۴ نكته براي موفقيت در دوره كارآموزي

شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بسياري از دانشجوها در دوره‌ي كارآموزي سازمان‌هاي بزرگ شركت‌ مي‌كنند. چگونه مطمئن شويم بعد از اتمام دوره‌ي كارآموزي در همان شركت استخدام خواهيم شد؟
تبليغات

فصل تابستان است و بسياري از دانشجوها براي پر كردن اوقات فراغت يا گذراندن واحدهاي درسي، به دوره‌هاي كارآموزي مي‌روند. اكثر آن‌ها به اين اميد در اين دوره‌ها شركت مي‌كنند كه بتوانند در همان شركت به‌طور تمام‌وقت استخدام شوند. اما گذراندن اين دوره‌هاي كافي نيست. اگر مي‌خواهيد شانس خود را براي استخدام شدن بالا ببريد، بايد تلاش خود را بيشتر كنيد. نگران نباشيد اگر نتوانستيد به كار كردن در آن شركت ادامه دهيد حداقل معرفي‌نامه‌ي خوبي براي ارائه به شركت‌هاي ديگر به دست خواهيد آورد. انجام ۴ فعاليتي كه در ادامه‌ي اين مقاله‌ي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران آورده شده است، به شما كمك مي‌كند كه دوره‌ي كارآموزي موفق‌تري را تجربه كنيد و شانس استخدام خود را بالا ببريد.

مرجع متخصصين ايران intern

۱- مهارت‌هاي خود را نشان بدهيد

معمولا افراد ديگري هم به غير از شما براي شركت در دوره‌هاي كارآموزي درخواست مي‌دهند. بهترين كار اين است كه گزارشي از كاركرد خود در هر جلسه تنظيم كنيد. در اين گزارش بگوييد كه چه چيزهاي جديدي ياد گرفته‌ايد و چه پيشنهادهايي براي بهبود كسب‌و‌كار داريد. اين كار هم تمركز شما را بالا مي‌برد و هم باعث مي‌شود كه هرروز براي پر كردن گزارش خود سراغ كارهاي جديد برويد. علاوه ‌بر اين مهارت‌هاي نوشتاري و ارائه‌ي شما نيز با انجام اين كار بالا مي‌برد.

۲- بازخورد بگيريد

بازخورد گرفتن براي رشد شما حياتي است. اينكه براي كيفيت كار خود انديشه متخصصين ديگران را جويا شويد، نشان مي‌دهد كه در كار جدي هستيد. بازخورد نگرفتن نشان مي‌دهد كه شما علاقه‌ي چنداني به كار نداريد. افرادي كه از هر فرصتي براي پيشرفت استفاده مي‌كنند، كساني هستند كه براي همه‌ي كارها از ديگران بازخورد مي‌گيرند. از مدير خود بخواهيد كه زماني را به شما اختصاص بدهد و در مورد عملكردتان قضاوت كند. از او بپرسيد كه براي پيشرفت كردن بايد چه كارهاي بيشتري انجام دهيد. يكي از بهترين سؤال‌ها اين است كه بگوييد: «اگر بخواهم بعد از اتمام دوره‌ي كارآموزي در همين شركت استخدام شوم، بايد روي چه موضوعاتي تمركز كنم؟»

مرجع متخصصين ايران internship

۳- كار را نيمه‌كاره رها نكنيد

شايد واضح به انديشه متخصصين برسد؛ اما بسياري از افراد دوره‌ي كارآموزي خود را نيمه‌كاره رها مي‌كنند. البته اين موضوع به مدير هم بستگي دارد؛ اما بايد حواستان باشد كه كوتاهي از طرف شما در اين رابطه انجام نشود. همه‌ي كارهايي را كه آغاز كرده‌ايد، كاملا تمام كنيد يا مطمئن شويد از طرف ديگران مديريت مي‌شود. اگر كار را به اتمام رسانديد، حتما مدير را از اين مسئله آگاه كنيد. بهترين كار اين است كه با او صحبت كنيد و همچنين از او بازخورد بگيريد.

۴- از همه تشكر كنيد

در آخرين روز كارآموزي خود و قبل از خداحافظي، يك رايانامه قدرداني بنويسيد و آن را براي همه ارسال كنيد. بگوييد كه چقدر از كار كردن با آن‌ها خوشحال شده‌ايد؛ همچنين بابت زماني كه در اختيارتان قرار داده‌اند از آن‌ها قدرداني كنيد. از آن‌ها بخواهيد كه ارتباط خود را با شما حفظ كنند و لينك پروفايل لينكدين خود را در پايان رايانامه ذكر كنيد. با افرادي كه تعامل بيشتري داشته‌ايد، تنها به يك رايانامه اكتفا نكنيد. شخصا نزد آن‌ها برويد و بابت زحماتشان از آن‌ها تشكر كنيد. اين بهترين فرصتي است كه مي‌توانيد به آن‌ها بگوييد براي موقعيت‌هاي شغلي مي‌توانند روي شما حساب كنند.

دوره‌هاي كارآموزي براي آينده‌ي شغلي شما بسيار مهم هستند. شما با رفتار شايسته‌ي خود مي‌توانيد تأثير خوبي به‌جا بگذاريد و شانستان را براي استخدام شدن بالا ببريد. كارفرماها به دنبال كارآموزان مستقل و كارآمد هستند. سعي كنيد تا جاي ممكن با كارها و رفتار خود نيازهاي آن‌ها را برآورده كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات