Hasselblad دوربين 100 مگاپيكسلي H6D-100c و دوربين 50 مگاپيكسلي H6D-50c را معرفي كرد

چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دوربين‌هاي عكاسي و فيلم‌برداري هم در كنار ساير تكنولوژي‌ها روز به روز پيشرفته‌تر مي‌شوند. حالا Hasselblad دو محصول جديد در رده دوربين‌هاي قطع متوسط (medium format cameras) سطح بالا معرفي كرده كه H6D-100c و H6D-50c نام دارند و به ترتيب از لنزهايي با سنسور ۱۰۰ و ۵۰ مگاپيكسلي بهره مي‌برند. در ادامه‌ي مطلب با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه شويد.
تبليغات

كمپاني Hasselblad كه سازنده‌ي دوربين‌هاي ماژولار سطح بالا است، دو محصول جديد به نام‌هاي H6D-100c و H6D-50c معرفي كرده كه دوربين اول مجهز به سنسور ۱۰۰ مگاپيكسلي CMOS و دومي مجهز به سنسور ۵۰ مگاپيكسلي CMOS است. علاوه بر رزولوشن بسيار بالا، مدل 100c مي‌تواند به صورت 4K و در فرمت RAW نيز فيلم‌برداري كند و اولين دوربين قطع متوسط باشد كه قادر به انجام اين كار بوده و اين در شرايطي است ساير دوربين‌هاي اين دسته نهايتا با كيفيت 1080p و با نرخ ۳۰ فريم بر ثانيه قادر به ضبط فيلم هستند.

سرعت شاتر هر دو محصول مورد اشاره از ۶۰ دقيقه به 1/2000th ثانيه مي‌رسد و محدوده‌ي ISO آنها نيز تا ۱۲۰۰۰ در مدل 100c افزايش يافته و ۱۵ محدوده‌ي دايناميك توقف در مدل 100c و ۱۴ محدوده‌ در مدل 50c است. همچنين حالت Burst mode (عكس پشت سر هم) در مدل اول ۱/۵ فريم بر ثانيه و در مدل دوم ۲/۵ فريم بر ثانيه اعلام شده و در كنار اين مشخصات دو محصول مورد مباحثه از USB 3.0 Type-C، واي‌فاي، HDMI و دو اسلات كارت حافظه CFast و SD همراهي مي‌كنند. صفحه‌نمايش لمسي اين دوربين‌ها ۳ اينچي بوده و از H Lens هم به صورت كامل همراهي مي‌كنند.

ارزش مدل H6D-100c و 50c نيز به ترتيب ۳۲,۹۹۵ دلار و ۲۵,۹۹۵ دلار تعيين شده است.

انديشه متخصصين شما در مورد اين دو دوربين جديد چيست؟ آيا واقعا براي متخصصان معمولي وجود سنسوري ۱۰۰ و ۵۰ مگاپيكسلي نياز است؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات