بين دوربين‌هاي DSLR و Mirrorless كداميك را انتخاب مي‌كنيد

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شايد شما هم طرفدار عكس‌هاي با كيفيت و هنري باشيد اما كيفيت عكس‌برداري تلفن همراهتان نا‌اميدتان كرده است. از طرفي شنيده‌ايد كه دوربين‌هاي كوچك و جيبي براي گذشته‌ها بوده است اما نمي‌توانيد زير بار حمل يك دوربين لنز دار و سنگين برويد. اگر چنين است چه دوربيني را بايد انتخاب بكنيد؟
تبليغات

آيا هركس كه به دنبال عكس برداري با كيفيت و زيبا باشد بايد يك دوربين بزرگ DSLR خريداري كند و زحمت حمل آن را با كيف و ديگر لوازم جانبي به خود بدهد؟ تكنولوژي مي‌گويد خير، دوربين‌هاي بدون آينه سبك‌تر و كوچكتر از دوربين‌هاي DSLR هستند كه همان كيفيت عكس برداري را دارند و به سرعت درحال جا افتادن در بازار هستند.

مرجع متخصصين ايران 297840-sony-alpha-nex-5r-in-hand

اما دوربين‌هاي بدون آينه چه فرقي با SLR ها دارند؟ در SLR ها با استفاده از يك آينه نور ورودي به لنز بر روي مانديشه متخصصينه‌ياب بازتاب داده مي‌شود اما در بدون آينه‌ها نور مستقيما به سنسور فرستاده مي‌شود. با حذف همين آينه حجم دوربين بسيار كم مي‌شود و در عوض بدون آينه‌ها از مانديشه متخصصينه‌ياب الكترونيكي استفاده مي‌كنند. بعضي افراد اين نوع دوربين‌هاي جمع و جور شده را مي‌پسندند و برخي مانديشه متخصصينه‌ياب سنتي را ترجيح مي‌دهند. دوربين‌هاي بدون آينه به علت انجام فوكوس توسط سنسور اصلي سرعت كمتري از DSLR ها كه قبل از فرستاده شدن نور به سنسور عمليات فوكوس و شناسايي فاز را انجام ‌مي‌دهند دارند اما به سرعت اين اشكال در حال رفع است. شركت‌هاي سوني و فوجي‌فيلم از پيشگامان و سازنده‌ي با كيفيت ترين دوربين‌هاي بدون آينه هستند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات