مرجع متخصصين ايران

هيونداي توسان 2017؛ كراس اوور جذاب و محبوب بازار ايران

چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 17 دقيقه
هيونداي توسان، يكي از محبوب‌ترين شاسي‌بلندهاي بازار ايران است. در ادامه معرفي كاملي از نسخه ۲۰۱۷ به همراه مشخصات و ارزش اين خودرو خواهيم داشت.
تبليغات

بياييد در ابتداي مطلب نگاهي به آمار فروش مدل‌هاي مختلف شاسي‌بلند و كراس‌اوور در كشورمان داشته باشيم تا اهميت مطالعه هيونداي توسان بيشتر مشخص شود. در سال ۱۳۹۴، تعداد ۵۰,۲۸۹ دستگاه خودروي سواري وارد كشورمان شد كه از كل اين رقم،۵۷ درصد شامل خودروهاي شاسي‌بلند مي‌شود. نكته مهم اينجا است كه تعداد ۲۸۵۰ دستگاه هيونداي توسان در اين سال به كشور وارد شد كه ۱۰ درصد از كل شاسي‌بلندهاي وارد شده به ايران را شامل مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

تلفظ درست نام اين خودرو، توكسان است كه شهري در صحراي آريزوناي آمريكا است. محصولات ديگري از هيونداي، مانند سوناتا و آزرا هم نام مناطقي در كشور امريكا هستند كه با هدف جلب مشتري در اين كشور، روي محصولات اين برند كره‌اي گذاشته شده‌اند و البته بايد به اين نكته نيز توجه داشت كه طراحان آمريكايي زيادي تاكنون با اين شركت همكاري داشته‌اند.

اولين مدل توسان با كد ix35، در سال ۲۰۰۴ معرفي شد و با توليد هم‌زمان در كره، هندوستان، برزيل، چين، مصر ، اوكراين و تايوان تا سال ۲۰۰۹، موفقيت بزرگي براي هيونداي كسب كرد. اين خودرو در ايران هم حضور پررنگي داشت و توانست اطمينان مردمي را جلب كند. در نسل دوم، توسان در ظاهر و باطن متحول شد. طراحي بي‌تفاوت نسل قبل، در مدل ۲۰۱۰ پويا و چشم‌نواز شد و پيشرانه ۲.۷ ليتري پرمصرف قبلي، با نمونه ۲.۴ ليتري ۴ سيلندر جايگزين گرديد تا اين‌كه امسال، نسل سوم توسان وارد بازار شلوغ و پرطرفدار كراس‌اوورها شود.

مشخصات متخصص

نسخه‌ي توسان واردشده به ايران، با پيشرانه‌ي ۲ ليتري تنفس طبيعي عرضه مي‌شود كه ۱۶۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نيوتن‌متر گشتاور دارد. اين درحالي است كه نسل قبلي با پيشرانه‌ي ۲.۴ ليتري ۱۸۲ اسب بخار در كشورمان به فروش مي‌رسيد. طبيعتا مدل جديد با شتاب صفر تا ۱۰۰ كيلومتر در ساعت ۱۱.۵ ثانيه، كندتر از مدل قبلي است؛ اما در عوض راندمان بهترين دارد و با ميانگين مصرف سوخت ۸.۵ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر، حدود يك ليتر كم‌مصرف‌تر شده است.

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

توسان با پيشرانه‌هاي ديگري هم در بازار اروپا و آمريكا موجود است كه ورود آن‌ها به كشورمان دور از انتظار نيست. موتور توربوشارژ ۱.۶ ليتري هيونداي كه در نوع خود پرچم‌دار سري جديد پيشرانه‌هاي توليدي اين شركت است، روي توسان ۲۰۱۷ قابل سفارش خواهد بود كه قدرت ۱۷۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نيوتن‌متر به همراه دارد. مصرف سوخت اين موتور كوچك اما پرقدرت، در ترافيك شهري نهايتا ۹ و در سرعت ثابت جاده، ۷ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر است كه با توجه به توان توليدي، راندمان بسيار خوبي دارد.

توسان 2017

توسان 2014

حجم موتور (ليتر)

۲

۲.۴

تعداد سيلندر

۴

۴

حداكثر توان (اسب بخار)

۱۶۴

۱۸۰

حداكثر گشتاور (نيوتن‌متر)

۲۰۵

۲۴۰

جعبه‌دنده

۶ سرعته خودكار

۶ سرعته خودكار

مصرف سوخت سيكل تركيبي (ليتر در هر ۱۰۰ كيلومتر)

۸.۵

۹.۶

طول (ميلي‌متر)

۴۴۷۵

۴۴۱۰

عرض (ميلي‌متر)

۱۸۵۰

۱۸۲۰

ارتفاع (ميلي‌متر)

۱۶۵۵

۱۶۵۵

وزن خالص (كيلوگرم)

۱۵۲۰

۱۵۵۹

استاندارد آلايندگي

يورو ۵

يورو ۵

ارزش (ميليون تومان)

۱۶۵

-

پيشرانه

از پيشرانه‌ ۲.۴ ليتري هميشگي خودروهاي گروه هيونداي كيا، در توسان ۲۰۱۷ خبري نيست و در نمونه‌ي واردشده به كشور، پيشرانه‌ي ۲ ليتري ۱۶۴ اسب بخار استفاده شده است كه ۲۰۵ نيوتن‌متر گشتاور دارد. بيشترين قدرت در دور موتور ۶۲۰۰ و بيشترين گشتاور در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقيقه حاصل مي‌شود كه با جعبه‌دنده‌ي ۶ سرعته‌ي اتوماتيك همراه شده است. عموم توسان‌هاي جديد وارد شده به ايران، ديفرانسيل جلو هستند و البته نمونه دو ديفرانسيل آن با ارزش بالاتر نيز به‌تازگي وارد كشور شده است.

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

با پيشرانه مدرن ۲ ليتري، توسان ۲۰۱۷ در حدود ۱۱ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت مي‌رسد كه نسبت به مدل قبلي مجهز به پيشرانه‌ي ۲.۴ ليتري، نزديك به يك ثانيه كندتر است. اما در طرف ديگر مصرف سوخت آن، حدود يك ليتر در هر ۱۰۰ كيلومتر كاهش يافته و در سيكل تركيبي به ۸.۵ ليتر در هر ۱۰۰ كيلومتر رسيده است؛ در صورت حركت با سرعت ثابت در بزرگراه‌ها نيز مصرف سوخت كراس‌اوور جذاب هيونداي تا ۷.۶ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر كاهش مي‌يابد. با توجه به كاهش حجم موتور و توان نسل جديد توسان، نهايت سرعت خودرو نيز با اندكي كاهش در نسل جديد به ۱۷۰ كيلومتر در ساعت رسيده است. اين خودرو همچنين استاندارد آلايندگي يورو ۵ دارد و البته مونواكسيد كربن كمتري نسبت به مدل قبلي توليد مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

طراحي بدنه و كابين

خودروي موفق توسان ۲۰۱۰، توسط توماس بروكله، طراح سابق شركت بي‌ام‌و خلق شد كه هنوز هم در خيابان‌هاي ايران خودنمايي مي‌كند؛ اما در بروزرساني ۲۰۱۶، مدير طراحي چيره دست اين روزهاي هيونداي، پيتر شراير، توسان را با تبعيت از زبان طراحي جديد هيونداي كه در سانتافه شاهد آن هستيم، به بلوغ رسانده و بر جذابيت آن افزوده است.

شايد در نگاه اول فكر كنيد بدنه توسان نسبت به مدل قبلي فقط دچار تغييراتي در فرم چراغ‌ها، سپر و جلو پنجره شده است، اما در واقع ابعاد طول و عرض خودرو نيز تغيير كرده و بزرگ‌تر شده است. به عقيده متخصص كارشناسان، توسان در طراحي از شرق دور به سمت غرب رفته و حالا مثل شاسي‌بلند‌هاي آمريكايي، شخصيتي تقويت‌شده دارد.

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

در نماي مقابل، جلوپنجره ۶ ضلعي با لوگوي درشت هيونداي ديده مي‌شود كه امروزه نه‌تنها در سانتافه، كه در اكثر محصولات اين برند از جمله النترا و جنسيس ۲۰۱۷ هم ديده‌ مي‌شود. اين جلوپنجره همراه با فرم چراغ‌هاي جلو، حالتي تهاجمي و قدرتمند به توسان مي‌دهد. در نماي عقب هم، چراغ‌ها باريك و كشيده‌ هستند تا حس اسپرت خودرو همچنان حفظ شود. جلوپنجره شش ضلعي، با دو شش ضلعي كوچك در طرفين سپر جلو همراه شده است كه علاوه بر نقش هدايت‌كننده هوا، جايگاه مناسبي نيز براي چراغ‌هاي مه‌شكن هستند. در نماي روبرو، استفاده از خطوط افقي، روي جلو پنجره و سپر، همراه با چراغ‌هاي كشيده اصلي و حتي مه‌شكن كه آن هم حالتي افقي دارد، همگي به پهن‌تر و با ابهت‌تر ديده شدن توسان كمك شاياني كرده‌اند.

خميدگي شيشه‌ي جلو، در توسان جديد بيشتر از مدل قبلي است كه علاوه بر افزايش آيروديناميك، شيشه جلو را بزرگ‌تر كرده و طبيعتا بين كاپوت جلو و سقف فاصله مي‌اندازد. اين سبك طراحي، هدايت خودرو و اشراف راننده بر بخش جلوي آن را بيشتر مي‌كند. از سويي ديگر اين كشيدگي شيشه‌ي جلو، نماي جانبي توسان را زيباتر كرده است. 

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

همان طور كه پيش از اين در جدول مشخصات متخصص مشاهده كرديد، نسل جديد توسان با تغيير در ابعاد، فضاي داخلي بيشتري فراهم كرده است. اين فضا با نوعي پختگي در طراحي همراه شده كه خطوطي منحني در داشبورد، آن را چشم‌نواز جلوه مي‌دهد و مي‌توان گفت نسبت به مدل قبلي، متحول شده است. نمايشگر مياني، بزرگ‌تر شده و با دو خروجي‌ هواي اصلي احاطه شده است كه قابي نيم دايره، فلزي و هماهنگ با فرم منحني داشبورد دارد. خط مورب مياني، نقش زيادي در زيبايي فضاي داخلي توسان دارد، چرا كه با طراحي مدرن داخل درهاي جلو نيز هماهنگ است. توسان ۲۰۱۷ اكنون در كابين خود فضايي لوكس‌تري را به سرنشينان القاء مي‌كند.

امكانات رفاهي

طبق معمول خودروهاي كره‌اي با ليست نسبتا كاملي از آپشن‌ها‌ي رفاهي قابل سفارش هستند و طبيعتا اين موضوع بر ارزش آن‌ها تاثيرگذار است. نمونه‌ي استاندارد اين خودرو، با سقف پانوراميك و آينه‌هاي جانبي جمع‌شونده همراه شده است و در كنار مانيتور ۵ اينچي لمسي ارائه مي‌شود كه مجهز به دوربين دنده عقب است. ناوبري ماهواره‌اي و سيستم صوتي مجهز به ۸ بلندگو نيز در اين نسخه وجود دارد كه با نمونه حرفه‌اي از برند اينفينيتي قابل سفارش خواهد بود. نكته‌ي جالب اينجا است كه ارزان‌ترين توسان‌هاي وارداتي به كشور نيز با نمايشگر ۸ اينچي ارائه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

در مدل‌هاي دو ديفرانسيل و فول‌آپشن، سامانه ناوبري با توانايي‌هاي بالاتري در سيستم ناوبري و تشخيص ترافيك همراه است. رادار جانبي با امكان تشخيص اجسام در نقاط كور، كروز كنترل هوشمند، گرم‌كن براي ۵ صندلي، سردكن براي صندلي‌هاي جلو، ترمز دستي برقي، ۱۱ ايربگ شامل انواع مقابل، جانبي و پرده‌اي، بازكننده خودكار درب صندوق، سنسور جلو و عقب، ترمز خودكار در هنگام پارك از جلو و عقب، تميزكننده چراغ‌هاي جلو، سامانه‌ي ارتباط با موبايل‌هاي اندرويد و iOS و رينگ‌هاي ۱۹ اينچ، از ديگر امكانات نسخه‌ي فول آپشن توسان ۲۰۱۷ هستند.

ايمني

در نمونه استاندارد و بدون آپشن اضافي، توسان ۲۰۱۷ داراي ۶ ايربگ است. همچنين فن‌آوري پشت‌سري هوشمند براي صندلي‌هاي جلو استفاده شده كه در هنگام تصادف از عقب خودرو، آسيب به گردن سرنشينان را كاهش مي‌دهد. در هر دو نمونه تك و دوديفرانسيل سامانه كنترل پايداري وجود دارد كه به ثابت ماندن خودرو خصوصا در شرايط لغزنده جاده كمك شاياني مي‌كند. شروع حركت در بالارفتن از شيب با سيستم كمكي حركت در سراشيبي (Hillstart Assist Control) و كنترل ترمزگيري در پايين‌ آمدن از شيب (Downhill Brake Control) هم در تمامي نسخه‌هاي توسان جديد وجود دارد.

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

در نمونه‌هاي مجهز‌تر، سيستم هشدار تشخيص اجسام و عابران پياده در نقاط خودرو كه در ترافيك‌ها و هنگام تعويض لاين اهميت زيادي دارد، نيز قابل سفارش است. توسان ۲۰۱۷ مي‌تواند با سامانه‌ي شناسايي عابر پياده در خارج خيابان كه در حال نزديك شدن به خودرو است، نيز خريداري شود. شايد مهم‌ترين نكته در ايمني اين كراس‌اوور، كسب ۵ ستاره ايمني از سازمان آزمايش ايمني خودروي اروپا (Euro NCAP) باشد كه آن را به گزينه‌اي بسيار قابل اعتماد در مواجه با انواع تصادف تبديل مي‌كند. جزئيات امتيازات نسل جديد توسان به شرح زير است:

  • ايمني سرنشينان بزرگ‌سال: ۸۶ درصد
  • ايمني سرنشينان خردسال و كودكان: ۸۵ درصد
  • ايمني عابران پياده: ۷۱ درصد
  • سيستم‌هاي كمكي راننده: ۷۱ درصد

كيفيت ساخت و خدمات پس از فروش

هيونداي را مي‌‌توان مثال بارزي در زمينه‌ي بهبود كيفيت كلي محصولات دانست. خرابي‌هاي متعدد جعبه دنده و استهلاك بالاي پيشرانه در نسل اول توسان كه منجر به خرابي بخش‌هاي متعددي اعم از CVVT مي‌شد، در نمونه‌هاي توليدشده‌ي اين خودرو در نسل‌هاي دوم و به خصوص سوم (نسل كنوني)، به‌ندرت مشاهده مي‌شود. هيونداي به‌خوبي به اهميت كيفيت بالاي محصولات توليدي در ميان خريداران پي برد و با تغيير رويه و استراتژي كلي، علاوه بر افزايش زمان گارانتي و بهبود خدمات پس از فروش، اقدامات گسترده‌اي در بخش كنترل كيفيت خود اعمال كرد تا محصولات نهايي تفاوت گسترده‌اي با نمونه‌هاي توليدي پيشين داشته باشند.

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

البته موارد بالا به معني بي‌عيب بودن نسل جديد توسان نيست؛ اما آمار خرابي خودرو كاهش چشمگيري داشته است. طبق گزارش‌هاي منتشرشده، عموم اشكالات نسل جديد هيونداي همچنان به گيربكس، پاشنه آشيل محصولات اين شركت، مربوط مي‌شود. تعويض دنده‌ي نابجا، لرزش هنگام تعويض دنده، تأخير در تعويض دنده و شتاب‌گيري كند، اشكالات عمومي سيستم انتقال قدرت نسل جديد توسان هستند كه البته هيونداي اعلام كرده است اشكالات گزارش‌شده به‌راحتي و با بروزرساني ماژول كنترل گيربكس، حل خواهند شد. 

يكي از اصلي‌ترين اهداف شركت آسان موتور نماينده‌ي هيونداي در ايران، كسب جايگاه بالا در زمينه‌ي ارائه‌ي خدمات پس از فروش مناسب و رضايت مشتريان در اين بخش بوده كه البته همواره با رقباي قدرتمندي اعم از اطلس خودرو و ايرتويا مواجه بوده است. با اين حال با توجه به گزارش‌هاي سازمان بازرسي و كيفيت استاندارد ايران، ميزان رضايت مشتريان از كيفيت خدمات پس از فروش خودروهاي هيونداي در ايران طي سال‌هاي گذشته، همواره در سه رده‌ي ابتدايي اين ليست قرار داشته است.

تجربه رانندگي

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

نسل جديد خودروهاي هيونداي و سدان سوناتا در صدر آن‌ها، تغيير قابل توجهي در بخش كيفيت سواري تجربه كرده‌اند. به لطف الهام‌گيري از المان‌هاي توسعه و طراحي خودروهاي لوكس جنسيس در ساير محصولات هيونداي، اكنون شاهد ارتقاء تجربه‌ي سواري در خودروهاي ميان‌رده و خانوادگي هيونداي نيز هستيم. كراس‌اوور توسان نيز از اين قاعده مستثنا نيست و در نسل جديد خود، كابين آرام‌ و سواري‌ نرم‌تري براي سرنشينان به ارمغان مي‌آورد. البته همچنان طبق مطالعه‌هاي نشريات معتبر از نسل جديد كراس‌اوور هيونداي، رقباي ژاپني اين خودرو و هوندا CR-V در صدر آن‌ها، سواري راحت‌تري براي سرنشينان مهيا مي‌كنند. البته بايد به اين موضوع نيز توجه داشت كه توسان ۲۰۱۷ ارزش به مراتب كمتري نسبت به رقباي توانمند ژاپني خود دارد.

ارزش

مدل

پيشرانه

جعبه‌دنده

ارزش

توسان SE

۲ ليتر چهار سيلندر

۶ سرعته خودكار

۲۲٬۷۰۰

توسان SE دو ديفرانسيل

۲ ليتر چهار سيلندر

۶ سرعته خودكار

۲۴٬۱۰۰

توسان ECO

۱.۶ ليتري چهار سيلندر توربوشارژ

۷ سرعته خودكار دو‌كلاچه اكوشيفت

۲۴٬۱۵۰

توسان ECO دو ديفرانسيل

۱.۶ ليتري چهار سيلندر توربوشارژ

۷ سرعته خودكار دو‌كلاچه اكوشيفت

۲۵٬۵۵۰

توسان SPORT

۱.۶ ليتري چهار سيلندر توربوشارژ

۷ سرعته خودكار دو‌كلاچه اكوشيفت

۲۶٬۱۵۰

توسان SPORT دو ديفرانسيل

۱.۶ ليتري چهار سيلندر توربوشارژ

۷ سرعته خودكار دو‌كلاچه اكوشيفت

۲۷٬۵۵۰

توسان Limited

۱.۶ ليتري چهار سيلندر توربوشارژ

۷ سرعته خودكار دو‌كلاچه اكوشيفت

۲۹٬۹۰۰

توسان Limited دو ديفرانسيل

۱.۶ ليتري چهار سيلندر توربوشارژ

۷ سرعته خودكار دو‌كلاچه اكوشيفت

۳۱٬۳۰۰

در جدول فوق ارزش مدل‌هاي مختلف هيونداي توسان ۲۰۱۷ در بازار جهاني را مشاهده مي‌كنيد؛ درحالي‌ كه فعلا بيشترين حجم واردات اين خودرو در ايران به مدل SE اختصاص دارد كه داراي پيشرانه‌ي ۲ ليتري است. هم‌اكنون در بازار تهران، نسخه تك ديفرانسيل با آپشن‌هاي استاندارد در حدود ۱۶۵ ميليون تومان ارزش دارد در حالي‌كه نسخه دو ديفرانسيل با آپشن‌هاي متفاوت از ۱۸۵ تا ۲۰۰ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

رقباي داخلي و خارجي

در بسياري از نشريات و خبرگزاري‌هاي معتبر صنعت خودروي جهان، توسان ۲۰۱۷ خصوصا با پيشرانه ۱.۶ ليتري مجهز به توربوشارژ در فهرست ۵ كراس‌اوور برتر دنيا قرار گرفته است. برخلاف سال‌هاي گذشته كه ديگر محصول اين خانواده، كيا اسپورتيج با اقبال بيشتري روبه‌رو بود، به انديشه متخصصين مي‌رسد هم در ايران و هم در سطح جهاني، اكنون توسان با استقبال بهتري مواجه شده و ادامه‌دهنده‌ي رشد بالاي فروش محصولات هيونداي باشد. در بازار جهاني مهم‌ترين رقباي اين خودرو، هوندا CR-V، مزدا CX۵، تويوتا Rav4، نيسان قشقايي، كيا اسپورتيج و جيپ چروكي هستند، كه همگي آن‌ها به غير از مزدا و جيپ، در ايران حضور دارند. نمايندگي رسمي نيسان نيز هنوز برنامه‌اي براي واردات نسل جديد كراس‌اوور جذاب قشقايي ندارد.

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

از سويي ديگر مي‌توان به‌جاي خريد يك توسان صفر كيلومتر، به خودروهاي دست دوم كم‌كار مثل هيونداي سانتافه هم فكر كرد. در جدول زير مقايسه‌اي كلي فهرستي از جديد‌ترين نسخه‌ي مهم‌ترين كراس‌اوورهاي بازار ايران براي شما قرار داده شده است. 

البته لازم به ذكر است كه نسخه‌ي ۲۰۱۷ كيا اسپورتيج هنوز به طور رسمي وارد بازار كشور نشده است و به صورت وارداتي عرضه مي‌شود. نسل جديد رنو كولئوس نيز هنوز در بازار داخلي به فروش نمي‌رسد.

توسان ۲۰۱۷

كيا اسپورتيج ۲۰۱۷

هوندا CR-V ۲۰۱۶

تويوتا RAV4

ميتسوبيشي ASX ۲۰۱۷

رنو كولئوس ۲۰۱۶

نيسان جوك اسپرت

ام‌جي GS

تعداد سيلندر

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

حجم موتور (ليتر)

۲

۲.۴

۲.۴

۲.۵

۲

۲.۵

۱.۶

۲

حداكثر توان (اسب بخار)

۱۶۴

۱۶۸

۱۸۵

۱۷۷

۱۴۷

۱۷۰

۱۹۰

۲۱۷

حداكثر گشتاور (نيوتن‌متر)

۲۰۵

۲۲۰

۲۴۵

۲۳۳

۱۹۸

۱۹۳

-

۳۵۰

استاندارد آلايندگي

يورو ۵

يورو ۵

يورو ۵

يورو ۵

يورو ۵

يورو ۴

يورو ۵

يورو ۵

مصرف سوخت تركيبي (L/100 Km)

۸.۵

۹.۴

۸.۱

۷.۱

۸.۴

۹.۳

۶.۵

۶.۲

جعبه دنده

۶ سرعته خودكار

۶ سرعته خودكار

CVT

۶ سرعته خودكار

CVT

CVT

CVT

۶ سرعته خودكار

حجم باك بنزين

-

۵۰

۵۸

۵۶

-

۷۵

۵۰

۵۵

وزن (كيلوگرم)

۱۵۲۰

۱۶۹۵

-

۱۷۸۰

-

۱۶۵۵

-

-

ارزش (ميليون تومان)

۱۶۵

۱۹۰

۲۳۵

۲۵۵

۱۶۶

۱۶۵

۱۷۲

۱۶۲

مشخصات متخصص دقيق انواع خودرو هيونداي در بازار كشورمان، مقايسه‌ي آن‌ها با محصولات برندهاي ديگر، مباحثه و تبادل انديشه متخصصين پيرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ متخصصان و متخصص كارشناسان به همراه گالري تصاوير اتومبيل‌هاي اين خودروساز كره‌اي را در بخش محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران ببنيد.

گالري تصاوير

مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017
مرجع متخصصين ايران هيوندا توسان 2017

در پايان پيشنهاد مي‌كنيم فيلم كوتاه معرفي آخرين نسخه از اين خودرو را تماشا كنيد كه در آن جزئيات فناوري‌ها و آپشن‌هاي هيونداي توسان ۲۰۱۷ توضيح داده شده است.

دانلودباكيفيت  360p    720p  

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات