راهنماي خريد بهترين تلويزيون سامسونگ [مهر ۱۴۰۲]

چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 17 دقيقه
مرجع متخصصين ايران بهترين تلويزيون هاي سامسونگ در بازار ايران
در اين مقاله از اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران خواهيم گفت كه قبل از خريد تلويزيون سامسونگ بايد به چه نكاتي توجه كنيد و كدام مدل براي خانه و نيازهاي شما مناسب است.
تبليغات

ديگر دوره‌اي كه تلويزيون را جزو لوازم خانگي به‌حساب مي‌آورديم، گذشته است و حالا بايد آن را پاي ثابت سرگرمي‌هايمان به‌حساب بياوريم. فرقي نمي‌كند گيمر باشيد يا اوقات فراغتتان را به تماشاي ورزش يا فيلم و سريال بگذرانيد، نقش مهم تلويزيون در بهتر شدن كيفيت سرگرمي را نمي‌توان انكار كرد.

فهرست مطالب

حتي اگر برند خاصي را براي خريد مدانديشه متخصصين داشته باشيد، تنوع محصولات در حدي هست كه شما را سردرگم كند؛ مثلا اگر قصد داشته باشيد مدلي از تلويزيون‌هاي سامسونگ را براي خانه يا محل كارتان انتخاب كنيد، شايد نتوانيد در مورد تمام مدل‌ها تحقيق كرده و مدل مدانديشه متخصصينتان را پيدا كنيد. در راهنماي خريد پيش رو، بهترين تلويزيون‌هاي سامسونگ را معرفي مي‌كنيم و مشخصات هركدام را به‌طور مختصر برمي‌شماريم.

قبل از خريد تلويزيون بايد به چه نكاتي توجه كنيم؟

تلويزيون‌هاي جديد ويژگي‌هاي زيادي را در دل خود جا داده‌اند اما براي اينكه بدانيد كدام ويژگي براي شما مناسب است، ابتدا بايد شناختي كلي نسبت به عملكرد آن ويژگي‌ها داشته باشيد كه مقاله راهنماي جامع خريد تلويزيون به طور دقيق‌تر به اين مباحث پرداخته است.

وضوح و ابعاد

اينكه تلويزيوني كه مي‌خريد چه ابعاد و وضوحي داشته باشد كاملا بستگي به بودجه، بزرگي و كوچكي فضايي كه براي قرار دادن تلوزيون دراختيار داريد و همچنين نحوه استفاده شما از آن دارد. ما در ليست پيش‌رو سعي كرديم مواردي را معرفي كنيم كه داراي حداقل وضوح 4K باشند تا علاوه بر تراكم پيكسلي بيشتر، تجربه بصري بهتري را نيز ارائه دهند.

شايد از انديشه متخصصين شما در عمل تفاوت خاصي ميان تلويزيون‌هاي Full HD و 4K نباشد اما هنگامي كه آن دو را كنار هم قرار بدهيم و از فاصله استاندارد تعريف شده به آن‌ها نگاه كنيم، مسلماً متوجه تفاوت‌ها خواهيم شد. براي اطلاعات بيشتر، فاصله استاندارد شما از تلويزيون Full HD و 4K بايد به‌ترتيب ۳ و ۱.۵ برابر ارتفاع تلويزيون باشد. به عنوان مثال در مقابل تلويزيون‌هاي ۶۵ اينچي با وضوح 4K، بايد فاصله ۱.۵ تا ۲ متري را رعايت كنيد.

نوع پنل

پنل تلويزيون‌ها به دو دسته‌ي كلي LCD و OLED تقسيم مي‌شوند و نبايد توضيحات اشتباه فروشنده‌ها را مبناي خريد خود قرار دهيم؛ بنابراين بهتر است انواع و نحوه كاركرد اين پنل‌ها را بهتر بشناسيم.

پنل‌هاي LCD به دو دسته IPS و VA تقسيم مي‌شوند كه IPSها در تلويزيون‌هاي سامسونگ نام ADS را به خود گرفته‌اند و تفاوت، تنها در نام آن‌ها است. پنل‌ IPS نسبت به پنل‌ VA زاويه ديد وسيع‌تر اما كنتراست پايين‌تري دارد يعني پنل‌ VA رنگ مشكي را عميق‌تر نشان مي‌دهد. شما همچنين مي‌توانيد براي اطلاعات بيشتر در مورد تفاوت‌هاي پنل VA و IPS به مقاله تخصصي آن در سايت اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مراجعه كنيد.

مرجع متخصصين ايران پخش كننده ويديو تلويزيون Q80A سامسونگ

سامسونگ براي تلويزيون‌هاي LCD خود كه از فناوري كوانتوم دات بهره مي‌برند، نام QLED را انتخاب كرده كه روشنايي بالاتر و پوشش گسترده‌تري از رنگ‌ها را به پنل مي‌بخشد. همچنين تلويزيون‌هاي miniLED نيز همان تلويزيون‌هاي LCD هستند كه نور آن‌ها توسط تعداد زيادي چراغ كوچك LED تأمين مي‌شود و هرچه تعداد اين چراغ‌ها بيشتر باشد، رفتار پنل فوق به پنل OLED نزديك‌تر مي‌شود. سامسونگ تلويزيون‌هاي داراي اين قابليت را نيز Neo QLED مي‌نامد.

تلويزيون OLED به چراغ‌هاي LED براي روشن كردن پيكسل‌ها نيازي ندارد و نور مورد نياز توسط خود پيكسل‌ها توليد مي‌شود. اين تلويزيون‌ها كنتراست بسيار بالا و عمق زيادي در رنگ مشكي دارند اما هميشه خطر وقوع پديده Burn-in تهديدشان مي‌كند.

درگاه‌ها و نرخ تازه‌سازي

نرخ نوسازي يا نرخ تازه‌سازي به معني اين است كه تصوير در هر ثانيه چند بار روي صفحه‌نمايش به‌روز مي‌شود. در واقع هرچه مقدار اين نرخ بالاتر باشد، نمايش تصاوير، منوها يا بازي‌ها نرم‌تر خواهد بود.

كنسول‌هاي نسل ۹ يعني پلي استيشن ۵ يا ايكس باكس سري ايكس قادرند تا بازي‌ها را با وضوح 4K و نرخ تازه‌سازي ۱۲۰ هرتز اجرا كنند؛ بنابراين اگر قصد داريد تا از تلويزيون خود به عنوان مانيتوري براي كنسول‌هاي گيمينگ استفاده كنيد، بهتر است كه در صورت امكان، تلويزيون‌هايي با درگاه HDMI 2.1 تهيه كنيد تا از تمام قابليت‌هاي كنسول خود بهره ببريد. ما در مقاله بهترين تلويزيون‌ گيمينگ بازار ايران، با درانديشه متخصصين گرفتن تمام فاكتورهاي مناسب براي بازي كردن، بهترين گزينه‌ها را به شما معرفي كرديم.

فناوري HDR

فناوري HDR كه امروزه در اكثر نمايشگر‌ها و موبايل‌ها وجود دارد، مي‌تواند آيتم‌هاي موجود در صفحه را با رنگ‌هاي بسيار غني‌تر، روشنايي بيشتر و كنتراست بالاتري نمايش دهد. اين فناوري‌ داراي استانداردهاي HDR10+ (كه به صورت اختصاصي در تلويزيون‌هاي سامسونگ وجود دارد) و دالبي‌ويژن است كه در تلويزيون‌هاي رده‌بالا يافت مي‌شود و در هنگام پخش محتواي HDR، تفاوت آن را با فناوري قديمي SDR متوجه خواهيد شد.

تلويزيون‌هاي سامسونگ گارانتي رسمي و قانوني در كشور ندارند

بار ديگر تأكيد مي‌كنيم كه تلويزيون‌هاي سامسونگ گارانتي رسمي و قانوني در كشور ندارند و معمولاً توسط فروشنده تا مدت معيني تضمين كاركرد خواهند داشت؛ بنابراين بسيار مهم است كه هنگام خريد تلويزيون به فروشگاهي مطمئن مراجعه كرده و حتماً از فروشنده چنين تضميني را بخواهيد.

در اين مقاله سعي شده تا دورنمايي از وضعيت تلويزيون‌هاي سامسونگ موجود در بازار ايران را در اختيار شما قرار بدهيم و نبايد آن را با مطالعه تخصصي هر محصول اشتباه بگيريد. بنابراين پس از انتخاب هر محصول، مي‌توانيد مشخصات و امكانات دقيق آن را در سايت سامسونگ مشاهده كنيد.

بهترين تلويزيون ۴۳ اينچي سامسونگ

اندازه ۴۳ اينچ، از كوچك‌ترين ابعاد تلوزيون سامسونگ است كه ارزش خريد دارد. اگر دنبال اندازه كوچك‌تر براي اتاق با متراژ پايين هستيد، پيشنهاد مي‌كنيم مقاله بهترين تلويزيون‌هاي بازار ايران را نيز مشاهده كنيد.

مرجع متخصصين ايران BU8000

سامسونگ 43BU8000

تلويزيون 43BU8000 سامسونگ كه محصول سال ۲۰۲۲ و جزو تلويزيون‌هاي سري ۸ سامسونگ است، با ارزشي نسبتاً اقتصادي براي استفاده روزمره و تماشاي فيلم و سريال گزينه‌ي بسيار مناسبي است. مدل 43BU8000 با وضوح 4K و فناوري FRC عمق رنگ ۸ بيتي تلويزيون را در حد تلويزيون‌هاي ۱۰ بيتي بالا مي‌برد و به دليل وجود چراغ‌هاي LED در لبه پنل، خبري از تيرگي موضعي در آن نيست.

تلويزيون 43BU8000 به دليل استفاده از پنل‌ VA عمق رنگ مشكي را بهتر از ‌مدل‌هاي داراي پنل IPS نمايش مي‌دهد اما همچنان زاويه ديد آن نيز كمتر است. پردازشگر به كار رفته در اين تلويزيون كه Crystal Processor 4K نام دارد، رزولوشن تصاوير را بهبود بخشيده و تا حدودي نويز آن‌ها را نيز كاهش مي‌دهد.

مدل مذكور كه در زمان نگارش مقاله ارزشي حدود ۱۸ ميليون تومان دارد، با نرخ تازه‌سازي ۶۰ هرتز و وضوح ياد شده گزينه مناسبي براي بازي كردن است؛ اما از نرخ تازه‌سازي متغير و مناسب كنسول‌هاي نسل ۹ يعني ۱۲۰ هرتز همراهي نمي‌كند.

البته شايد بتوانيد در بازار ايران تلويزيون ۴۳ اينچي QN90B سامسونگ را نيز پيدا كنيد كه پنل LCD آن از نوع miniLED است اما اگر قصد استفاده معمولي را داريد، ارزشي ندارد تا ۳۵ ميليون براي اين اندازه هزينه كنيد، بلكه مي‌توانيد سراغ گزينه‌هاي مقرون‌به‌صرفه‌تري برويد كه در ادامه معرفي خواهيم كرد.

بهترين تلويزيون ۵۰ اينچي سامسونگ

تلويزيون‌هاي ۵۰ اينچ نسبت به مدل‌هاي ۴۳ اينچي فروش بيشتري دارند و يادتان نرود كه براي تجربه ايده‌آل اين تلويزيون‌ها، بايد در فاصله‌ي حدود ۱ تا ۲ متري از آن‌ها قرار بگيريد.

مرجع متخصصين ايران BU8000

سامسونگ 50BU8000

تلويزيون 50BU8000 تقريباً همان ويژگي‌هاي تلويزيون قبلي را در اندازه‌ي ۵۰ اينچ مي‌آورد. پنل همچنان داراي نرخ تازه‌سازي ۶۰ هرتزي، عمق رنگ ۸ بيتي و از نوع VA با وضوح 4K است.

مدل 50BU8000 در نمايش فيلم و تصاوير چيزي كم ندارد و از شفافيت بالايي برخوردار است. همچنين به لطف تكنولوژي FRC، تعداد رنگ‌هاي موجود در تلويزيون به عدد يك ميليارد مي‌رسد كه از اين انديشه متخصصين حس‌وحال تلويزيون‌هاي ۱۰ بيتي را به شما القا مي‌كند.

سيستم‌عامل Tizen 6.5 و همراهي از فناوري AirPlay براي اتصال دستگاه‌هاي اپل از ديگر ويژگي‌هاي تلويزيون 50BU8000 هستند كه ارزش خريد آن را بالا مي‌برند اما همچنان پنل ۶۰ هرتزي آن را گزينه مناسبي براي كنسول‌هاي نسل نهمي نمي‌كند.

ارزش تلويزيون سامسونگ در بازه ارزشي ۱۹ تا ۲۰ ميليون تومان قرار دارد كه با افزايش ارزش تقريباً ۲ ميليوني، گزينه مناسبي است تا انديشه متخصصينتان را از مدل ۴۳ اينچي به ۵۰ اينچي تغيير دهيد.

مرجع متخصصين ايران Q60B

سامسونگ 50Q60B

ديگر تلويزيون ۵۰ اينچي سامسونگ، مدل 50Q60B است كه با ارزشي حدود ۲۵ ميليون تومان داراي صفحه‌نمايش QLED از نوع VA است كه عمق رنگ مشكي و كنتراست خوبي دارد اما همچنان زاويه ديد كمي دارد. مانند تلويزيون‌هاي ديگر در اين بازه ارزشي، نرخ تازه‌سازي ۶۰ هرتز و عمق رنگ نيز ۸ بيتي است كه البته با فناوري FRC تا حد زيادي به نمايشگرهاي ۱۰ بيتي نزديك شده است.

سيستم‌عامل Tizen 6.5، دو اسپيكر با توان ۲۰ وات و فناوري‌هاي مختلف از جمله HDR10+، ويژگي‌هاي ديگري هستند كه باعث برتري تلويزيون 50Q60B سامسونگ در اين بازه ارزشي شده‌اند.

مرجع متخصصين ايران QN90B

سامسونگ 50QN90B

آخرين مدل ۵۰ اينچ، تلويزيون 50QN90B سامسونگ است كه پنل VA آن از فناوري miniLED بهره مي‌برد و جزو مدل‌هاي سال ۲۰۲۲ كره‌اي‌ها محسوب مي‌شود.

تلويزيون 50QN90B در بازار به عنوان رقيبي براي تلويزيون C1 ال‌جي در انديشه متخصصين گرفته مي‌شود اما به دليل اين‌كه ديگر رقيب كره‌اي از پنل‌ OLED در ساخت محصول استفاده كرده، خطر بروز پديده Burn-in در پيكسل‌ها بالا مي‌رود.

با اين حال مدل 50QN90B با نرخ‌ نوسازي ۱۲۰ هرتز و عمق رنگ استاندارد ۱۰ بيتي، گزينه مناسبي براي بازي كردن با كنسول‌هاي نسل نهمي محسوب مي‌شود و با ۵۷۶ ناحيه نوردهي مختلف توسط LED‌هاي كوچك، به روشنايي بالاتري نسبت به پنل‌هاي OLED دست پيدا مي‌كند اما همچنان به دليل استفاده از پنل VA زاويه ديد كمتري نسبت‌به آن‌ها دارد.

ارزش تلويزيون 50QN90B سامسونگ در حال حاضر چيزي حدود ۴۰ تا ۴۲ ميليون تومان است.

بهترين تلويزيون ۵۵ اينچي سامسونگ

تلويزيون‌هاي ۵۵ اينچي از پرفروش‌ترين‌ها در بازار هستند و قشر زيادي از جامعه به آن‌ها علاقه‌ دارند و ما هم سعي كرديم تنوع خوبي را در كالاهاي معرفي شده‌ي اين مقاله لحاظ كنيم. فاصله مناسب براي تماشاي محتواي 4K در اين تلويزيون‌ها، حدود ۲ تا ۲٫۵ متر است.

مرجع متخصصين ايران BU8000

سامسونگ 55BU8000

اگر دقت كرده باشيد در تمامي ابعاد، تلويزيون‌هاي مدل BU8000 معرفي شده‌اند. در اين بخش نيز مدل ۵۵ اينچي اين سري با ويژگي‌هايي كه پيش‌تر به آن‌ها اشاره كرديم يعني پنل VA با نرخ تازه‌سازي ۶۰ هرتزي، عمق رنگ ۸ بيتي (ارتقا‌يافته با فناوري FRC) و ارزش مناسب، براي استفاده روزمره و تماشاي عكس و فيلم گزينه بسيار مناسبي است اما اگر مي‌خواهيد از بازي كردن با كنسول‌هاي نسل نهمي بيشترين لذت را ببريد، پيشنهاد ما خريد تلويزيون‌هاي داراي نرخ تازه‌سازي ۱۲۰ هرتز است.

تلويزيون 55BU8000 سامسونگ با ارزشي حدود ۲۲ تا ۲۳ ميليون تومان در فروشگاه‌هاي فيزيكي در سطح بازار موجود است.

مرجع متخصصين ايران Q60B

سامسونگ 55Q60B

تلويزيون 55Q60B سامسونگ كه قبلاً مدل ۵۰ اينچي آن را معرفي كرديم، به‌دليل داشتن پنل‌هاي VA از نوع QLED، روشنايي و كنتراست بالاتري نسبت به تلويزيون‌هاي رقيب در بازه ارزشي مربوط‌به خود دارد.

نرخ تازه‌سازي اين تلويزيون ۶۰ هرتز است و براي بازي با كنسول‌هاي نسل نهم مناسب نيست اما به دليل داشتن قابليت Auto Game Mode به محض اتصال كنسول بازي، تلويزيون در بهينه‌ترين حالت براي اين‌كار قرار مي‌گيرد و تا حدودي نقص موجود را جبران مي‌كند.

پردازشگر Quantum Processor Lite 4K كه در مدل سال گذشته نيز استفاده شده بود، فناوري HDR10+، اسپيكر دوتايي ۲۰ واتي و عمق رنگ ۸ بيتي ارتقايافته با فناوري FRC، از ديگر ويژگي‌هاي تلويزيون 55Q60B سامسونگ هستند كه ارزش خريد آن را بالا مي‌برند.

ارزش تلويزيون 55Q60B حدود ۲۷ ميليون تومان است اما شما مي‌توانيد با خريد مدل 55Q65B، حدود يك ميليون تومان كمتر هزينه كنيد كه تفاوت اين دو، تنها در طراحي پايه‌هاي آن‌ها است.

مرجع متخصصين ايران Q70B

سامسونگ 55Q70C

تلويزيون 55Q70C سامسونگ كه جزو تلويزيون‌هاي گيمينگ و محصول سال ۲۰۲۳ است، با امكانات بي‌نظيري در بخش بازي، ارزش خريد خود را به‌شدت ارتقا بخشيده است.

مدل 55Q70C به‌دليل استفاده از پنل VA عمق رنگ مشكي و كنتراست بسيار خوبي دارد كه همراهي از نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتز با ۴ درگاه HDMI 2.1، اين تلويزيون را آماده ميزباني از كنسول‌هاي نسل نهم در بالاترين كيفيت مي‌كند. همچنين با بهره‌مندي از فناوري‌هاي ‌Free Sync و G-Sync، پرش تصوير هنگام بازي كردن و نمايش محتواي ويديويي را به حداقل مي‌رساند.

ويژگي بارز ديگر، بلندگوهاي ۲۰ واتي و فناوري Adaptive Sound+ هستند كه صداها را با توجه به محتواي در حال پخش و شرايط محيط تنظيم مي‌كنند كه البته نسبت به تلويزيون 55Q80B سامسونگ كه داراي بلندگوهاي ۶۰‌ واتي است صداي كمتري دارد اما چون در ساير ويژگي‌ها تفاوت‌هاي زيادي مشاهده نمي‌شود، اختلاف ارزش ۶ ميليوني، آن‌قدر‌ها ارزشش را ندارد.

ارزش تلويزيون 55Q70C سامسونگ در حال حاضر چيزي حدود ۳۵ ميليون تومان است كه اگر به قابليت‌هاي گيمينگ اين تلويزيون نيازي نداريد، مي‌توانيد با همين ارزش مدل ۶۵ اينچي BU8000 را نيز خريداري كنيد كه در ادامه آن را معرفي كرده‌ايم.

مرجع متخصصين ايران QN90B

سامسونگ 55QN90B

تلويزيون 55QN90B سامسونگ با پنل VA و فناوري miniLED براي تأمين نور پيكسل‌ها، روشنايي بسيار زيادي دارد و رنگ مشكي را تقريباً مانند تلويزيون‌هاي OLED نمايش مي‌دهد، از اين رو گزينه مناسبي به عنوان جايگزيني براي تلويزيون‌هاي CS و C2 ال‌جي شناخته مي‌شود كه در معرض پديده Burn-in هستند.

اسپيكرهاي قدرتمند ۶۰ واتي با صداي فراگير، عمق رنگ ۱۰ بيتي و نرخ تازه‌سازي ۱۲۰ هرتز به همراه بسياري از ويژگي‌هاي گيمينگ سامسونگ در كنار طراحي مينيمال و ظريف، ارزش خريد تلويزيون 55QN90B را تا حد زيادي بالا برده‌اند. همچنين استفاده سامسونگ از پردازشگر Neo Quantum Processor 4K، باعث شده تا محتواهاي در حال نمايش با كمك هوش مصنوعي، در لحظه بهبود پيدا كنند.

ارزش تلويزيون مذكور در زمان نگارش مقاله، چيزي حدود ۵۴ ميليون تومان است.

بهترين تلويزيون ۶۵ اينچي سامسونگ

از آن‌جايي كه فاصله مناسب براي تماشاي تلويزيون‌هاي ۶۵ اينچي حدود ۲٫۵ متر است، اين محصولات براي فضا‌ها يا اتاق‌هاي بزرگ‌تر گزينه بهتري هستند.

مرجع متخصصين ايران BU8000

سامسونگ 65BU8000

نسخه ۶۵ اينچي مدل BU8000 نيز درست مانند اعضاي كوچك‌تر اين خانواده، محصول سال ۲۰۲۲ بوده كه از پنل VA با نرخ تازه‌سازي ۶۰ هرتز و عمق رنگ ۸ بيتي (ارتقايافته با فناوري FRC) استفاده مي‌كند. اين تلويزيون چندان مناسب كنسول‌هاي نسل نهمي نيست اما همچنان گزينه مناسبي براي بازي كردن با ساير كنسول‌ها محسوب مي‌شود.

تلويزيون 65BU8000 سامسونگ با ارزشي حدود ۳۵ ميليون تومان در فروشگاه‌ها موجود است.

مرجع متخصصين ايران Q60B

سامسونگ 65Q60B

تلويزيون 65Q60B سامسونگ كه قبلاً مدل ۵۵ اينچي آن را نيز معرفي كرديم، از فناوري كوانتوم دات در پنل VA خود استفاده مي‌كند كه باعث شفاف‌تر شدن محتوا و رنگ‌هاي موجود در آن مي‌شود.

البته پنل‌هاي VA وسعت ديد كمتري نسبت به ساير پنل‌ها دارند، ازاين‌رو اگر اتاقي كه تلويزيون را در آن قرار داده‌ايد مناسب تماشا از روبه‌رو نيست، مي‌توانيد سراغ نمونه‌هاي داراي پنل IPS يا برخي از تلويزيون‌هاي ال‌جي در اين رنج ارزشي برويد.

مدل 65Q60B در حال حاضر با ارزشي حدود ۳۷ ميليون تومان در فروشگاه‌ها به فروش مي‌رسد.

مرجع متخصصين ايران Q70B

سامسونگ 65Q70C

تلويزيون‌هاي گيمينگ و اقتصادي سري Q70C كه محصول سال ۲۰۲۳ سامسونگ هستند، با پنل VA و نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتز كه از طريق ۴ پورت HDMI 2.1 قابل دسترسي است، به شما امكان مي‌دهد تا از بالاترين كيفيت كنسول‌هاي نسل نهمي خود، با ارزشي بسيار مناسب لذت ببريد.

همچنين طراحي ظريف و سيستم‌عامل Tizen 7 كه داراي جديدترين رابط نرم‌افزاري براي تلويزيون‌هاي سامسونگ است، محيط نرم و رواني را براي انجام امور روزانه مانند تماشاي فيلم و عكس به ارمغان مي‌آورد.

ارزش تلويزيون مذكور در زمان نگارش مقاله چيزي حدود ۵۰ ميليون تومان اعلام شده است.

مرجع متخصصين ايران QN85B

سامسونگ 65QN85B

تلويزيون ۶۵ اينچي QN85B كه از تلويزيون‌هاي miniLED سامسونگ به حساب مي‌آيد و خطر به‌وجود آمدن پديده Burn-in تلويزيون‌هاي OLED نيز در آن وجود ندارد، گزينه بسيار مناسبي در مقايسه با تلويزيون‌هاي ال‌جي هم‌رده است.

از ويژگي‌هاي كليدي تلويزيون ۶۵ اينچي سامسونگ مي‌توان به وضوح 4K و نرخ تازه‌سازي ۱۲۰ هرتز اشاره كرد كه كه آن را براي بازي با كنسول‌هاي نسل نهم به گزينه‌اي ايدئال تبديل مي‌كند.

طراحي پايه به صورت تكي و به كار بردن ظرافت بسيار زياد در مراحل ساخت اين محصول، باعث مي‌شود تا ارزش ۷۰ ميليون توماني آن، ارزش پرداخت داشته باشد.

مرجع متخصصين ايران QN90B

سامسونگ 65QN90B

تلويزيون 65QN90B سامسونگ نيز مانند مدلي قبلي، بهترين جايگزين براي تلويزيون‌هاي OLED محسوب مي‌شود. اين تلويزيون كه از مدل 65QN85B كنتراست و روشنايي بالاتري دارد، در پسِ پنل خود با ۷۲۰ ناحيه نوردهي كه توسط چراغ‌هاي miniLED تأمين مي‌شود، وظيفه نوررساني به پيكسل‌ها را بر عهده دارد.

مدل 65QN90B كه در بازار ارزشي حدود ۸۴ ميليون تومان دارد، با اسپيكرهاي ۶۰ واتي و نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتز، بهترين گزينه براي كساني است كه بدون درانديشه متخصصين گرفتن بودجه قصد لذت بردن از يك تلويزيون ۶۵ اينچي تمام و كمال را دارند.

بهترين تلويزيون ۷۵ اينچي سامسونگ

تلويزيون‌هاي ۷۵ اينچي براي اتاق‌ها و سالن‌هاي بزرگ گزينه خوبي محسوب مي‌شوند اما به‌دليل ارزش بالا به اندازه مدل‌هاي ۵۵ و ۶۵ اينچي پرفروش نيستند؛ بنابراين مدل‌هايي را معرفي كرديم كه داراي امكانات عالي براي بازي كردن و تماشاي فيلم هستند و براي تجربه ايده‌آل محتواي 4K آن‌ها، بايد حدود ۳ متر از اين تلويزيون‌ها فاصله بگيريد.

مرجع متخصصين ايران Q70A

سامسونگ 75Q70A

مدل ۷۵ اينچي تلويزيون Q70A سامسونگ محصول سال ۲۰۲۱ و يكي از اقتصادي‌ترين تلويزيون‌هاي ۷۵ اينچي بازار است. اين مدل با همراهي از نرخ به‌روزرساني ۱۲۰ هرتز و عمق تصوير ۸ بيتي كه با فناوري FRC ارتقا يافته، گزينه مناسبي براي بازي كردن با كنسول‌هاي نسل نهمي است.

ارزش تلويزيون ۷۵ اينچي سامسونگ حدود ۶۸ تا ۷۹ ميليون تومان برآورد شده است.

مرجع متخصصين ايران Q80B

سامسونگ 75Q80B

تلويزيون ۷۵ اينچي Q80B سامسونگ كه محصول سال ۲۰۲۲ است، با امكاناتي همچون اسپيكرهاي قدرتمند ۶۰ واتي، پنل ADS (استاندارد سامسونگ براي پنل‌هاي IPS) با زاويه ديد گسترده و نرخ تازه‌سازي ۱۲۰ هرتز در كنار وضوح 4K، گزينه بسيار خوبي براي بازي‌هاي نسل نهمي و تماشاي محتواي HDR محسوب مي‌شود اما عمق رنگ مشكي به اندازه پنل‌هاي VA نيست.

ارزش مدل 75Q80B با افزايش ارزش حدود ۱۰ ميليون توماني نسبت به دو ماه پيش، چيزي حدود ۹۰ ميليون تومان است.

مرجع متخصصين ايران QN85B

سامسونگ 75QN85B

تلويزيون سامسونگ 75QN85B جزو بهترين تلويزيون‌هاي miniLED سامسونگ است كه با تعداد نامشخصي از چراغ‌هاي كوچك، در پشت پنل IPS خود نور هر پيكسل را تأمين مي‌كند و كيفيت خارق‌العاده‌اي را به نمايش مي‌گذارد.

اين مدل داراي وضوح 4K و عمق رنگ ۱۰ بيتي واقعي است كه در كنار نرخ تازه‌سازي ۱۲۰ هرتزي، مي‌توانيد از جديدترين بازي‌هاي موجود روي كنسول‌هاي نسل نهم لذت ببريد. ارزش مدل 75QN85B سامسونگ در حال حاضر چيزي حدود ۱۱۵ ميليون تومان است.

مرجع متخصصين ايران QN90B

سامسونگ 75QN90B

گران‌ترين تلويزيون ۷۵ اينچي سامسونگ ليست ما مدل 75QN90B است كه با پنل VA و ۹۲۰ ناحيه نوردهي miniLED، روشنايي و كنتراست بسيار بالايي را به نمايش مي‌گذارد و مانند تلويزيون‌هاي گران‌ارزش ال‌جي، خطر وقوع پديده ‌Burn-in نيز در آن‌ وجود ندارد.

نرخ تازه‌سازي تلويزيون 75QN90B نيز ۱۲۰ هرتز بوده و به‌دليل وجود فناوري‌هاي بهبود كيفيت تصوير، بازي كردن با كنسول‌هاي نسل ۹ يكي از بهترين تجربه‌هاي شما را در استفاده از اين تلويزيون رقم خواهد زد. ارزش مدل مذكور در حال حاضر چيزي حدود ۱۶۰ ميليون تومان است.

بهترين تلويزيون سامسونگ

مرجع متخصصين ايران سامسونگ s95b

سامسونگ S95B

تلويزيون سامسونگ S95B محصول سال ۲۰۲۲ كره‌اي‌ها است كه مدل جديد آن S95C نام دارد؛ اما به دليل اينكه در حال حاضر در بازار ايران موجود نيست، ما به معرفي مدل مذكور بسنده كرديم. مدل S95B داراي پنل OLED با وضوح 4K و نرخ تازه‌سازي ۱۴۴ هرتز است كه حتي بالاتر از استاندارد تعريف شده براي كنسول‌هاي نسل نهم است.

عمق رنگ، ۱۰ بيتي واقعي است و به لطف پنل OLED، كنتراست تصاوير در اين مدل، به نقطه اوج و بالاترين ميزان خود ميان ساير تلويزيون‌هاي سامسونگ مي‌رسد. تلويزيون S95B داراي دو اندازه ۵۵ و ۶۵ اينج در بازار ايران است و ارزش آن‌ها به ترتيب در محدوده‌ي ۷۰ و ۱۰۰ ميليون تومان اعلام شده است.

ممنون كه تا اينجاي مقاله با ما همراه بوديد. اگر تلويزيوني مدانديشه متخصصينتان هست كه در اين راهنماي خريد ذكر نكرده‌ايم، خوشحال مي‌شويم آن را با ما و ساير متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران نيز به اشتراك بگذاريد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات