رونمايي دوربين بدون آينه و فول‌‌ فريم كانن پس از نمايشگاه فوتوكينا ۲۰۱۸

دوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گزارش‌ها حاكي از آن است كه كانن، دوربين جديد بدون آينه و فول‌فريم خود را احتمالا پس از نمايشگاه فوتوكينا ۲۰۱۸ رونمايي خواهد كرد.
تبليغات

مدتي پيش كانن و نيكون، دو شركت مطرح دنياي عكاسي اعلام كردند كه قصد دارند تا پايان سال ميلادي جاري از دوربين‌هاي بدون‌ آينه و فول‌فريم خود رونمايي كنند. براساس گزارشي كه اخيرا منتشر شده است، دوربين جديد بدون‌ آينه و فول‌فريم كانن تا پيش از نمايشگاه فوتوكينا ۲۰۱۸ (بزرگترين نمايشگاه تجاري جهان در حوزه‌ي عكاسي) كه از ۴ مهر (۲۶ سپتامبر) آغاز مي‌شود، رونمايي نخواهد شد.

كانن اعلام كرده است كه درست همانند نيكون، از دو دوربين جديد فول‌فريم و بدون آينه با سنسورهاي ۲۴ و ۳۰.۴ مگاپيكسل رونمايي خواهد كرد؛ با اين حال ممكن است اجازه‌ي درخشش نيكون را در رويداد فوتوكينا ۲۰۱۸، با رونمايي از دوربين‌هاي مدل‌ نيكون Z7 و نيكون Z6 فراهم كند.

احتمال دارد كه كانن، مدل‌هاي فول‌فريم و بدون آينه‌ي جديد خود را پس از اين رويداد عكاسي بزرگ، معرفي كند. كانن، برخلاف نيكون عجله‌اي براي ورود به بازار بدون آينه ندارد؛ زيرا اين شركت ۵۰ درصد از بازار جهاني دوربين و همچنين، جايگاه اول بخش دوربين‌هاي بدون آينه را در ژاپن در اختيار دارد.

در گزارش وب‌سايت CanonRumors چنين آمده است:

ما پيشتر اعلام كرديم كه اكثر تبليغات دوربين‌هاي بدون آينه متعلق به نيكون در نمايشگاه فوتوكينا ماه بعد است. به‌گفته‌ي يك منبع مورد اطمينان، هيچ‌گونه معرفي رسمي در رابطه با دوربين بدون آينه و فول‌فريم از جانب كانن پيش از رويداد فوتوكينا در ماه بعد صورت نخواهد گرفت.

پيش‌بيني‌هايي كه تاكنون در رابطه با دوربين فول‌فريم و بدون آينه كانن صورت گرفته است

  • يكي از اين دوربين‌ها داراي سنسور فول‌فريم ۳۰.۴ مگاپيكسل با كُدنام K424 است كه هم‌اينك درحال تست بوده و خصوصياتي مشابه دوربين 5D Mark IV كانن دارد. دوربين ديگر داراي سنسوري با تصوير فول‌فريم و در حدود ۲۴ مگاپبكسل است كه كُد نام آن K433 بوده و شايعه شده است كه با دوربين عكاسي سوني a7 III رقابت خواهد كرد.
  • هر دو دوربين فول‌فريم و بدون آينه، داراي قابليت فيلم‌برداري با وضوح 4K هستند و مدل پرچمدار داراي ويژگي‌هاي بهتري است.
  • احتمالا يك مانديشه متخصصينه‌ياب الكترونيكي (EVF) متحرك روي يكي از اين دوربين‌ها كار گذاشته خواهد شد.
  • در حال‌ حاضر هيچ طرحي در رابطه با عرضه‌ي يك دوربين بدون آينه و فول‌فريم كانن براي رقابت با دوربين عكاسي سوني a7S III وجود ندارد.
  • بر اساس گزارش CanonRumors، مانت جديد بدون آينه‌ي كانن در مقايسه با مانت EF فعلي، رويكردي جذاب خواهد بود.
  • هر دو دوربين تا قبل از اواسط سال ۲۰۱۹ ميلادي عرضه خواهند شد و هيچ اخباري در رابطه با روز معرفي در دسترس نيست؛ اما اولين دوربين فول‌فريم و بدون آينه‌ي كانن در ماه سپتامبر، حوالي رويداد فوتوكينا معرفي خواهد شد.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات