نيسان ميكرا ۲۰۱۷ رونمايي شد

جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نيسان در نمايشگاه خودروي پاريس از مدل ۲۰۱۷ ميكرا رونمايي كرد.
تبليغات

نيسان در نمايشگاه خودروي پاريس ۲۰۱۶ از مدل كاملا جديد ميكرا ۲۰۱۷ رونمايي كرد، اين خودروي هاچ بك كوچك نيسان كاملا از نو طراحي شده است. نيسان نسل پنجم ميكرا را به تعداد زيادي از تكنولوژي‌هاي ايمني فعال مجهز كرده است، تكنولوژي‌هايي مانند سيستم ترمز خودكار اضطراري (AEB) و سيستم كمكي حركت بين خطوط. همچنين اين خودرو به مجموعه‌ي متخصص جديدي مجهز شده و سيستم ارتباطي و سرگرمي آن نيز مورد بهينه سازي قرار گرفته است. نماي ظاهري ميكراي جديد به وظوح از خودروي مفهومي نيسان با نام Away كه در سال ۲۰۱۵ رونمايي شده بود الهام گرفته شده است. در ادامه همراه اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران باشيد.

در نسل جديد ميكرا خبري از طراحي حبابي و شيرين نسل قبل نيست، حالا ديگر ميكرا از طراحي اسپرتي برخوردار است و در طراحي آن از خطوط صاف استفاده شده است. در نماي جلويي از جلو پنجره جديد نيسان كه با نام V-Motion شناخته مي شود استفاده شده است و طراحي چراغ‌هاي اصلي هم تيز و اسپرت است. خطوطي برجسته نيز از قسمت كناري خودرو تا بخش عقب كشيده شده اند و در بخش عقب نيز چراغ‌هايي به شكل بومرنگ كار گذاشته شدند. طراحي سقف ميكراي جديد هم به صورت شناور انجام شده است.

مرجع متخصصين ايران نيسان ميكرا

اين طراحي جديد ميكرا را بيشتر شبيه به ساير مدل‌هاي نيسان همانند جوك، قشقايي و البته خودروي شاسي بلند X-Trail كرده است. اين خودرو ۳۹۹۹ ميلي‌متر طول، ۱۷۴۳ ميلي‌متر عرض و ۱۴۵۵ ميلي‌متر ارتفاع دارد. ابعاد ميكراي جديد نسبت به نسل قبل ۱۷۴ ميلي متر طويل‌تر، ۷۷ ميلي متر عريض‌تر و ارتفاع آن نيز ۵۵ ميلي متر كوتاه‌تر شده است. قابليت شخصي سازي خودرو يكي از نكات كليدي در فروش نيسان ميكراي جديد است. ميكراي جديد با ۱۰ رنگ مختلف براي بدنه قابل سفارش است كه نمونه‌ي به نمايش درآمده در نمايشگاه پاريس نيز به رنگ Energy Orange يكي از آن رنگ هاست. در كنار امكان انتخاب آپشن‌ها و رنگ‌هاي مختلف براي بيرون و درون خودرو مي‌توان ميكراي جديد را در ۱۲۵ گونه مختلف خريداري كرد.

مرجع متخصصين ايران نيسان ميكرا

براي نخستين بار، ميكراي جديد را مي‌توان در تمامي تيپ‌ها با طيفي از سيستم‌هاي ايمني فعال نيسان خريداري كرد. اين خودرو نخستين اتومبيل اين كلاس خواهد بود كه به سيستم كمكي حركت بين خطوط مجهز است، همچنين به سيستم ترمز خودكار اضطراري، سيستم محافظت از عابر پياده و دوربين ديد طرفين در مدل‌هاي بالاتر خود مجهز شده است.

ساير تكنولوژي‌هاي پيشرفته نيز سيستم‌هايي نظير تشخيص علائم راهنمايي و رانندگي، سيستم هشدار نقطه كور و چراغ‌هاي هوشمند است. نيسان مي‌گويد كه اين سيستم‌ها در حال پايه گذاري رانندگي خودكار هستند و به عنوان بخشي از برنامه‌ي بزرگ اين شركت با نام حمل و نقل هوشمند (Intelligent Mobility) شناخته مي‌شوند.

مرجع متخصصين ايران نيسان ميكرا

در داخل كابين ميكراي جديد از يك نمايشگر ۷ اينچي رنگي استفاده شده است كه به سيستم عامل Apple CarPlay و سيستم رهياب ماهواره‌اي مجهز است، در اين سيستم امكان دانلود نرم افزارهاي جديد نيز وجود دارد.

دوستداران موسيقي حتما نيسان ميكراي جديد را دوست خواهند داشت چون اين خودرو به سيستم صوتي Bose Personal با شش عدد بلندگو مجهز است. اين سيستم صوتي راننده محور بوده و براي همين منظور در استراحتگاه پشت سري صندلي راننده دو عدد بلندگو كار گذاشته شده است.

نيسان ميكراي جديد همانند مدل قشقايي و X-Trail از سيستم Active Ride Control نيسان بهره‌مند است. اين سامانه در هنگام حركت در مسيرهاي پر دست انداز همانند خيابان‌هاي سنگ فرش شده، با كنترل كردن پدال‌هاي گاز و ترمز از حركات اضافي بدنه‌ي خودرو جلوگيري مي‌كند.

نيسان در طراحي ميكراي جديد، راحتي سرنشينان را بهبود بخشيده است، به اين ترتيب كه با كمك طراحي جديد توانسته است ضريب آيرودايناميكي اين خودرو را به عدد بسيار مطلوب ۰.۲۹ برساند و همچنين در بدنه‌ي آن نيز از مواد عايق صدا استفاده كرده اند.

مرجع متخصصين ايران نيسان ميكرا

در زير كاپوت نيسان ميكراي جديد امكان انتخاب سه نوع پيشرانه وجود دارد كه دوتاي آن‌ها بنزيني و يكي نيز ديزلي است.

نخستين پيشرانه، يك پيشرانه‌ي كوچك ۹۰۰ سي سي بنزيني است كه به سيستم توربوشارژر مجهز شده است. اين پيشرانه قدرتي معادل ۸۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰ نيوتون متر را توليد مي‌كند. در صورت افزايش فشار توربوشارژرها گشتاور توليدي اين پيشرانه به رقم ۱۵۰ نيوتن متر نيز مي‌رسد.

پيشرانه‌ي بعدي هم يك پيشرانه‌ي بنزيني سه سيلندر به حجم ۱ ليتر است كه از نوع تنفس طبيعي بوده و مي‌تواند ۷۲ اسب بخار قدرت و ۹۵ نيوتون متر گشتاور توليد كند. سومين پيشرانه، از نوع توربو ديزل و داراي ۱.۵ ليتر حجم است. اين پيشرانه‌ي چهار سيلندر مي‌تواند ۸۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نيوتون متر گشتاور توليد كند.

هر سه پيشرانه‌ي ذكر شده به همراه يك جعبه دنده‌ي دستي پنج سرعته عرضه مي‌شوند.

مرجع متخصصين ايران نيسان ميكرا

نيسان ميكراي نسل پنجم با تاييد گروه رنو۰نيسان در تاسيسات رنو با نام Flins در فرانسه به توليد خواهد رسيد.

 فروش اروپايي اين خودرو از ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد و ارزش آن هنوز اعلام نشده است. 

مرجع متخصصين ايران نيسان ميكرا

تمام مطالب مرتبط با نمايشگاه را در صفحه‌ي اختصاصي نمايشگاه خودرو پاريس ۲۰۱۶ مطالعه كنيد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات