با دوربين جيبي RX100 III سوني ملاقات كنيد: سنسور ۲۰.۱ مگاپيكسل و لنز ۲۴-۷۰ ميلي‌متر با f/1.8

جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
سوني علاوه بر دوربين بدون آيينه‌ي فول‌فريم Alpha A7s يك دوربين Point-and-Shoot جديد را با نام Cyber-Shot RX100 III معرفي كرده است. اين دوربين كه جايگزين RX100 سال ۲۰۱۲ است، براي هر متخصصي كه قصد داشته باشد يك دوربين كوچك و كارآمد را هميشه همراه داشته باشد، مناسب است.
تبليغات

هرچند با توجه به محبوبيت تلفن‌هاي هوشمند و افزايش كيفيت دوربين اين محصولات، روز به روز از تعداد مشتريان دوربين‌هاي جيبي كاسته مي‌شود، اما با اين حال هنوز بسياري از متخصصان، دوربين‌هاي Point-and-Shoot را ترجيح مي‌دهند. حتي برخي از حرفه‌اي‌ها كه از دوربين‌هاي DSLR استفاده مي‌كند، معمولا يك دوربين جيبي نيز همراه دارند تا به عنوان همراه يا براي استفاده در مواقعي كه امكان حمل دوربين DSLR وجود ندارد، استفاده نمايند.

مرجع متخصصين ايران sonyrx100m3

دوربين RX100 III سوني قابليت‌هاي متنوعي را در بدنه باريك و خوش‌ساخت جاي داده است. از انديشه متخصصين ظاهري اين دوربين بسيار شبيه به نسل قبل خود است. صفحه نمايش LCD در زواياي مختلف تا ۱۸۰ درجه مي‌چرخد تا متخصص بتوان از طريق آن به راحتي عكس يا فيلم‌برداري كند و اگر نياز بود، به تصوير برداري از خود بپردازد.

اين دوربين به پردازنده Bionz X سوني مهجز شده كه در دوربين جديد اين شركت يعني Alpha A77 II نيز مورد استفاده قرار گرفته است. RX100 III همچنين از سنسور ۲۰.۱ مگاپيكسل از نوع Exmor R CMOS و لنز زايس بهره مي‌برد. اين لنز ۲۴-۷۰ ميلي‌متري f/1.8 تا f/2.8 را ارايه مي‌كند. سوني مي‌گويد دوربين RX100 III براي ضبط تصاوير عريض و همچنين ايجاد تصاوير با عمق زياد و خلق افكت‌هاي تصويري همچون بوكه، عالي عمل مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران rx100-iii-side-tilt-illust-1200-1

يكي از مواردي كه RX100 III به خوبي قادر به انجام آن است، فيلم‌برداري است. اين دوربين جم‌و‌جور به لطف استفاده از پردازنده‌ي تصويري قدرتمندش قادر است تا ويديو با فرمت XAVC S ضبط كند. به گفته‌ي سوني اين فرمت موجب ضبط ويديو در رزولوشن 1080p با نرخ فريم بالا و حداقل فشرده سازي مي‌شود. به عبارت ديگر اين قابليت موجب ضبط ويديوهاي روان و واضح مي‌شود.

از ديگر قابليت‌هاي دوربين RX100 III سوني مي‌توان به همراهي از شبكه‌هاي Wi-Fi و NFC و همچنين امكان فيلم‌برداري در رزولوشن 4K اشاره كرد.

سوني ارزش ۸۰۰ دلار را براي دوربين Cyber-shot RX100 III در انديشه متخصصين گرفته است كه تنها ۵ دلار از RX100 II گران‌تر است.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات