فعاليت جدي در شبكه هاي اجتماعي، ضامن موفقيت كاري

پنج‌شنبه ۷ دي ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
امروزه شبكه‌هاي اجتماعي به عضو جدانشدني زندگي ما تبديل شده‌اند. اگر تصميمي جدي براي موفقيت در كسب و كار داريد، نبايد از آنها غافل شويد.
تبليغات

اهميت فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي، چند سالي است كه براي همگان روشن شده است. امروزه ديگر افراد مي‌دانند كه اين شبكه‌ها تنها براي به اشتراك گذاشتن عكس‌ها و اطلاعات شخصي و پسنديدن و دنبال كردن پروفايل دوستان نيست. بسياري از افراد از اين ابزارها كسب درآمد مي‌كنند و شركت‌هاي بزرگ با استفاده از اين اجتماعات مجازي، برند خود را تقويت مي‌كنند. اگر تاكنون تنها به اين شبكه‌ها به چشم تفريح نگاه مي‌كرديد، بايد بگوييم كه كمي از مسير را اشتباه رفته و از امتيازات فراوان اين ابزارها استفاده نكرده‌ايد.

اخيرا آماري از يك موسسه‌ي آمريكايي منتشر شده كه نشان‌دهنده‌ي اهميت بالاي شبكه‌هاي اجتماعي در استخدام و آشنايي‌هاي كاري است. اگرچه اين آمار مربوط به كشور آمريكا است اما مي‌توان با كمي ارفاق آن را به كشور خودمان نيز مرتبط دانست. البته فضاي كسب و كار كشور ما هنوز در ابتداي مدرن شدن است؛ اما روند تغييرات در همين مدت كوتاه نشان مي‌دهد كه شركت‌هاي ايراني نيز به مرور فرآيندهاي جذب نيرو و همكار خود را با استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي انجام مي‌دهند.

فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي چيزي فراتر از ساختن پروفايل و رها كردن آن است. براي شناساندن خود در اين شبكه‌ها، بايد با نظمي خاص فعاليت كنيد. در ادامه اين مطلب اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به مطالعه شبكه‌هاي اجتماعي پرطرفدار و روش‌هاي افزايش فعاليت و محبوبيت در آنها پرداخته‌ايم.

فيسبوك

اگرچه محبوبيت اين شبكه‌ي اجتماعي در كشور ما كمي كاهش پيدا كرده است، اما هنوز افراد زيادي در آن فعاليت دارند و مشهور شدن در فيسبوك، هنوز هم مفيد است. براي تاثيرگذاري بيشتر در اين شبكه‌ي اجتماعي باسابقه، مي‌توانيد از راهكارهاي زير استفاده كنيد:

اطلاعات پروفايل خود را كامل كنيد؛

صفحه‌ي مخصوص كسب و كار بسازيد؛

فعاليت‌ها و راخبار تخصصيه‌ي خود را به اشتراك بگذاريد؛

با صفحات مرتبط ارتباط برقرار كنيد؛

مقالات مرتبط با فعاليت منتشر كنيد؛

در گروه‌هاي مهم فعاليت داشته باشيد؛

در صورت امكان از تبليغات فيسبوك براي مطرح كردن كارتان استفاده كنيد.

توييتر

مرجع متخصصين ايران توييتر

اين شبكه‌ي اجتماعي خصوصيت‌هاي ويژه‌ي خود را دارد و بايد با آگاهي بالا از آن استفاده كرد. لحن مطالب منتشر شده در توييتر خاص بوده و شركت‌ها عموما از آن براي انتشار سريع اخبار استفاده مي‌كنند. مي‌توانيد با فعاليت مفيد و جدي در اين شبكه، خود را به فردي تاثيرگذار در صنعت كاري‌تان تبديل كنيد. راهكارهاي زير براي پيشرفت در توييتر پيشنهاد مي‌شوند:

با افرادي كه دنبال مي‌كنيد، ارتباط موثر برقرار كنيد؛

كمي اطلاعات شخصي توييت كنيد؛

محتواي مورد علاقه‌ي خود را ريتوييت كنيد؛

سابقه‌ي كاري خود را تبليغ كنيد؛

با افراد مختلف در صنعت چت كنيد؛

از جستجوي پيشرفته‌ي توييتر براي پيدا كردن افراد مرتبط استفاده كنيد؛

با پيام‌هاي مثبت و محترمانه، با افراد تاثيرگذار در صنعت تماس برقرار كنيد.

لينكدين

با وجود نفوذ نسبتا كم و ناشناخته بودن نسبي اين شبكه‌ي اجتماعي در فضاي مجازي ايران، اين شبكه از پتانسيل‌هاي بالايي برخوردار است. اكثر شركت‌هاي نوپا در لينكدين فعاليت دارند و براي جذب نيرو به پروفايل‌هاي شخصي اين شبكه سر مي‌زنند. بهتر است تمركز مناسبي روي اين شبكه داشته باشيد. در ادامه برخي نكات متخصصدي لينكدين را مرور مي‌كنيم:

پروفايلتان را به طور مرتب به‌روز كنيد؛

افراد مرتبط با صنعت را به لينكدين دعوت كنيد؛

پيام‌هاي مشخص و هدفمند ارسال كنيد؛

افراد مفيد را دنبال كرده و شبكه‌ي خود را گسترش دهيد؛

اخبار صنعت و مقالات مرتبط را منتشر كنيد؛

با به‌روزرساني وضعيت خود، اهداف كوتاه‌مدت و بلندمدت كاري را منتشر كنيد؛

در گروه‌هاي صنعت خود عضو شويد؛

اگر مدير يا صاحب كسب و كاري هستيد، حتما صفحه‌ي شركت را به صورت حرفه‌اي بسازيد.

اينستاگرام

مرجع متخصصين ايران اينستاگرام

اين شبكه‌ي اجتماعي كه ابتدا براي به اشتراك گذاري تصاوير ساخته شد، امروزه به محلي حرفه‌اي براي تبليغ انواع كسب و كارها تبديل شده است. هرچند ماهيت اينستاگرام و صفحات شخصي، كمي خصوصي است، اما از همين فضا هم مي‌توان براي ساخت برند شخصي يا حتي شركتي استفاده كرد. نكات زير براي بهبود پروفايل اين شبكه پيشنهاد مي‌شوند:

توضيحات بيوگرافي را بهينه كنيد؛

صفجه‌ي مخصوص كسب و كار بسازيد؛

از تبليغات براي مشهور شدن و گسترش برند استفاده كنيد؛

از قابليت استوري براي انتشار اخبار سريع استفاده كنيد؛

از قابليت ارسال پيام مستقيم براي گسترش شبكه‌ي كاري استفاده كنيد.

نكات بالا تنها تعداد محدودي از روش‌هاي متخصصدي افزايش قدرت در شبكه‌هاي اجتماعي بود. مطمئنا هر فرد و كسب و كاري مي‌تواند شبكه‌ي اجتماعي با بيشترين فايده را براي خود پيدا كند و بايد تمركز اصلي را روي آن شبكه بگذارد. نكته‌ي مهم اين است كه ارتباطات ايجاد شده در شبكه‌هاي اجتماعي را به سرعت به زندگي واقعي وارد كنيد. به بيان ديگر بايد حتي‌الامكان با شبكه‌ي تشكيل شده از متخصصان در شبكه‌هاي اجتماعي، ديدار نزديك داشته و نتايج قابل لمس از اين ملاقات‌ها كسب كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات