لكسوس LS500 سري F معرفي شد

چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
درحالي‌كه مدل LS از برند لكسوس در كلاس خودروهاي لوكس قرار مي‌گيرد؛ همراه شدن آن با بسته‌ي ويژه‌ي F اسپرت، توانايي‌هاي متخصص فوق‌العاده‌اي به خودروي LS500 مي‌دهد و جذابيت‌هاي اسپرت آن‌ را بيشتر مي‌كند.
تبليغات

كمتر از ۳ ماه پيش، نسل جديد سري LS از برند لكسوس در نمايشگاه خودروي ديترويت معرفي شد كه ما در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به مطالعه آن پرداختيم و حالا، تنها چند ساعت مانده به شروع نمايشگاه خودروي نيويورك، اين خودرو همراه با آپشن‌هاي متخصص و رفاهي سري F آماده‌ي حضور در اين رويداد است. خودروي LS500 F Sport نه‌نتها راحتي و آرامش نسخه‌ي اصلي را حفظ كرده، بلكه براي رانندگي تهاجمي در پيست نيز كاملا آماده شده است و حتي در بخش شاسي، متفاوت از نمونه‌ي اصلي خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران LS 500 F sport lexus

در نماي ظاهري؛ نسخه‌ي F با تغييراتي در بدنه، علاوه بر افزايش جذابيت اسپرت، كاهش وزن هم به دنبال داشته است. جلوپنجره حالتي مات دارد و نسبت به نمونه‌ي استاندارد، متفاوت به انديشه متخصصين مي‌رسد. در اين مدل، رينگ‌ها و آينه‌هاي جانبي نيز اختصاصي هستند و با رنگ مشكي تزئين شده‌اند. صندلي‌هاي اسپرت سري F، الهام گرفته از ابرخودروي افسانه‌اي LFA، براي حس خوب رانندگي و حفظ بدن در پيچ‌هاي تند طراحي شده است و مثل مدل اصلي، لوكس و مبله نيست.

مرجع متخصصين ايران LS 500 F sport lexus

بهنيه‌سازي‌هاي لكسوس، در بخش متخصص LS500 نيز مشهود است و شامل سيستم VDM به معني مديريت ديناميك واحد خودرو (Vehicle Dynamics Integrated Management ) مي‌شود كه هم‌زمان با تحليل قدرت پيشرانه و شرايط حركتي خودرو، سيستم كنترل لغزش، تعليق پنوماتيك و فرمان الكتريكي را هماهنگ مي‌كند. عملكرد لكسوس با اين فناوري در رانندگي‌هاي اسپرت و به‌خصوص به هنگام فشار بر پيشرانه و حركت سريع در مسيرهاي منحني، بسيار كارآمد است.

هرچند قواي متخصص اين خودرو تفاوتي با نسخه‌ي استاندارد LS500 ندارد؛ اما به لطف بهينه‌سازي‌هاي انجام‌شده، در سرعت‌هاي بالا شتاب بهتري به همراه دارد. پيشرانه‌ي ۶ سيلندر ۳.۵ ليتري با توربوشارژ دوگانه، قدرت ۴۱۵ اسب‌ بخار و گشتاور ۶۰۰ نيوتن‌متر توليد مي‌كند كه لكسوس LS را ظرف ۴.۵ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت مي‌رساند. اين خودرو صرفا به‌صورت ديفرانسيل عقب با جعبه‌دنده‌ي ۱۰ سرعته‌ي اتوماتيك عرضه خواهد شد كه رسيدن به نهايت سرعت ۲۶۰ كيلومتر بر ساعت را ممكن مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران LS 500 F sport lexus

نسخه‌ي هيبريد LS500 F هم به‌زودي قابل سفارش خواهد بود كه با استفاده از دو موتور مجزا - كه طبق چرخه‌ي اتكينسون با پيشرانه‌ي بنزيني عمل مي‌كنند - قدرت ۳۵۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت ۵.۲ ثانيه فراهم مي‌كند. ديگر آپشن اين خودرو، رينگ‌هاي سري F در سايز ۲۰ اينچ خواهد بود كه ويژگي‌هاي اسپرت آن‌ را افزايش خواهد داد.

مدل استاندارد LS500، انتهاي سال ميلادي جاري به عرضه‌ي عمومي گذاشته خواهد شد و مدتي بعد، نسخه‌ي F هم قابل خريد خواهد بود. از اين جهت، ارزش نمونه‌ي اسپرت هنوز مشخص نيست؛ اما مدل استاندارد با آستانه‌ي ارزش ۷۳ هزار دلار، براي رقابت با مرسدس كلاس S و آئودي A8 هيبريد آماده مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران LS 500 F sport lexus
مرجع متخصصين ايران LS 500 F sport lexus
مرجع متخصصين ايران LS 500 F sport lexus
مرجع متخصصين ايران LS 500 F sport lexus
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات