چه افرادي از انديشه متخصصين ذهني براي كارآفريني مناسب هستند

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كارآفريني علاوه بر مهارت‌هاي تجربي به يكسري مهارت‌هاي ذهني نيازمند است. اين ويژگي‌ها در ميان اغلب كارآفرينان بزرگ مشترك است و باعث مي‌شود طرز تفكر متفاوتي داشته باشند.
تبليغات

كارآفريني براي هر شخصي مناسب نيست. شخصي كه كارآفرين مي‌شود بايد مستقل بوده و روحيه‌ي جنگجو داشته باشد. اين فرد بايد براي كاري كه انجام مي‌دهد اشتياق زيادي داشته باشد و هيچ شك و ترديدي به دلش راه ندهد. با همه‌ي اين‌ها مي توان گفت سختي و مشقت تنها بعد كارآفريني نيست و دستاوردهاي زيادي براي فرد از جمله رشد شخصيتي خواهد داشت. سوالي كه پيش مي‌آيد اين است كه يك فرد براي تبديل شدن به يك كارآفرين چه خصوصياتي بايد داشته باشد؟ درست است كه برخي مهارت‌هاي اكتسابي هستند و در طول مسير كامل مي‌شوند اما طرز تفكر افراد را نبايد در اين مسير ناديده گرفت. در ادامه‌ي اين مقاله‌ي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به مطالعه ويژگي‌هاي ذهني فردي مي‌پردازيم كه براي كارآفريني مناسب است.

۱- علاقه به كار كردن از سنين جواني

يكي از ويژگي‌هاي مشترك تمام كارآفرينان موفق اين است كه اين افراد از سنين كم به كار كردن علاقه دارند. ارسطو لوميس (Aristotle Loumis) طراح عينك‌هاي برند Ellison زماني كه تنها ۱۰ سال داشت به فكر راه‌اندازي كسب‌وكار افتاد. او با دوستانش توافق كرده بود كه در طول هفته سه مرتبه كارهاي سخت آن‌ها را انجام دهد و در هر بار ملاقات آن‌ها هفت دلار پول دريافت كند. مهارتي كه او در انجام دادن كارها داشت به زودي در ميان تمام دوستانش زبانزد شد و تعداد مشتري‌هايش به اندازه‌اي زياد شد كه توانست هفته‌اي ۵۰۰ دلار درآمد داشته باشد. او گفته است: «خانواده‌ي من از انديشه متخصصين مالي درآمد زيادي نداشتند اما هميشه به سخت‌كوش بودن خود افتخار مي‌كردند.»

مرجع متخصصين ايران Entrepreneur

۲- تشخيص موضوعات پرطرفدار و رو به رشد

كارآفرينان دائما تغييرات محيط اطراف خود را در انديشه متخصصين مي‌گيرند و در تلاش هستند تا نيازهاي ديگران را برطرف كنند. آدام ريويتز (Adam Rivietz)، هم‌بنيان‌گذار شركت Paid است. اين شركت در سطح جهاني در امور مرتبط با بازاريابي اينفلوئنسرها فعاليت مي‌كند و با شركت‌هاي بزرگي مانند كوكاكولا، مايكروسافت و ايربي‌اندبي همكاري داشته است. پايگاه داده‌ي اين شركت از اطلاعات ۱۵ هزار اينفلوئنسر در ۱۰۵ كشور جهان نگهداري مي‌كند و براي همكاري اين افراد با شركت‌هاي بزرگ واسطه مي‌شود. ريويتز مي‌گويد در تابستان سال ۲۰۱۱ متوجه شد دختراني كه در شهر محل اقامتش زندگي مي‌كنند، نوعي گل‌سر از جنس پر به موهاي خود مي‌بندند. او تصميم گرفت هزاران دلار روي ايده‌اي كه در سر داشت سرمايه‌گذاري كرده و از مغازه‌هاي فروشنده‌ي لوازم ماهيگيري تزئيناتي از جنس پر تهيه كرد تا به صورت الكترونيك به سالن‌هاي آرايشگاهي بفروشد. او در عرض چند هفته متوجه شد كه تصميم‌گيري درستي طبق غريزه‌اش داشته است و تمام محصولات به فروش رفت.

۳- فكر كردن در مقياس بزرگ

ذهن‌هاي منطقي به دنبال اين هستند كه از ريسك اجتناب كنند و در يك شرايط امن و دور از حاشيه كار كنند. اما كارآفرينان به دنبال پيدا كردن فرصت‌هاي مناسب و بالقوه هستند. شركت Paid پيش از اينكه كسب‌وكارش را جهاني كند، مدل خود را روي تنها يك اينفلوئنسر امتحان كرده بود. اولين اينفلوئنسر شركت، دختري بود كه از دوران دبيرستان با او آشنايي داشت و او توانسته بود ۷۵ هزار فالوئر در طول يك سال جذب كند. شركت به او پيغام داده و از او خواسته بودند تا به‌عنوان آژانس استعدادش فعاليت كنند. بعد از پيدا شدن اولين مشتري و پرداخت حقوق به اينفلوئنسر مورد انديشه متخصصين تصميم گرفتند كار خود را گسترش داده و به چند اينفلوئنسر ديگر نيز پيشنهاد دهند. طبق گفته‌ي ريويتز، آن‌ها به ۷۰۰ اينفلوئنسر اينستاگرام كه آدرس رايانامه خود را در قسمت بيوگرافي ذكر كرده بودند پيشنهاد دادند. در عرض يك هفته، ۵۰۰ نفر از آن‌ها براي همكاري اعلام آمادگي كردند.

مرجع متخصصين ايران Entrepreneur

۴- ارتباط با افرادي كه انگيزه‌ي بالايي دارند

طبق گفته‌ي تيم فريس (Tim Ferriss)، نويسنده‌ي آمريكايي، هر فردي ميانگيني از پنج مردمي است كه با آن‌ها همكاري دارد. كارآفرينان موفق مي‌دانند وجود انرژي منفي مي‌تواند به شدت روي كاري كه انجام مي‌دهند تأثير بگذارد. به عنوان مثال حركت هواپيما را در انديشه متخصصين بگيريد. بادي كه در قسمت عقب هواپيماها جريان دارد كمك مي‌كند تا در مسير درست قرار بگيرد و بادهايي كه در قسمت جلو هستند باعث مي‌شوند هواپيما ديرتر به مقصد خود برسند. كارآفرينان دقيقا مي‌دانند كه با چه افرادي بايد همكاري داشته باشند. كساني كه مانند بادهاي عقب هواپيما ار فعاليتشان حمايت كرده و آن‌ها را در مسير درست هدايت كنند تا زودتر به هدف نزديك شوند.

۵- استفاده از ارتباطات براي پيشرفت

زماني كه محصولي توسط يك دوست پيشنهاد مي‌شود احتمال خريد آن چهار برابر افزايش پيدا مي‌كند. كارآفرينان بزرگ اين واقعيت را هميشه در ذهن داشته و با استفاده از قدرتي كه در شبكه‌ي اجتماعي دارند محصولات خود را به فروش مي‌رسانند. يكي از دلايل رشد شبكه‌ي اجتماعي فيسبوك اين بود كه متخصصانش در مورد كارايي‌هاي آن با دوستان خود صحبت مي‌كردند و استفاده از آن را به يكديگر پيشنهاد مي‌دادند. شركت Paid نيز بر مبناي ارتباط كار مي‌كند و اينفلوئنسرها را به شركت‌هاي متقاضي تبليغات پيشنهاد مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران Entrepreneur

۶- سريع اقدام مي‌كنند

يكي ديگر از ويژگي‌هاي مشترك تمام كارآفرينان موفق اين است كه سريع دست به عمل مي‌زنند و همچنين كارها را با سرعت بالايي پيش مي‌برند. درصورتي‌كه افراد معمولي مدت زمان زيادي را براي انجام كارهاي خود صرف مي‌كنند. ويژگي ديگر كارآفرينان اين است كه به همه چيز پاسخ مثبت مي‌دهند و معتقدند درهاي شركت به روي هر كار جديدي باز است. البته اين به اين معنا نيست كه بدون فكر كردن و در انديشه متخصصين گرفتن عواقب تصميم مي‌گيرند. آن‌ها تنها ضررهايي ناشي از صبر كردن را مي‌دانند و به همين دليل كارها را با سرعت بالاتري پيش مي‌برند. آن‌ها به قانون ۸۰/۲۰ اعتقاد دارند و نهايت استفاده را از يك روز كاري مي‌برند. قانون ۸۰/۲۰ مي‌گويد ۸۰ درصد نتايجي كه مي‌گيريم نتيجه‌ي ۲۰ درصد كارهايي است كه انجام مي‌دهيم.

۷- افراد روياپردازي هستند

كارآفرينان افراد روياپردازي هستند كه با اين كار سعي دارند تأثير هر كاري را افزايش دهند. زماني كه ديگران محدوديت‌ها را مي‌بينند آن‌ها از فرصت‌ها استفاده مي‌كنند. هيچ‌كس در سال ۲۰۰۱ فكر نمي‌كرد دستگاه پخش موسيقي به نام آيپاد ارائه شود كه بتواند هزار آهنگ را در خودش جاي دهد. زك بنسون (Zach Benson)، كارآفرين موفقي است و مي‌گويد: «رويا پردازي يعني معتقد باشيد كه مي‌توانيد چيزي كه لياقتش را داريد به واقعيت تبديل كنيد.» او همچنين مي‌گويد: «من تا به حال با صدها اينفلوئنسر اينستاگرام همكاري داشته‌ام. شايد فكر كنيد نحوه‌ي زندگي بسياري از افرادي كه در اينستاگرام فعاليت مي‌كنند نمايشي است اما من با آن‌ها كار كرده‌ام و مي‌دانم كه واقعيت دارد. خودم هميشه آرزوي داشتن اين سبك زندگي را داشتم و امروزه توانسته‌ام به بزرگ‌ترين آرزويم دست پيدا كنم.»

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات