اولين ترنسفورمر واقعي توسط كمپاني تركيه‌اي روي بدنه بي ام و سري 3 ساخته شد

جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يك كمپاني تركيه‌اي براي اولين بار يك روبات تبديل شونده ساخته، تا از يك بي ام و سري ۳ تبديل به يك روبات ايستاده شده و بدين ترتيب اولين ترنسفورمر واقعي ساخته شود.
تبليغات

حدود ۳۰ سال پيش، زماني كه كارتون Transformers يا تبديل شوندگان ساخته شد، با ديدن صحنه‌هاي حماسي و جنگ‌هاي داخل اين كارتون، آرزوي بسياري از كودكان و نوجوانان داشتن يكي از اين روبات‌ها بود. حالا بعد از گذشت بيش از ۳ دهه از شروع اين كارتون، يك كمپاني خيال‌پرداز تركيه‌اي بالاخره اين آرزو را به واقعيت نزديك كرد.

يك كمپاني در آنكارا به نام Letvision از اولين روبات تبديل شونده كه بر پايه يك بي ام و سري ۳ كوپه ساخته شده، رونمايي كرد. اين كمپاني خبر مذكور را با استفاده از يك سري ويدئو كه در وب‌سايت شخصي و صفحه يوتيوب خود گذاشته، منتشر كرد. در اين فيلم‌ها يك روبات به نام Letron بر اساس يكي از شخصيت‌هاي اين فيلم كه به ماشين بي ام و تبديل مي‌شد، به رنگ قرمز ساخته شده كه توسط يك ريموت كنترل و يك اپراتور هدايت مي‌شود.

در اين فيلم خواهيد ديد كه ليترون از داخل پاركينگ خارج شده و به سمت دوربين مي‌آيد، و بعد از كمي مكث، روند تبديل شروع مي‌شود. ابتدا خودرو از كناره‌ها باز شده و سپر جلويي به سمت بالا مي‌رود، و اينجا زماني است كه جادو اتفاق مي‌افتد. هر چه آرام‌ آرام روند باز شدن اتفاق مي‌افتد و هر قسمت به يك سمت حركت مي‌كند، اين خودرو بيشتر به يك روبات شبيه مي‌شود، تا اينكه شما در آخر يك روبات ايستاده مي‌بينيد. اين روبات كمي سر و دست مي‌چرخاند، سپس به حالت عادي برگشته و به پاركينگ باز مي‌گردد.

كمپاني Letvision‌ گفته كه فعلاً اين تنها عضوي از خانواده تبديل شوندگان است كه واقعاً كار مي‌كند. اين كمپاني قصد دارد در آينده تعداد بيشتري از اين روبات‌ها را در معرض عموم قرار دهد، كه بر اساس شخصيت‌هاي رنگارنگ داستان تبديل شوندگان است. اين شخصيت‌ها قرار است با نام‌هاي Bizmut، Argon، Wolfram و Tantal‌ به‌زودي تبديل به روبات‌هاي واقعي شوند، كه توسط كودكان مسن ثروتمند خريداري شوند! هنوز مشخص نيست كه برچسب ارزشي اين روبات‌ها چند صفر دارد، ولي مطمئناً تعداد آن‌ها خيلي زياد است.

در پايان شما را به ديدن اين ويدئوي جذاب دعوت مي‌كنيم. هم انديشي ها خود را راجع به اين دستاورد با ما در ميان بگذاريد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات