استفاده از گروه هاي شبكه هاي اجتماعي براي گسترش شبكه كسب و كار

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گروه‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي، از پركاربردترين و مفيدترين ابزارهاي گسترش كسب و كار هستند.
تبليغات

شركت‌ها و مديران آن‌ها همواره به دنبال راه‌هايي براي گسترش شبكه‌ي ارتباطي خود هستند. آن‌ها تلاش مي‌كنند ارتباطات را افزايش دهند و از آن به سود خود استفاده كنند. اما اين افزايش ارتباط و پيدا كردن مشتريان جديد نيازمند آشنايي با فضاي شبكه‌هاي اجتماعي است و نمي‌توان نسخه‌اي ثابت براي همه‌ي آن‌ها صادر كرد.

از گروه‌هاي مفيدي كه در منابع بين‌المللي استفاده از آن‌ها توصيه‌ مي‌شود مي‌توان به گروه‌هاي فيسبوك اشاره كرد. از طرفي، تلگرام به‌عنوان يكي از پرطرفدارترين ابزارهاي پيام‌رسان در كشور ما شناخته مي‌شود و مي‌توان از امكان تشكيل گروه اين شبكه نيز براي گسترش ارتباطات استفاده كرد. اما چگونه مي‌توان حداكثر استفاده را از اين گروه‌ها داشت؟

استفاده از تصاوير براي جلب توجه

استفاده‌ي هرچه بيشتر از محتواي تصويري مي‌تواند اعضاي گروه را به سمت شما جذب كند. در گروه‌هاي فيسبوك نيز تصاوير منتشرشده در فيد شما نمايش داده خواهند شد و متخصصان جديد را به گروه جذب مي‌كنند. علاوه بر انتشار تصاوير به‌صورت مستقيم، مي‌توانيد لينك اشتراك تصاوير خود در اينستاگرام را در گروه منتشر  كنيد. اين كار باعث افزايش اعضاي صفحه شما در اينستاگرام نيز مي‌شود.

تعيين هدف مشخص براي گروه

هدف خود از تشكيل گروه را از همان ابتدا مشخص كنيد. مشخص كردن اهداف به متخصصان مي‌گويد چه نوع محتوايي در گروه منتشر كنند. اهداف مشخص‌شده بايد نوعي علاقه‌مندي مشترك بين اعضاي گروه باشند تا از مباحثه‌هاي بيهوده در گروه جلوگيري شود. به بيان ديگر، اهداف بايد در جهتي باشند كه همه‌ي اعضا براي اشتراك علايقشان مشتاق باشند.

فعال بودن اعضا در گروه

شبكه‌سازي در اصل به معناي ارتباط متقابل است. مدير تيم و اعضاي آن بايد فعاليتي كامل در گروه داشته باشند و به سؤالات و نيازهاي متخصصان پاسخ دهند. تا زماني كه خود شما فعاليتي مستمر در گروه نداشته باشيد، نمي‌توانيد انتظار مشاركتي خيره‌كننده از متخصصان ديگر داشته باشيد. پرسيدن سؤال‌هاي متخصصدي يكي از فعاليت‌هايي است كه بايد در انديشه متخصصين داشته باشيد. گروه را با اين نوع سؤال‌ها فعال نگه داريد و سعي كنيد همه‌ي افراد را در مباحثه‌ها شركت دهيد.

فراموش نكنيد كه تشكيل گروه‌ها براي افزايش متخصصان و ارتباط مستقيم و هدفمند با آن‌ها است. از هر موقعيتي براي جذب متخصصان جديد استفاده كنيد و پس از جذب، به‌خوبي رفتارهاي آن‌ها را زير انديشه متخصصين داشته باشيد و از بازخوردهايشان به نفع سازمان خود استفاده كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات