مطالعه ويژگي هاي دوج دورانگو SRT 2018

جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دوج يكي از خودروسازان محبوب آمريكايي است كه خودروهاي ماسل آن بسيار معروف هستند. اين بار دوج دست به ارتقاء خودروي كراس اوور خود به نام دورانگو زده است كه در ادامه، آن را مطالعه كرده‌ايم.
تبليغات

دو خودروي دوج دورانگو و جيپ گرند چروكي پسوندهاي مشابهي براي خود برگزيده‌اند (پسوند SRT). البته شركت جيپ پسوند SRT را براي دو نسل از خودروهاي خود ارائه كرده است، درحالي‌كه شركت دوج براي اولين بار از اين پسوند استفاده مي‌كند. با توجه به اينكه نمايشگاه خودروي شيكاگو نزديك است، دوج از مدل دورانگو SRT‌ ۲۰۱۸ رونمايي كرده است.

مرجع متخصصين ايران دوج دورانگو

پيشرانه احتراقي دوج از نوع تنفس طبيعي ۶.۴ ليتري است كه سيلندرها به شكل خورجيني در كنار هم قرار گرفته‌اند. اين پيشرانه ۸ سيلندر، ۴۷۵ اسب بخار توان و ۴۷۰ پوند فوت گشتاور توليد مي‎كند. جريان توان توليدي پيشرانه احتراقي از طريق يك جعبه دنده هشت سرعته به هر دو محور مي‌رسد؛ به عبارت ديگر اين خودرو دو ديفرانسيل است.

عملكرد فوق‌الذكر براي يك خودروي SUV به وزن ۲.۷ تن فوق‌العاده است. شركت دوج اعلام كرده است كه شتاب‌گيري صفر تا صد اين خودرو در ۴.۴ ثانيه طي مي‎شود و مسير يك‌چهارم مايلي را تنها در ۱۲.۹ ثانيه طي مي‎كند. چنين تواني موجب ميشود دورانگو توانايي كشش ۴.۳ تن بار داشته باشد؛ اين عدد با استاندارد J2807 محاسبه شده است. اين ميزان كشندگي حتي از عدد ۴.۲ تن شورولت تاهو (Chevrolet Tahoe) بيشتر است. البته بايد اين نكته را نيز در انديشه متخصصين گرفت كه شورولت تاهو يك خودروي اندازه بزرگ محسوب مي‎شود، درحالي‌كه دورانگو يك كراس اوور اندازه متوسط است.

مرجع متخصصين ايران دوج دورانگو

به مدد استفاده از شارژر ۳۹۲ با دو لوله فلزي ۳/۴ اينچي، صدا غرش اين خودرو بسيار دلنشين و تحسين‌برانگيز است. سيستم خنك كاري موتور با وجود مجاري ورود هوا روي كاپوت و شكاف مركزي بزرگ موجود در جلوي سپر ارتقاء يافته است. همچنين مجاري ورود هواي جديد در بالاي چراغ‌هاي مه شكن تعبيه شده است. اين دريچه ورودي هوا كه در بالاي چراغ‌هاي مه شكن قرار دارد، هوا را به جعبه هوا (airbox) هدايت مي‎كند. اين دريچه ورودي هوا به‌تنهايي ۱۸ درجه از دماي موتور احتراقي كاهش مي‎دهد.

دورانگو يكي از كراس اوورهايي است كه ظاهري خشن دارد. طراح دوج كمي فراتر رفته استِ به‌طوري‌كه طراحي جلوپنجره به‌روزرساني و رينگ‌هاي ۲۰ اينچي جديد استفاده شده است. همچنين دوج از يك دريچه ورودي هواي اضافه بين قسمت فوقاني و تحتاني جلوپنجره استفاده كرده است. در مورد سيستم روشنايي دورانگو بايد اظهار كرد كه چراغ‌هاي مه شكن دورانگو از نوع ال اي دي هستند.

مرجع متخصصين ايران دوج دورانگو

سيستم تعليق اين خودرو نسبت به نسل قديم دورانگو ۱۶ درصد سفت‌تر شده است و همچنين ارتفاع جلوي خودرو ۳ درصد و عقب ۱۶ درصد افزايش يافته است. سفتي كمك‌فنرها به‌طور الكترونيكي قابل تنظيم است. استفاده از پيشرانه احتراقي بزرگ‌تر به توزيع وزن مناسب‎تر كمك شاياني كرده و نسبت توزيع وزن را به ۵۰/۵۰ نزديك كرده است؛ درحالي‌كه اين ميزان در نسل قديم ۴۸/۵۲ درصد بود.

خودرويي به سنگيني دوج دورانگو SRT‌ و عملكرد فوق‌العاده آن، نياز به سيستم ترمز قوي دارد و دوج اين مهم را فراهم كرده است. از ترمزهاي برمو (Bremo) با روتور سوراخ‎دار ۱۵ اينچي به همراه ۶ پيستون روي محور جلو و روتور ۱۳.۸ اينچي به همراه ۴ پيستون روي محور عقب استفاده شده است. با استفاده از چنين سيستم ترمز قدرتمندي با مشخصات فوق، دورانگو مي‏تواند در مسافت ۳۵ متر از سرعت ۱۰۰ كيلومتر در ساعت به صفر برسد.

مرجع متخصصين ايران دوج دورانگو

دوج هفت نوع شرايط مختلف رانندگي پيش‌بيني كرده است: اسپرت، مسابقه‌اي، برف، كشندگي، بهينه، والت (Valet) و خياباني. حركت با حالت‎هاي اسپرت و مسابقهاي زمان تعويض دندهها را سريعتر و سيستم كنترل پايداري را غير فعال ميكند. حالت برفي دو محور عقب و جلو را به هم قفل و سيستم كنترل پايداري را فعال ميكند. با فعال كردن حالت كشندگي، سيستم حذف نويز فعال روشن مي‌شود تا صداي آرامتري از سيستم اگزوز شنوا باشيم. حالت خياباني براي رانندگي روزمره مورد استفاده قرار مي‌گيرد. حالت والت قدرت پيشرانه احتراقي را كاهش مي‌دهد؛ به‌طوري‌كه موتور هشت سيلندر را به يك پيشرانه احتراقي V شكل شش سيلندري تبديل مي‎كند تا رؤياي عملكرد بالا به‌طور موقت از بين برود.

داشبورد دوج SRT‌ با روكش دست‌ساز به همراه جاي دوخت برجسته تزيين شده است. قسمت تحتاني فرمان دوج دورانگو مسطح طراحي شده است و پدال‌هاي تعويض دنده روي آن قرار دارند. صفحه كيلومتر آن تا سرعت ۲۹۰ كيلومتر در ساعت را نشان مي‏دهد. طراحي دسته‌دنده به شكل T ‌است كه جايگزين دسته‌دنده‌هاي مرسوم (مورد استفاده در نسل قديم) منحني شكل شده است. انتخاب ميان جنس تريم داخلي از چرم لاگونا (Laguna) يا فيبر كربن واقعي، كاملا اختياري و قابل سفارش توسط مشتري است.

مرجع متخصصين ايران دوج دورانگو

تعداد صندلي‎هاي موجود در كابين هفت عدد است و صندليهاي رديف دوم قابليت خم شدن كامل دارند تا دسترسي به رديف سوم با سهولت بيشتري صورت گيرد.

علاوه بر عملكرد مناسب و تحسين‌برانگيز اين خودرو، ايمني اين خودروي كشنده خانوادگي در سطح بالايي قرار دارد. دوج از سيستم كنترل پايداري لغزش محور عقب، سيستم هشدار تصادف از جلو، كروز كنترل تطبيقي، پايش نقاط كور و تعداد زيادي كيسه هوا بهره گرفته است.

با ورود و رونمايي اين خودرو به‌طور فيزيكي در نمايشگاه شيكاگو ۲۰۱۷، خط توليد اين خودرو از تابستان سال جاري ميلادي شروع به كار مي‎كند و تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ به دست مشتريان خواهد رسيد. خبرهاي مربوط به مصرف سوخت و ارزش نهايي اين خودرو در هنگام فروش رسمي آن اعلام مي‏‎شود.

مرجع متخصصين ايران دوج دورانگو
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران دوج دورانگو
مرجع متخصصين ايران
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات