيجه سئوي شما بهبود پيدا ميكند. شما بهعنوان صاحب يك كسبوكار بايد زمان بگذاريد و يك ليست حداقل ۵۰ نفره از مشتريهاي خود درست كنيد. سپس در يك رايانامه جداگانه و شخصيسازي شده به هركدام از آنها توضيح دهيد كه انديشه متخصصينشان در مورد سايت شما بسيار مهم است. همچنين بايد به متخصصان خود يادگيري دهيد كه از مشتريها بخواهند انديشه متخصصينشان را در مورد خدمات شما ثبت كنند. صفحهي گوگل ماي بيزينس براي شروع و ثبت انديشه متخصصين متخصصان خوب است اما سايتهايي مانند فيسبوك نيز نبايد فراموش شوند.
به ياد داشته باشيد كه رايانامه درخواست جمعآوري انديشه متخصصينها را نبايد بهصورت يكجا براي همهي مشتريهاي خود ارسال كنيد؛ زيرا اين موضوع كه يكدفعه تعداد انديشه متخصصينهاي شما از ۰ به ۳۰ برسد، باعث ميشود گوگل به شما امتياز منفي بدهد. بنابراين اين كار را بهصورت مستمر و دائم انجام دهيد.
قدم چهارم: بك لينكهاي محلي بسازيد
گوگل چگونه تصميم ميگيرد كدام كسبوكار محلي را در نتايج خود نشان دهد؟ وابستگيهاي زيادي بين قدرت دامنه و سئوي محلي وجود دارد. شما از طريق سايت Moz ميتوانيد رتبهي سايت خود در گوگل را پيشبيني كنيد. اما اگر بخواهيم خلاصه بگوييم، شما بايد تعداد لينكهايي كه از سايتهاي ديگر به شما داده ميشود، افزايش دهيد. اگر يك شركت محلي هستيد، بايد لينكهاي محلي به سايت خود داشته باشد. اگر يك شركت توزيع كننده هستيد، به ياد داشته باشيد كه تمام خردهفروشهاي شما بايد لينك شما را داخل وبسايت خود قرار دهند. همچنين از مشتريهاي خود بخواهيد كه لينك سايت شما را داخل سايت خود قرار دهند. در اجتماعات محلي شركت كنيد و بهعنوان مثال از يك تيم كوچك ورزشي حمايت مالي كنيد. سپس از آنها بخواهيد كه لينك سايت شما را در قسمت حمايتكنندگان مالي سايت خود قرار دهند. همه اين عوامل دستبهدست هم ميدهند تا درنهايت گوگل شما را بهعنوان يك كسبوكار محلي بشناسد.
قدم پنجم: سئوي سايت خود را بهبود ببخشيد
گوگل تنها زماني كسبوكار شما را در يك محلهي جغرافيايي تأييد ميكند كه اين موضوع را در وبسايت اصلي شركت خود تأييد كرده باشيد. شما بايد نام كسبوكار، آدرس و شماره تلفن خود را داخل وبسايت وارد كنيد. مكان خود را روي نقشه گوگل مشخص كنيد و آن را در قسمت تماس سايت قرار دهيد تا مردم راحتتر شما را پيدا كنند. به ياد داشته باشيد كه يك بار نوشتن مكان جغرافيايي كافي است و در ذكر آن نبايد زيادهروي كنيد.
كسبوكار خود را گسترش دهيد
سوالي كه براي بسياري از كارآفرينان مطرح ميشود اين است كه اگر براي شركت خود مكان فيزيكي نداشته باشند و كسبوكار خود را از خانه راهاندازي كرده باشند، براي بهبود سئوي محلي خود بايد چه كاري انجام دهند؟ براي حل اين اشكال بايد از متخصصان سئو بخواهيد كه با مطالعه شرايط شما راهحل مناسبي ارائه دهند. سعي نكنيد براي بهبود سئوي خود از آدرس اشتباه استفاده كنيد. گوگل باهوش است و توسط الگوريتمهاي خود اين موضوع را متوجه خواهد شد.
اگر مكان فيزيكي براي كسبوكار خود داريد، براي بهبود سئوي محلي خود تلاش كنيد. انتظار نداشته باشيد كه با انجام مراحل گفتهشده و تنها در عرض يك هفته، در ليست ۳ سايت برتر قرار بگيريد. اين كار زمانبر است و بايد به آن فرصت دهيد تا خودش را نشان دهد.
هم انديشي ها