تويوتا كمري 2018 و ويژگي هاي جديد و جذاب آن

پنج‌شنبه ۲۳ دي ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در اين مقاله قصد داريم شما را با ويژگي‌هاي فوق‌العاده‌ي نسل جديد تويوتا كمري آشنا كنيم.
تبليغات

تويوتا در جريان نمايشگاه خودرو ديترويت ۲۰۱۷ از مدل ۲۰۱۸ كمري رونمايي كرد. تنها با نگاه كردن به ظاهر آن متوجه جديت تويوتا براي بازگشت قدرتمند به رقابت در كلاس سدان‌هاي سايز متوسط مي‌شويد. مدل جديد تويوتا كمري به امكانات پيشرفته‌ي ايمني و تكنولوژي‌هاي روز دنياي خودروسازي مجهز است و همه‌ي اين‌ها در كنار هم نويد يك سواري جذاب و لذت‌بخش را مي‌دهند. ظاهر اين خودرو تويوتا تغييرات زيادي كرده است و آنقدر جذاب است كه مطمئنا در خيابان همه‌ي نگاه‌ها به آن دوخته مي‌شود. از سيستم پيشرانه و انتقال قدرت تا طراحي‌هاي ظاهري و ريزه‌كاري‌هاي ظريف داخل كابين كمري ۲۰۱۸ باعث بهبود و پيشرفت سواري آن شده است. در ادامه قصد داريم شما را با ۱۱ ويژگي جذاب اين خودروي محبوب آشنا كنيم.

ارتفاع كمتر، طول بيشتر و پهن‌تر

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري ۲۰۱۸

در مقايسه با مدل قبلي، به لطف استفاده از پلتفرم جديد TNGA ارتفاع كمري ۲۰۱۸ به اندازه‌ي ۳ سانتي‌متر كاهش، طول آن ۱ سانتي‌متر افزايش و عرض آن ۳.۳ سانتي‌متر افزايش يافته است. در نتيجه‌ي اين تغييرات در ابعاد، فاصله‌ي سقف و كاپوت تا زمين به ترتيب به اندازه‌ي ۲.۵ و ۴ سانتي‌متر كاهش يافته است كه اين امر موجب بهبود تجربه‌ي سواري و فرمان‌پذيري خودرو مي‌شود.

سيستم تعليق طبق‌دار

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري ۲۰۱۸

توليد خودرويي با ويژگي‌هاي سواري منحصربه‌فرد كليد توسعه‌ي كمري ۲۰۱۸ بوده است و مانند همه‌ي محصولات تويوتا كه به پلتفرم TNGA مجهزند، سيستم تعليق عقب كمري ۲۰۱۸ نيز به طبق مجهز شده است. اين سيستم فرمان‌پذيري كمري را بدون قرباني كردن راحتي سواري آن بهبود بخشيده است و احتمالا حتي به بهبود تجربه‌ي رانندگي كمري كمك مي‌كند.

پيشرانه‌ي شش سيلندر

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري ۲۰۱۸

برخلاف شايعات كه خبر از انتخاب پيشرانه‌ي ۴ سيلندر مجهز به توربوشارژر تويوتا براي استفاده در مدل جديد كمري مي‌دادند، تويوتا پيشرانه‌ي شش سيلندر را در مدل ۲۰۱۸ نيز حفظ كرده است. به لطف استفاده از سيستم تزريق سوخت D-4S تويوتا در اين پيشرانه‌ي ۳.۵ ليتري، انتظار مي‌رود قدرت توليدي آن نسبت به مدل‌هاي قبلي افزايش يافته باشد. از اين پيشرانه در مدل‌ جديد هايلندر، سينا (Sienna) و لكسوس RX350 استفاده شده است كه به ترتيب در هريك از خودروها قادر به توليد ۲۹۵، ۲۹۶ و ۲۹۵ اسب بخار است و به همين ترتيب گشتاوري معادل ۳۵۶، ۳۵۶ و ۳۶۳ نيوتن متر توليد مي‌كند.

پيشرانه‌ي Dynamic Force

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري ۲۰۱۸

در مدل جديد كمري خبري از پيشرانه‌ي ۲.۵ ليتري I-4 نيست و اين پيشرانه جاي خود را به جديدترين پيشرانه‌ي سريDynamic Force تويوتا داده است. اين پيشرانه به سيستم تزريق سوخت به راهگاه ورودي هوا و پاشش مستقيم سوخت مجهز است، ضريب تراكم بالايي دارد و بازده گرمايي آن معادل ۴۰ درصد است. به علاوه، اين پيشرانه به سيستم VVT-iE تويوتا (نسخه‌ي مجهز به كنترل الكترونيكي سيستم شناخته‌شده و انحصاري زمان‌بندي متغير باز و بسته شدن‌ سوپاپ‌ها VVT-i تويوتا) مجهز شده است. اين سيستم در حال حاضر در بسياري از پيشرانه‌هاي تويوتا و لكسوس به چشم مي‌خورد.

جعبه‌دنده‌ي ۸ سرعته

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018 / toyota camry 2018

همه‌ي نسخه‌هاي بنزيني كمري ۲۰۱۸، به جعبه‌دنده‌ي ۸ سرعته‌ي اتوماتيك مورد استفاده در مدل‌هاي هايلندر، سينا و لكسوس RX350 مجهز هستند و اين جعبه‌دنده به‌صورت استاندارد در اين خودرو قرار دارد و براي سفارش آن نيازي به پرداخت هزينه‌ي اضافي نيست. براي به حداقل رساندن تلفات گشتاور در مبدل گشتاور اين خودرو، جعبه‌دنده‌ي جديد به يك سيستم قفل مستقيم از دنده‌ي دوم تا هشتم مجهز شده است كه سبب بهبود شتاب اين خودرو مي‌شود، همچنين سيستم مذكور سبب بهبود انتقال قدرت به چرخ‌ها مي‌شود.

نسخه‌هاي هيبريدي قوي و بهينه

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري ۲۰۱۸

نسخه‌هاي هيبريدي تويوتا كمري در مدل ۲۰۱۸ نيز توليد خواهند شد. نسخه‌هاي هيبريدي اين خودرو به پيشرانه‌هاي جديد ۲.۵ ليتري I-4 و دو موتور الكتريكي، جعبه‌دنده‌ي CVT به‌روزرساني شده و باتري‌هاي ليتيوم يوني (يا نيكل و هيدرات فلز) مجهز خواهند بود. در نتيجه كمري ۲۰۱۸ به اندازه‌ي مدل‌هاي قبلي قدرتمند خواهد بود و احتمالا عملكرد آن به اندازه‌ي پريوس بهينه است.

اسپرت اما اقتصادي

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري ۲۰۱۸

علاوه بر نسخه‌هاي LE و XLE، كمري ۲۰۱۸ همانند نسل گذشته‌ي خود در نسخه‌ي SE نيز عرضه خواهد شد. اين‌بار اما جعبه‌دنده‌ي CVT به‌كاررفته در نسخه‌ي SE به حالت اسپرت مجهز شده است كه مي‌تواند حس و حال يك جعبه‌دنده‌ي ۶ سرعته را شبيه‌سازي كند. استفاده از حالت اسپرت به لطف سيستم‌هاي الكتريكي افزايش قدرت سبب بهبود شتاب خودرو مي‌شود و اين بدان معنا است كه اين خودرو مي‌تواند اشكال كند بودن خودروهاي هيبريدي را برطرف كند. به علاوه، تويوتا براي القاء هرچه بيشتر حس اسپرت در كمري ۲۰۱۸، در نسخه‌ي SE شيفتر پشت فرمان (Paddle Shifter) براي تعويض دنده در حالت دستي استفاده كرده است.

فضاي بيشتر صندوق عقب

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري ۲۰۱۸

استفاده از پلتفرم TNGA در كمري ۲۰۱۸ بدان معنا است كه باتري‌هاي ليتيوم يوني (يا نيكل هيدريد در نسخه‌ي LE) درست زير صندلي‌هاي عقب قرار گرفته‌اند. اين امر سبب نزديك‌تر شدن مركز ثقل خودرو به زمين و در نتيجه بهبود پايداري و فرمان‌پذيري خودرو شده است. علاوه بر اين موارد، با آزاد شدن فضاي صندوق عقب (در مدل‌هاي قبلي باتري‌ها قسمتي از فضاي صندوق عقب را اشغال مي‌كردند) فضاي بار بيشتري در اختيار مشتريان قرار گرفته است.

سيستم‌هاي ايمني فعال

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري 2018 / toyota camry 2018

تويوتا در بعضي از محصولات ۲۰۱۷ خود از سيستم ايمني خود موسوم به Toyota Safety Sense به عنوان يك ويژگي استاندارد استفاده كرد و حالا در كمري ۲۰۱۸ نيز اين سيستم ايمني را به‌صورت استاندارد به مشتريان خود عرضه مي‌كند. كمري ۲۰۱۸ به سيستم ايمني Toyota Safety Sense P مجهز است كه شامل سيستم‌ كروز كنترل تطبيق‌پذير، نوربالاي اتوماتيك، سيستم هشدار خروج از خطوط و سيستم كمكي فرمان مي‌شود. علاوه بر سيستم‌هاي مطرح‌شده تويوتا كمري جديد به سيستم هشدار قبل از برخورد، سيستم تشخيص عابر پياده، سيستم هشدار برخورد از جلو و سيستم ترمز اضطراري مجهز است.

سيستم نمايشگر هدآپ

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري ۲۰۱۸

تويوتا كمري ۲۰۱۸ يكي از اولين سدان‌هاي سايز متوسط است كه امكان سفارش نمايشگر هدآپ را به مشتريان مي‌دهد. اين سيستم به شما حس نشستن در كابين يك هواپيما را القاء مي‌كند و اطلاعاتي نظير سرعت و مسيرهاي ناوبري را در ابعاد ۱۰ اينچ، درست در ميدان ديد راننده و روي شيشه‌ي جلوي اتومبيل نشان مي‌دهد. اين سيستم به رانندگان اجازه مي‌دهد بدون چشم برداشتن از مسير به مسيريابي از طريق سيستم ناوبري بپردازند.

سيستم Entune 3.0

مرجع متخصصين ايران تويوتا كمري ۲۰۱۸

جديدترين رابط متخصصي چند رسانه‌اي تويوتا موسوم به Entune به همراه اپليكيشن‌هاي استاندارد خود سبب كنترل راحت‌تر قسمت‌هاي مختلف خودرو مي‌شود. با استفاده از اپليكيشن‌هاي موجود در اين سيستم مي‌توانيد از راه دور خودرو را روشن كنيد، از وضعيت خودروي خود با خبر شويد، خودروي خود را پيدا كنيد، عملكرد راننده‌ي فرعي را زير انديشه متخصصين بگيريد و درهاي خودرو را باز و بسته كنيد. نسخه‌هاي ۴ سيلندر و هيبريدي اين خودرو به صورت استاندارد به سيستم ناوبري Scout GPS مرتبط با Moving Maps مجهز هستند و نسخه‌ي شش سيلندر آن به يك سيستم ناوبري ديناميكي جديد مجهز است كه قابليت به‌روزرساني الكترونيك دارد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات