پژو 301 چه نسخه‌ هايي دارد؟

شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پژو 301 قرار است تا شهريور ۱۳۹۶ وارد بازار ايران شود. قرارداد توليد پژو ۳۰۱، پژو ۲۰۸ و پژو ۲۰۰۸ ميان دو شركت ايراني و فرانسوي ايران‌خودرو و پژو امضاء شده است تا با تأسيس شركت مشترك، اين سه خودرو در ايران توليد شوند. اما پژو ۳۰۱ چه مدل هايي دارد؟ همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد.
تبليغات

پژو ۳۰۱ خودروي فرانسوي در كلاس بدنه‌ي سدان است. اين خودرو تا دو سال ديگر وارد خيابان‌هاي ايران مي‌شود تا با سدان‌هاي موجود در بازار ايران رقابت سختي را آغاز كند.

پژو ۳۰۱ از سال ۲۰۱۲ توسط شركت فرانسوي پژو به بازار دنيا ارائه شد. شركت پژو براي توليد اين اتومبيل روي نسخه‌هاي متعدد تمركز نكرده و تنها ۴ نسخه از اين خودرو را به بازار ارائه داده است.

از ميان ۴ نسخه‌ي توليد شده پژو ۳۰۱ در دنيا، ۳ نسخه‌ي بنزيني و ۱ نسخه‌ي آن ديزلي است.

 هنوز سواري‌هاي ديزلي در بازار ايران جايي ندارند. به همين خاطر تنها احتمال ورود نسخه‌هاي بنزيني به ايران وجود دارد و مطئناً نسخه‌هاي ديزلي اين خودرو به بازار ايران نخواهند آمد.

ما نيز در اين مطلب مشخصات نسخه‌هاي بنزيني خودروي پژو ۳۰۱ را با هم مطالعه مي‌كنيم.

مشخصات نسخه‌هاي بنزيني پژو ۳۰۱

نسخه‌هاي بنزيني پژو ۳۰۱ با يكي از دو موتور ۱۲۰۰ سي‌سي و ۱۶۰۰ سي‌سي به بازار ارائه مي‌شود. در ادامه‌ي مطلب مشخصات نسخه‌هاي 1.2VTi 5MT، 1.6VTi 4AT و 1.6VTi 5MT را با هم مرور مي‌كنيم.

مرجع متخصصين ايران پژو 301

پژو ۳۰۱ نسخه 1.2VTi 5MT

اين نسخه از پژو ۳۰۱  از موتوري با ظرفيت 1200 سي‌سي يا 1.2 ليتر بهره مي‌برد كه ۳ سيلندر و ۱۲ سوپاپ دارد. توان خروجي اين خودرو ۷۲ اسب‌بخار بوده و مجهز به سيستم سوخت‌رساني انژكتور پاشش چند نقطه‌اي است. اين نسخه از خودروي فرانسوي پژو ۳۰۱ شتاب صفر تا ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۱۴.۲ ثانيه پيموده و مي‌تواند تا حداكثر ۱۵۹ كيلومتر بر ساعت سرعت بگيرد. جعبه‌دنده‌ي اين نسخه دستي ۵ سرعته است. مصرف سوخت پژو ۳۰۱ در شهر ۶.۹، در اتوبان يا جاده ۴.۳ و در سيكل تركيبي ۵.۳ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر است.

مرجع متخصصين ايران پژو ۳۰۱

پژو ۳۰۱ نسخه 1.6VTi 4AT

اين نسخه از ۳۰۱ داراي موتور ۱۶۰۰ سي‌سي است كه از ۴ سيلندر و ۱۶ سوپاپ بهره مي‌برد. اين موتور حداكثر توان خروجي ۱۱۵ اسب‌بخار را به اتومبيل مي‌دهد. جعبه‌دنده‌ي اين نسخه خودكار ۴ سرعته است. سيستم سوخت‌رساني اين نسخه نيز انژكتوري پاشش نقطه‌اي است. مصرف سوخت اين نسخه از پژو ۳۰۱ در شهر ۹.۸، در اتوبان يا جاده ۵.۶ و در سيكل تركيبي ۷.۴ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر است. اين نسخه از پژو ۳۰۱ با نهايت سرعت ۱۸۸ كيلومتر بر ساعت مي‌تواند شتاب صفر تا ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت را در مدت زمان ۱۰.۸ ثانيه طي كند.

مرجع متخصصين ايران پژو ۳۰۱

پژو ۳۰۱ نسخه 1.6VTi 5MT

تفاوت اين نسخه و نسخه قلبي بيشتر مرتبط با جعبه‌دنده است. اين نسخه به خاطر استفاده از جعبه‌دنده دستي ۵ سرعته، شتاب بيشتر و مصرف كمتر دارد. يعني ظرفيت موتور، تعداد سليندر و سوپاپ، حداكثر سرعت خودرو، سيستم سوخت‌رساني و حداكثر توان خروجي دو نسخه 1.6VTi 5MT و 1.6VTi 4AT يكي است. اين نسخه شتاب صفر تا ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت را در عرض مدت زمان ۹.۴ ثانيه طي مي‌كند. مصرف سوخت اين نسخه از پژو 301 در شهر برابر با ۸.۷، در اتوبان يا جاده برابر با ۵.۳ و در سيكل تركيبي ۶.۵ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر است.

مرجع متخصصين ايران پژو ۳۰۱

ارزش پژو ۳۰۱ در ايران

براساس اظهارانديشه متخصصين هاشم يكه زارع مديرعامل ايران‌خودرو، ارزش پژو ۳۰۱ در ايران ۵۸ ميليون تومان خواهد بود. اين ارزش براي نسخه 1.6VTi 4AT نسبتا مناسب است.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات