سوني A7 III معرفي شد؛ سنسور ۲۴ مگاپيكسلي و فوكوس خودكار بسيار توانمند

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نسل سوم دوربين a7 اقتصادي‌ترين گزينه‌ي محصولات حرفه‌اي سوني است؛ اما قابليت‌هاي بسياري به همراه دارد.
تبليغات

قطعا علاقه‌مندان به دنياي دوربين‌هاي عكاسي و البته محصولات حرفه‌اي سوني، با دوربين آلفا ۷ كاملا آشنايي دارند. اين دوربين آغازگر نسل جديد محصولات سوني در دنياي عكاسي بود كه اكنون پس از پنج سال، با توانايي‌هاي بي‌شمار خود بر سر زبان‌ها افتاده‌اند و سهم گسترده‌اي از بازار دوربين‌هاي بدون آينه را به خود اختصاص داده‌اند. 

سوني ساعاتي پيش و در رويداد بين‌المللي عكاسي پرتره و مراسم‌ عروسي، نسل جديد دوربين a7 را معرفي كرد تا انديشه متخصصين همگان را به خود جلب كند. اين دوربين را مي‌توان اقتصادي‌ترين گزينه‌ي سبد محصولات دوربين‌هاي حرفه‌اي بدون آينه با قابليت تعويض لنز دانست. با اين حال برچسب ارزش پايين‌تر a7 III به معناي توانايي پايين آن نيست و اين دوربين حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد. 

مرجع متخصصين ايران سوني آلفا 7 III (مارك ۳) / Sony a7 III

سنسور ۲۴.۲ مگاپيكسلي فول‌فريم Exmor R CMOS به‌عنوان قلب تپنده‌ي دوربين جديد سوني فعاليت خواهد كرد. اين در حالي است كه اين سنسور پيش از اين در دوربين رده بالاي a9 به كار گرفته شده بود. سنسور ۲۴.۲ مگاپيكسلي سوني a7، بازه‌ي حساسيت ۱۰۰ تا ۵۱۲۰۰ را به همراه دارد و البته قابليت افزايش به بازه‌ي ۲۰۴۸۰۰-۵۰ نيز دارد. توانايي ثبت تصاوير خام ۱۴ بيتي و ۱۵ استاپ گستره‌ي ديناميكي، از ديگر مشخصات اين سنسور است كه نشان مي‌دهد با نمونه‌اي توانمند روبرو هستيم.

مديران سوني در رابطه با توانايي‌هاي سنسور به‌كاررفته در a7 III اعلام كردند:

فناوري‌هاي بازتوليد جزئيات و كاهش نويز توانايي فوق‌العاده‌اي در توليد تصاويري شفاف در بازه‌ي نويز‌هاي مياني و بالا دارند. متخصصان بدون نگراني از نويز زياد يا كاهش كيفيت تصاوير مي‌توانند به تصويربرداري در محيط‌هاي تاريك بپردازند.به لطف سنسور بهبو يافته، ۱۵ استاپ گستره‌ي ديناميكي در دسترس متخصصان خواهد بود تا امكان ثبت تصاويري با گراديانت رنگي نرم و عالي داشته باشند.

به گفته‌ي مهندسان سوني، a7 III در كنار پردازنده‌ي توانمند BIONZ X از ميكروپروسسور يكپارچه‌ي LSI نيز بهره مي‌برد تا سرعت خواندن داده‌هاي سنسور ۱.۸ برابر نسبت به a7 II شود. اين موضوع باعث شده است تا دوربين جديد سوني قابليت عكاسي پياپي با نرخ ۱۰ فريم بر ثانيه با شاتر مكانيكي تا حداكثر ۴۰ تصوير خام غير فشرده‌، ۸۹ عكس خام فشرده‌شده و ۱۷۷ عكس JPEG داشته باشد. متخصصان قادر خواهند بود در حالت لايو ويو به حداكثر نرخ ۸ فريم بر ثانيه در عكاسي پياپي دست يابند. فوكوس خودكار پيوسته و نوردهي خودكار نيز در تمام بازه‌ي عكاسي خودكار در دسترس متخصصان خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران سوني آلفا 7 III (مارك ۳) / Sony a7 III

پس از استفاده از حداكثر ظرفيت بافر و آغاز عمليات پردازش و ذخيره‌سازي آن‌ها، برخي قابليت‌هاي دوربين مانند دسترسي به منو، دكمه‌ي Fn و مشاهده‌ي تصاوير ثبت‌شده در دسترس خواهند بود.

فوكوس خودكار بخشي است كه a7 III در آن مي‌درخشد. سيستم فوكوس خودكار اين دوربين از a9 برادر بزرگ‌تر و به مراتب گران‌تر آن گرفته شده است كه از ۶۹۳ نقطه‌ي فوكوس تشخيص فاز در كنار ۴۲۵ نقطه‌ي فوكوس تشخيص كنتراست بهره مي‌برد كه در نهايت ۹۳ درصد قاب را پوشش مي‌دهند. 

الگوريتم فوكوس خودكار تا 3- EV فعاليت خواهد داشت تا در شرايط نوري تاريك نيز بتوان به عملكرد آن اتكا كرد. در كنار تشخيص چهره، قابليت تشخيص چشم و دنبال كردن آن نيز در a7 III وجود دارد. به ادعاي مديران سوني، سيستم فوكوس خودكار اين دوربين عملكردي دو برابر سريع‌تر نسبت به a7 II‌ دارد.

مرجع متخصصين ايران سوني آلفا 7 III (مارك ۳) / Sony a7 III

سوني سنسور ۲۴ مگاپيكسلي نسل سوم آلفا ۷ را در قلب سيستم لرزش‌گير پنج‌محوره قرار داده است تا متخصصان بابت ثبت لرزش در تصاوير نگراني نداشته باشند. 

در بخش پشتي بدنه‌ي a7 III مانديشه متخصصينه‌‌ياب الكترونيكي OLED با ۲.۳ ميليون نقطه در كنار نمايشگر ۳ اينچي لمسي تعبيه شده كه امكان تنظيم حالت نمايش Standard يا High براي هر دو در دسترس است. سوني در اين دوربين نيز از نمايشگر با قابليت تيلت بهره گرفته است و جاي خالي نمايشگر تمام‌چرخان كاملا حس مي‌شود. يكي ديگر از بهبود‌هاي بدنه‌ي دستگاه، تعبيه‌ي جوي‌استيك است كه حركت در رابط متخصصي را بسيار ساده‌تر مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران سوني آلفا 7 III (مارك ۳) / Sony a7 III

سوني a7 III علاوه بر عكاسي، در فيلم‌برداري نيز توانايي‌هاي زيادي دارد. اين دوربين قابليت ضبط كليپ‌هاي با حداكثر رزولوشن 4K با نرخ ۳۰ فريم برثانيه دارد. اما نكته‌ي جالب توجه در اين خصوص، استفاده از اطلاعات ثبت‌شده‌ي تمام پيكسل‌ها است تا بدين ترتيب ۲.۴ برابر اطلاعات بيشتر براي پردازش و توليد ويديو در اختيار پردازنده قرار بگيرد. 

اين دوربين توانايي عكاسي صحنه‌آهسته با رزولوشن 1080P‌ و نرخ ۱۲۰ فريم‌ بر‌ ثانيه با حداكثر نرخ انتقال داده‌ي ۱۰۰ مگابيت‌ بر‌ ثانيه نيز به همراه دارد. از ديگر قابليت‌هاي a7 III در بخش فيلم‌برداري مي‌توان به حالت‌هاي Hybrid Log-Gamma (HLG)، S-Log2/S-Log3 و الگوي گورخر اشاره كرد. به واسطه‌ي حالت‌هاي مختلف فيلم‌برداري، متخصصان قادر به توليد دقيق و جذاب‌تر رنگ‌ها براي نمايش روي تلويزيون‌هاي HDR خواهند بود. 

مرجع متخصصين ايران سوني آلفا 7 III (مارك ۳) / Sony a7 III

متأسفانه خبري از حالت فيلم‌برداري داخلي و خارجي ۱۰ بيتي نيست تا دست متخصصان حرفه‌اي در بازتوليد رنگ‌ها در پس‌پردازش بسته باشد. 

دوربين‌هاي بدون آينه عموما عمر باتري كوتاه‌تري نسبت به انواع DSLR دارند. اما سوني در صدد تغيير اين روند است و a7 III را مي‌توان گواهي بر اين ادعا دانست. جديدترين دوربين سوني توانايي ثبت ۷۱۰ عكس (دو برابر a7 II) با هر بار شارژ دارد كه آماري بسيار خوب است. 

دو درگاه كارت حافظه‌ي SD، پورت USB از نوع C، واي‌فاي و امكان شخصي‌سازي منو، از ديگر قابليت‌هاي نسل سوم آلفا ۷ هستند. سوني a7 III با ارزش ۱۹۹۹ دلار براي بدنه و ۲۱۹۹ دلار براي باندل با لنز FE 28-70 F/3.5-5.6 و از ماه آينده ميلادي (اسفند‌ماه) به فروش خواهد رسيد. ارزش ۲۰۰۰ دلاري اين دوربين آن را به رقيب بسيار قدرتمندي براي دوربين‌هاي بدون آينه پاناسونيك، فوجي‌فيلم و المپوس تبديل خواهد كرد. 

انديشه متخصصين شما در رابطه با دوربين جديد سوني چيست؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات