مزدا: پيشرانه‌ هاي احتراق داخلي هنوز هم جاي كار زيادي دارند

دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كمپاني مزدا اعلام كرده است بدون توجه ويژه به فناوري‌هاي هيبريدي و الكتريكي، به عنوان بخشي از پروژه‌ي فناوري اسكاي‌اكتيو (SkyActiv)، همچنان بر بهبود پيشرانه‌هاي احتراق داخلي تمركز خواهد كرد.
تبليغات

در مراسم معرفي مدل جديد مزدا CX-5، مارتين بندرز، مسوول نمايندگي مزدا در كشور استراليا اعلام كرد اين برند ژاپني همچنان ظرفيت‌هاي بالايي را در حوزه‌ي موتور‌هاي احتراق داخلي مشاهده مي‌كند. او مي‌گويد:

هدف ما همچنان بهينه‌سازي پيشرانه‌هاي احتراق داخلي است كه از نگاه ما هنوز جاي‌ كار زيادي دارد. در آمريكاي شمالي، برند مزدا به عنوان بهينه‌ترين خودرو از لحاظ مصرف سوخت به شمار مي‌رود و هنوز مي‌توان انتظار پيشرفت بيشتري داشت.
مرجع متخصصين ايران مزدا

وي افزود:

تمركز بر بهبود پيشرانه‌هاي احتراق داخلي، موجب بهبود سامانه‌هاي هيبريدي نيز مي‌شود. در نهايت اگر بخواهيد از سامانه‌ي هيبريدي استفاده كنيد (كه البته هزينه‌ي زيادي دارد)، در صورت استفاده از پيشرانه‌ي كارآمدتر؛ درصد هيبريدسازي كمتري مورد نياز خواهد بود.

شركت مزدا تاكنون هيچ خودروي هيبريدي را در كشور استراليا عرضه نكرده است؛ اما اين نوع از خودروها كه با فناوري مشترك با شركت تويوتا ساخته مي‌شود (مانند مزدا ۳ هيبريدي)، در كشور ژاپن روانه‌ي بازار شده است.

مرجع متخصصين ايران مزدا

بندرز در ادامه مي‌گويد:

مدل CX-5 ديزل بدون اثرپذيري از رسوايي شركت فولكس‌واگن، حدود ۱۵ الي ۲۰ درصد از حجم توليد را به خود اختصاص داده است.

او در رابطه با رسوايي شركت فولكس‌واگن مي‌گويد:

 شخصي اشتباه كرده است، اما برخي آن را به شخص ديگري كه كاري در همان زمينه انجام مي‌دهد، تعميم مي‌دهند؛ اين يك فاجعه در دنياي مدرن به شمار مي‌آيد. جاي تأسف است كه مردم يك اشتباه را دريافت و آن را به موارد مشابه تعميم مي‌دهند. همين موضوع يكي از عللي است كه دولت‌ها به سراغ فناوري‌هاي ديگري همچون خودروي الكتريكي و غيره مي‌روند.
مرجع متخصصين ايران مزدا

بندرز از نياز ضروري به خودروهاي هيبريدي و الكتريكي در استراليا حمايت نمي‌كند. وي مي‌گويد:‌

برند‌هاي متنوعي به توليد خودروي الكتريكي در كشور استراليا مشغول هستند ولي دولت يارانه‌اي به آن اختصاص نمي‌دهد و از اين رو جاي مانوري ندارند. اگر هم راه براي اين شركت‌ها هموار باشد، تغيير از پيشرانه‌هاي احتراق داخلي به سامانه‌هاي الكتريكي، نيازمند تغيير فراوان در زيرساخت‌ها است و در كشوري مانند استراليا، اين فاصله بسيار زياد است. دولت‌ها بايد مقدار دي‌اكسيد كربن را نه‌تنها از خروجي اگزوز، بلكه در فناوري‌هاي خاص  نيز اندازه‌گيري كنند.

فروش خودروهاي الكتريكي در كشور استراليا توسط شركت‌هايي هم‌چون تسلا و برندهاي بزرگ آلماني صورت مي‌گيرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات