دوربين SLR رفلكس به هدف جذب سرمايه در كيك‌استارتر دست يافت

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ريفلكس اولين دوربين فاقد تنظيمات خودكار ۳۵ ميليمتري SLR در ۲۵ سال اخير است كه با قابليت‌هاي امروزي و خلاقانه تركيب شده است.
تبليغات

رفلكس (Reflex)، جديدترين دوربين ۳۵ ميلي‌متري SLR ساعاتي پيش در كيك‌استارتر فرايند جذب سرمايه را آغاز كرد. اين دوربين اولين دوربين SLR با طراحي جديد در ۲۵ سال اخير است. استارتاپ سازنده در معرفي اين دوربين مي‌گويد:

رفلكس يك بروزرساني سخت‌افزاري براي دوربين‌هاي نگاتيوي ۳۵ ميلي‌متري SLR است كه بخش متمايزكننده‌ي آن طراحي ماژولار آن است. اين دوربين مهندسي الكتريكي و مكانيكي عصر حاضر را با طراحي كلاسيك دوربين آنالوگ تلفيق كرده است.

رفلكس طراحي دوربين‌هاي قديمي كه در طول زمان كارايي آن‌ها اثبات شده را با ايده‌هاي نو و خلاقانه تركيب كرده است تا به گونه‌ي جديد و امروزي از دوربين SLR براي ارائه به نسل جديد عكاسان دست يابد.

اولين تفاوت رفلكس بدنه‌ي آن است كه از آلياژ منيزيوم ساخته شده و طراحي ماژولار دارد. هم مانت لنز و هم پشت دوربين كه فيلم در آن جا مي‌گيرد قابل جدا كردن هستند. اين مورد امكان تعويض لنز و فيلم سريع را براي عكاسان فراهم مي‌كند.

سيستم تعويض مانت لنز رفلكس I-Plate است. اين دوربين با مانت يونيورسال M42 عرضه مي‌شود؛ اما مانت‌هاي نيكون F، اليمپوس OM، كانن FD و پنتاكس PK نيز روي آن قابل استفاده خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران ريفلكس

پشت جداشدني اين دوربين به ارتقاء فرايند انتخاب نگاتيو كمك مي‌كند؛ يعني نه تنها مي‌توانيد سريعا با تعويض پنل پشتي فيلم را عوض كنيد، بلكه مي‌توانيد اين‌كار را قبل از اتمام نگاتيو انجام داده و ادامه‌ي فيلم را بعدا استفاده كنيد.

در قسمت جلويي دوربين، هم فلش براي عكاسي و هم منبع نور LED براي فيلمبرداري وجود دارد. اولين بار است كه هر دو نوع فلش در يك دوربين آنالوگ به كار برده مي‌شود. هر دو منبع نور داراي سه سطح تابش قابل تنظيم هستند.

مرجع متخصصين ايران ريفلكس

اين دوربين كه بازه‌ي ايزوي ۲۵ تا ۶۴۰۰ را پوشش مي‌دهد داراي طراحي متن‌باز است. بيشتر قسمت‌هاي طراحي الكتريكي و سخت‌افزاري اين دوربين در سايت رفلكس موجود هستند تا احيانا كساني كه علاقه‌مند هستند بتوانند با ابزاري مانند پرينترهاي سه‌بعدي طراحي دوربين را به سليقه‌ي خود تغيير دهند.

مرجع متخصصين ايران ريفلكس

ايده‌ي خلاقانه‌ي ديگر در اين دوربين استفاده از بلوتوث كم‌مصرف است كه اين امكان را فراهم مي‌كند كه هنگام فيلمبرداري اطلاعات مورد نياز يا متاديتا از طريق ارتباط با موبايل هوشمند توسط دوربين دريافت شود.

در زير ويديويي سه دقيقه‌اي از معرفي ريفلكس را شاهد هستيد:

توسعه دهندگان اين دوربين در پي آن بودند تا سرمايه‌ي ۱۰۰ هزار دلاري را از طريق كيك‌استارتر جذب كنند، حال آنكه ميزان سرمايه‌ي جذب شده از اين ميزان فراتر رفته است. رفلكس اعلام كرده دوربين خود را كه ۴۵۸ دلار به فروش مي‌رسد، از آگوست ۲۰۱۸ به خريداران تحويل خواهد داد. انديشه متخصصين شما در مورد اين دوربين چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات