زيباترين طراحي داخلي ب ام و M3 مربوط به كدام نسل آن است؟
بامو M3 را ميتوان نماد خودروهاي اسپرت دانست. اين خودرو براي اولين بار در سال ۱۹۸۵ به بازار عرضه شد و در حال حاضر شاهد قدرتنمايي نسل پنجم آن هستيم. براي اطلاع از تواناييهاي اين خودرو تنها كافي است كه نگاهي به ليست بهترين پيشرانههاي سال بياندازيد تا حضور مداوم پيشرانهي M3 در اين ليست را مشاهده كنيد. M3 از اهميت زيادي براي بامو برخوردار است و اين شركت نيز در همين راستا دقت زيادي در توليد بينقص اين خودرو ميكند.
با رونمايي بامو M4 GTS و عرضهي اين خودرو به بازار، باوارياييها تعدادي از خودروهاي قديميتر خود را به همين مناسبت بيرون آوردند. اين اتفاق باعث شد اين سوال پيش بيايد كه كدام مدل از اين خودروها داراي بهترين طراحي داخلي است؟
خودروهايي كه مورد ارزيابي و سنجش قرار گرفتن عبارتند از مدل جديد M4 GTS، قديميترين عضو خانواده يعني M3 اتاق E30، مدلM3 اتاق E36، مدل افسانه اي M3 CSL اتاق E46 و مدل اخير M3 GTS اتاق E92.
بامو M4 F82
نسل جديد سري ۳ دو درب، با تغيير نام اكنون با عنوان سري ۴ چهار سناخته ميشود. M3 نيز از اين تغيير نام مستثني نبود و اكنون بامو نمونهي دو درب اين خودرو را با نام M4 عرضه ميكند.
نسل جديد M4 زيبا است اما به عنوان يك بامو بيش از اندازه مدرن است و كل داشبورد آن توسط نمايشگر سيستم iDrive تحت سلطه قرار گرفته است. در همه جاي كابين نيز استفادهي زيادي از چرم آلكانترا به چشم ميخورد. افرادي كه تجربهي سواري با مدل M4 را داشتند، اذعان كردهاند كه اين خودرو فوقالعاده است، اما كمي بيش از اندازه بزرگ و سنگين است. بايد اميدوار بود كه اين نقايص در مدل GTS بر طرف شده باشند.
صندليهاي اين خودرو نيز بسيار خوب هستند و ديگر شباهتي به نمونهي مورد استفادهي شهري ندارند و تنها براي مسابقات طراحي شدهاند.
بامو M3 E92
مدل بعدي، اتاق E92 است. اين خودرو كه حاصل كار كريس بنگل طراح پيشين بامو است، به اعتقاد بسياري جز زيباترين خودروهاي توليد شدهي تاريخ اين شركت به شمار ميرود. M3 E92 يك خودروي مدرن سادهسازي شده است كه هيچ صفحه نمايشي ندارد كه به اعتقاد بسياري از متخصص كارشناسان نكتهي مثبتي است. اين خودرو به خوبي تقويت شده است و غربيلك فرمان ضخيم آن در رانندگي بسيار لذت بخش است؛ اما جنس آن كمي خشك است. داشبورد خودرو نيز تا حد ممكن عاري از هرگونه كليد اضافي است.
بامو M3 E46
خودروي بعدي، مدل افسانه اي M3 CSL است كه از نسل E46 محسوب ميشود. اين خودرو كه شايد زيباترين عضو خانوادهي سري M باشد، به واسطهي ايفاي نقش در بازي Most Wanted بسيار شناخته شده است.
هيچ شكي در اين نيست كه اين خودرو گزينهاي بسيار عالي براي رانندگي است اما ما ترجيح ميدهيم خودرويي با جعبه دندهي مدرن و مجهز به شيفترهاي پشت فرمان يا جعبه دندهي دستي معمولي داشته باشيم تا اينكه از جعبه دندهي SMG بامو استفاده كنيم. هم انديشي ها در مورد اين جعبه دنده به صورت ۰ يا ۱۰۰ است و بسياري آن را يك كابوس ميدانند عده اي ديگر نيز آن را جعبه دندهاي بسيار قابل اعتماد معرفي ميكنند.
كابين M3 E46 مانند بدنهي آن بسيار باوقار طراحي شده است.
بامو M3 E36
اما براي ما، مدل E36 جذابترين نسل M3 است. اين مدل هنوز هم به اندازهي كافي مدرن است و البته حس لوكس بودن را به خوبي منتقل ميكند؛ اما چيزي كه آن را از ساير محصولات اين ردهي بامو مجزا ميكند، سادگي آن است كه بيامو اين مساله را در خودروهاي توليدي اخير خود تا حدودي فراموش كرده است.
در M3 E46 مجبور نيستيد با تكنولوژيهايي نظير صفحه نمايش، پدال شيفترهاي گيربكس و ساير موارد سر و كله بزنيد. M3 E46 تنها براي لذت رانندگي توليد شده و كابين آن نيز به خوبي گوياي اين موضوع است.
بامو M3 E30
نسل اول بامو M3 موفقيتها زيادي براي اين توليدكنندهي مطرح آلماني به همراه داشت. اين خودرو قهرمانيهاي زيادي را كسب كرد و شروعكنندهي مسيري درخشان براي خودروهاي اسپرت بود.
طراحي داخلي M3 E30 در زمان خود حرفهاي زيادي براي گفتن داشت. اگر تاكنون با مدل E30 رانندگي نكرده ايد از حس مدرني كه طراحي داخلي آن به شما ميدهد، متعجب خواهيد شد. حتي اگر تصاوير كاملا گوياي اين حقيقت نباشند. با اين حال كليدهاي اسلايدر سيستم تهويهي مطبوع در نسل اول M3 طراحي مناسبي ندارند.
انديشه متخصصين شما در مورد طراحي داخلي مدلهاي M3 چيست؟ هم انديشي ها خود را با ما در ميان بگذاريد.
هم انديشي ها