فيات ۵۹۵ ابارت با بروزرساني هاي مختلف معرفي شد
نخستين تغييري كه تيونر رسمي فيات يعني اَبارت (Abarth) روي اين مدلها انجام داده است، افزايش قدرت پيشرانهي ۱.۴ ليتري توربوشارژر دار آن است. اين پيشرانه كه T-Jet نام دارد، حال قدرتي معادل ۱۴۵ اسب بخار در مدل پايه و ۱۶۵ اسب بخار در مدل توريسمو توليد ميكند. اين ميزان قدرت براي هر دو مدل به مقدار ۵ اسب بخار قويتر از نسخههاي پيشين آنها است. قدرتمندترين نسخهي اين سري نيز فيات كامپتيزيون Competizione است و پيشرانهي آن داري قدرت ۱۸۰ اسب بخار است. اين مدل شتاب صفر تا ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت برابر با ۶.۷ ثانيه دارد.
تمامي نسخهها به صورت استاندارد از جعبهدندهي پنج سرعتهي دستي بهرهمند هستند؛ البته امكان سفارش جعبهدندهي خودكار مجهز به شيفترهاي پشت فرمان نيز براي اين خودروها وجود دارد. مدل Competizione كه قدرتمندترين نمونهي اين سري است به جز جعبهدندهي دستي، براي نخستين بار از ديفرانسيل لغزش محدود نيز بهرهمند است كه از مدل ۶۹۵ به عاريت گرفته شده. هر دو مدل مذكور آبارت نيز در سيستم تعليق خود از كمك فنرهاي حرفهاي FSD ساخت كمپاني koni بهرهمندند. همچنين در مدل فول ۵۹۵ اَبارت سيستم اگزوز حرفهاي دو حالتهي Record Monza موجود است.
آبارت ۵۹۵ در نماي ظاهري خود نيز تغييرات و بهينهسازيهاي جزئي را تجربه كرده است. اين تغييرات شامل استفاده از ورودي هواي بزرگتر هستند كه قابليت خنككاري پيشرانه را تا ۱۸ درصد بهبود بخشيده است. همچنين ديفيوزر عقب با ظاهري خشن و اسپرت نيز به اين مدل اضافه شده است. رينگهاي ۱۷ اينچي گرن توريسمو نيز روي اين خودرو قابل سفارش هستند كه در مدل توريسمو بصورت استاندارد موجود هستند. اين رينگها ۷ درصد سبكتر از قبل بوده و داري ۵۰ درصد سطح بيشتري براي تبادل هوا هستند كه اين امر كارايي بهتر آنها را در خنككاري ترمزها به همراه دارد.
چراغهاي جلو و عقب اَبارت مشابه فيات ۵۰۰ هستند و تغييري نكردهاند. اما با اضافه شدن چند رنگ جديد به ليست رنگهاي قابل سفارش خودرو، هم اكنون ميتوان اَبارت را در ۱۵ رنگ مختلف سفارش داد.
در داخل كابين نيز ۵۹۵ اَبارت با استفاده از بكارگيري گستردهي چرم آلكانترا و فايبركربن، كاملا حال هواي اسپرتي را ايجاد كرده است. صندليهاي چرمي جديد نيز محافظت جانبي بهتري را از سرنشينان به عمل ميآورند؛ ضمن اينكه در مدل توريسمو امكان سفارش صندلي به سه رنگ قرمز، مشكي و قهوهاي مارون نيز وجود دارد. در مدل Competizione نيز از صندليهاي اسپرت موسوم به كورسا از برند Salbelt استفاده شده است.
غربيلك فرمان نيز طرح جديدي بخود گرفته و قسمت پاييني آن همانند خودروهاي سوپر اسپرت بصورت تخت و صاف ساخته شده است. طرح داخلي خودرو بسته به مدل با رنگهاي مختلفي عرضه خواهد شد؛ براي مثال در مدل پايهي ۵۹۵ صندليهاي چرمي اسپرت موجود است. در مدل توريسمو تودوزي خاكستري مات و در مدل Competizione نيز تودوزي به رنگ خاكستري و قهوهاي مارون در كنار داشبورد فايبركربني قابل سفارش است.
سيستم ارتباطي و رسانهاي خودرو نيز با مدل جديدي تعويض شده و به صورت استاندارد به نمايشگر ۵ اينچي لمسي مجهز است. آبارت اين امكان را نيز براي مشتريان فراهم كرده است كه اين سيستم را با نمايشگر با كيفيتتر ۷ اينچي سفارش دهند؛ نمايشگر بزرگتر همچنين به سامانهي مسافتسنجي مجهز است كه ميتواند با ثبت زمان راننده در پيست، اطلاعات رانندگي را در اختيار وي قرار دهد.
فروش آبارت ۵۹۵ از ماه ژوئن در بازار اروپا آغاز خواهد شد.
هم انديشي ها