گودير از تاير جديد با هوش مصنوعي در نمايشگاه ژنو رونمايي كرد

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شركت آمريكايي گودير در نمايشگاه امسال ژنو از تاير مفهومي جديد خود رونمايي كرد. اين تاير كروي از يك كامپيوتر داخلي نيز بهره مي‌برد.
تبليغات

شركت نام‌آشناي گودير دست به معرفي مدل مفهومي از تاير Eagle 360 Urban با هوش مصنوعي زده است. اين تاير مكملي براي سيستم عصبي خودروهاي آينده خواهد بود. كانسپت جديد گودير يك تاير ۳۶۰ درجه است كه در خودروهاي داراي هوش مصنوعي به كار گرفته مي‌شود.

ظاهر كروي شكل اين تاير نسبت به طراحي اوليه‌ي آن كه در نمايشگاه سال قبل ژنو رونمايي شد تكامل يافته است، بااين‌حال، گودير به تاير جديد يك كامپيوتر داخلي نيز افزوده است كه مي‌تواند در طول زمان با فراگيري بيشتر، اطلاعات را با دستگاه عصبي خودروها به اشتراك بگذارد.

تاير جديد گودير به‌مانند Eagle 360 سال گذشته، با استفاده از شيوه‌ي شناوري مغناطيسي و بدون هيچ اتصالي در زير يك خودرو قرار گرفته است. اين تاير همچنين داراي سنسورهايي است كه شرايط جاده را تحليل مي‌كنند. با اين‌ حال افزودن هوش مصنوعي به اين تاير به معني اين است كه Eagle 360 Urban مي‌تواند به خودروها براي تصميم‌گيري در مورد انتخاب مسير حركت كمك كند.

لينك دانلود با كيفيت 1080P | 720P | 360P

لايه‌ي بيروني اين تاير داراي يك آج مخصوص است كه با توجه به شرايط جاده نرم و سفت شده و انعطاف‌پذيري آن كم‌ و زياد مي‌شود. پوسته‌ي بيروني اين تاير با استفاده از فناوري پيوندي، قابليت خود ترميمي در زمان پنچر شدن را دارد.

اين تاير به لطف وجود حسگرهاي متعدد مي‌تواند آج خود را تنظيم كرده و به عمر مفيد خود بيفزايد. Eagle 360 Urban به‌مانند مدل مفهومي سال گذشته به چابكي بيشتر خودروها كمك كرده و با امكان چرخش در جاي خود، حركت در شهرها را تسهيل مي‌كند.

گودير در كنار معرفي Eagle 360 Urban در نمايشگاه خودروي ژنو، از ديگر تاير مفهومي خود به نام Intelligrip Urban نيز رونمايي كرد. اين تاير كه كاملاً شبيه به تايرهاي مرسوم در بازار است، براي خودروهاي خودران و معمولي طراحي شده است.

مرجع متخصصين ايران لاستيك گودير Intelligrip Urban

ازآنجايي‌ كه برخي از خودروها مسافت‌هاي طولاني را طي مي‌كنند، اين تايرها به لطف مقاومت پايين خود در برابر غلتش و داشتن آج‌هاي باريك، بهره‌وري خودرو را به حداكثر ممكن مي‌رسانند. اين تايرها داراي سنسورهايي هستند كه كامپيوتر خودرو را از شرايط جاده، كشش سطح و وضعيت آب‌وهوا مطلع مي‌كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات