راه‌هايي براي افزايش بهره‌ وري بازاريابي محتوا

چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بازاريابي محتوا، نوعي بازاريابي استراتژيك است كه بر توليد و به اشتراك‌گذاري محتواي باارزش تمركز مي‌كند تا از اين طريق، تعداد مخاطبان و ترافيك سايت را افزايش دهد.
تبليغات

توليدكنندگان و بازاريابان محتوا همواره در تلاش هستند تا اطلاعات و شيوه‌هاي تبليغاتي خودشان را در اين صنعت كه به‌سرعت در حال تحول است، به‌روز نگه دارند. توليد كردن محتوايي كه بتواند مخاطبان را به سمت خودش جذب كند و سرمايه‌گذاري‌هاي انجام‌شده را بازگشت دهد بسيار مهم است. شما در صنعت توليد محتوا مي‌توانيد با درگير كردن مخاطبان اعتماد آن‌ها را جذب كنيد و درنهايت فروش محصولات خود را بالاتر ببريد. خواندن ۴ نكته‌ي زير نيز به شما كمك مي‌كند تا محتواي بانفوذتري توليد كنيد و بازاريابي خود را از اين طريق بهبود دهيد.

مرجع متخصصين ايران content marketing

۱- شنوندگان ارزش بيشتري به محتواي طولاني مي‌دهند

بازاريابان محتوايي كه زرنگ باشند، مي‌دانند افرادي كه به يك وب‌سايت مراجعه مي‌كنند به دنبال راه‌حلي براي يك اشكال مي‌گردند يا مي‌خواهند اطلاعات خود را در مورد موضوعي افزايش دهند. شما به‌عنوان يك بازارياب محتوا، بايد سعي كنيد يك اشكال را در محتواي خود توضيح بدهيد و براي رفع آن، محصول مورد انديشه متخصصينتان را به خوانندگان پيشنهاد كنيد. مطالب طولاني، يك اشكال را به‌خوبي توضيح مي‌دهند و سؤالات و ابهامات متخصص را به‌طور كامل برطرف مي‌كنند. تصاوير و ويدئوها نه‌تنها مخاطبان را درگير مي‌كنند، بلكه خشكي و يكنواختي متن‌‌ را نيز از بين مي‌برند.

۲- محتواي تعاملي را شخصي كنيد

يك مؤسسه‌ي بازاريابي از بازاريابان انديشه متخصصينسنجي كرده و آمار جالبي در اين رابطه منتشر كرده است. طبق آمار اين مؤسسه‌، حدود ۷۵ درصد بازاريابان قصد دارند امسال استفاده از محتواي تعاملي را با هدف شخصي‌سازي محتوا افزايش دهند. محتوايي كه بر متخصص تمركز مي‌كند به‌شدت درگير كننده و مفيد است؛ زيرا به متخصصان اجازه مي‌دهد كه بتوانند نيازهاي خاص خود را برطرف كنند.

انديشه متخصصينسنجي‌ها و بازي‌ها مخاطبان را به سمت خود جذب مي‌كنند و فروش محصولات را بالاتر مي‌برند. آگهي‌هاي تعاملي و دكمه‌هاي تشويق به عمل‌ نيز تأثير خوبي در جذب مخاطبان دارند. اينفوگرافي‌هاي تعاملي و ويدئوهاي ۳۶۰ درجه، تست‌هاي مهارت‌سنجي و شخصيت‌شناسي در ميان مخاطبان بسيار محبوب هستند و به‌راحتي در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته مي‌شوند.

مرجع متخصصين ايران content marketing

۳- محتواي قدرتمند خود را دوباره هدف‌گذاري كنيد

شما مي‌توانيد محتوايي را كه توليد كرده‌ايد، به‌راحتي براي اهداف ديگر به كار ببريد تا بيشترين استفاده را از سرمايه‌گذاري خود داشته باشيد. پست‌هايي را كه بيشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، شناسايي كنيد و با انتشار يك مقاله‌ي جديد به آن‌ها ارجاع بدهيد؛ يا اينكه آن‌ها را با نوشتن آخرين اخبار، ترندها يا اطلاعات آماري به‌روزرساني كنيد. سعي كنيد در مقاله‌هاي جديد خود به مطالب قديمي‌تر لينك بدهيد تا مخاطبان اطلاعات بيشتري از مطلب مورد انديشه متخصصين خود به دست آورند.

شما همچنين مي‌توانيد يك مقاله‌ي محبوب را در زمان مشخص در شبكه‌هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد. تهيه‌ي اينفوگرافي براي مطالب قديمي و منتشر كردن مجموعه‌اي از پست‌ها به‌عنوان يك جزوه رايگان الكترونيك، راه‌هاي ديگري براي استفاده‌ي مجدد از محتوا هستند. بنابراين راه‌هاي زيادي براي دوباره هدف‌گذاري كردن مطالب وجود دارند كه در بازاريابي محتوا به شما كمك مي‌كنند.

۴- از شبكه‌هاي اجتماعي براي افزايش ترافيك استفاده كنيد

تهيه كردن محتواي جالب، مفيد و درگير كننده به‌تنهايي كافي نيست. شما به‌عنوان يك بازارياب محتوا بايد بتوانيد ترافيك را به سمت محتواي خود هدايت كنيد. منتشر كردن محتوا در شبكه‌هاي اجتماعي، بهترين و ارزان‌ترين راه براي افزايش ترافيك است. فيسبوك و يوتيوب از جمله شبكه‌هاي اجتماعي هستند كه مخاطبان را به سمت منبع اصلي مطلب هدايت مي‌كنند؛ بنابراين اكثر بازاريابان محتوا از اين پلت‌فرم‌ها براي اشتراك‌گذاري محتواي خود استفاده مي‌كنند.

بسياري از صاحبان كسب‌و‌كار كوچك هنوز به استفاده‌ي مؤثر از اين كانال‌ها مطمئن نيستند؛ اما مطالعات اين صنعت نشان مي‌دهند كه صرف كردن ۶ ساعت در هفته و كار كردن روي اين موضوع مي‌تواند ترافيك را به ميزان قابل توجهي افزايش دهد. از شبكه‌هاي اجتماعي پرطرفدار مانند لينكدين، توييتر، پينترست، اينستاگرام و اسنپ‌چت استفاده كنيد تا ترافيك سايت خود را افزايش دهيد. به ياد داشته باشيد كه بايد تمركز خود را روي شبكه‌هاي اجتماعي بگذاريد كه با سرويس يا محصولات شما هماهنگي بيشتري دارند. به‌عنوان مثال براي شخصي كه گل‌فروشي دارد، استفاده از اينستاگرام بهترين گزينه است؛ درصورتي‌كه اين شبكه‌ي اجتماعي براي تبليغات يك شركت لوله‌كشي چندان مناسب نيست. همچنين فراموش نكنيد كه استفاده‌ي هم‌زمان از ۱ يا ۲ شبكه‌ي اجتماعي معمولا مؤثرتر از درگير شدن با ۴ يا ۵ سرويس است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات