مدل 2018 لكسوس NX معرفي شد

چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 8 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
موفقيت NX در سال‌هاي اخير، لكسوس را به معرفي نسخه‌ي فيس‌ليفت اين كراس‌اوور تشويق كرده است. مدل جديد از سال ۲۰۱۸ وارد بازارهاي جهان و ايران خواهد شد.
تبليغات

نام NX در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان محصولي تازه در سبد لكسوس مطرح شد. علاوه بر شاسي‌بلند LX كه با پلتفرم تويوتا لندكروزر ساخته مي‌شود، پيش از اين با كراس‌اوور فول‌سايز RX و به‌خصوص مدل RX350 آشنا شده بوديم. مدل NX سومين عضو شاسي‌بلندهاي لكسوس محسوب مي‌شود كه با استقبال خوبي در بازار آمريكا، اروپا و چين مواجه است. نسخه‌ي جديد اين خودرو، روز گذشته در نمايشگاه خودروي شانگهاي رونمايي شد.

طراحي ساختارشكن NX يكي از دلايل موفقيت آن به‌حساب مي‌آيد. در فيس‌ليفت ۲۰۱۸ سعي شده است فرم‌ كلي بدنه حفظ شود؛ هرچند تك‌تك اجزاء بخش جلوي خودرو بازطراحي شده‌اند و متفاوت با نسخه‌ي قبلي هستند. در نسخه‌ي F Sport جلوپنجره مانند طرح جديد LS به رنگ سياه درآمده است و حالتي مشبك دارد. چراغ‌هاي جلو با LED-هاي سه‌گانه جايگزين شده‌ و اندكي كوچك‌تر شده‌‌اند. با افزايش حجم جلوپنجره، سپر جلو تا حدودي حذف شده است و تنها به‌صورت يك نوار براق كروم در قسمت پايين ديده مي‌شود. لكسوس مدعي است كه طراحي جديد قسمت جلو، وضعيت آيروديناميك NX را بهبود بخشيده و حتي درپوش موتور و درهاي جلو را نيز از نو طراحي كرده است.

مرجع متخصصين ايران lexus NX 2018 / فيس ليفت لكسوس

در بخش عقب، فيس‌ليفت مدل NX با احتياط زيادي همراه است و مهم‌ترين تفاوت با مدل قبلي، در سپر ديده مي‌شود. در نسخه‌ي F SPORT، اگزوزهاي دوگانه با طرحي جذاب و شش‌ضلعي داخل سپر جاي‌گذاري شده‌اند كه با رنگ روشن، در زمينه‌ي سياه به‌خوبي ديده مي‌شوند. چراغ عقب نيز كمي كشيده‌تر طراحي شده و به لوگوي لكسوس روي در صندوق نزديك شده است. خطوط حجم‌دهنده كه مهم‌ترين فاكتور در طراحي سه‌بعدي NX هستند، در مدل جديد حفظ شده‌اند؛ اما حالت تيز آن‌ها در قسمت پلاك، تقويت شده است.

مرجع متخصصين ايران lexus NX 2018 / فيس ليفت لكسوس

سه نسخه‌اي اصلي NX، مدل‌هاي 300، 300 F SPORT و 300h هستند. مدل استاندارد 300 كماكان با همان تجهيزات متخصص قبلي ارائه مي‌شود كه شامل پيشرانه‌ي ۲ ليتري توربوشارژ و مجهز به اينتركولر است. اين مدل، با قدرت ۲۳۵ اسب‌ بخار و گشتاور ۳۵۰ نيوتن‌متر، ظرف مدت ۷ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت مي‌رسد. نسخه‌ي 300 F SPORT از انديشه متخصصين پيشرانه تفاوتي با مدل استاندارد ندارد و 300h با تركيب موتور الكتريكي و پيشرانه‌ي ۲.۵ ليتري، ۱۹۴ اسب‌ بخار قدرت خواهد داشت كه شتاب صفر تا ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت ۸.۸ ثانيه و ميانگين مصرف سوخت ۷.۵ ليتر در ۱۰۰ كيلومتر به همراه دارد.

مرجع متخصصين ايران lexus NX 2018 / لكسوس

مهم‌ترين تغيير متخصص NX در مدل ۲۰۱۸، روي سيستم تعليق و فنربندي اعمال شده است تا فرمان‌پذيري و سواري بهتري داشته باشد. فنرها كاملا بهينه‌سازي شده‌اند و همراه با مدل جديد بوش‌ها و ميله‌هاي تثبيت‌كننده (Stabilizer Bars) همراه هستند. سيستم تعليق متغير (Adaptive Variable Suspension) از مدل جديد LC500 به NX اضافه شده است كه در هر لحظه تا ۶۵۰ تنظيم مختلف انجام مي‌دهد.

در نماي داخلي، دپارتمان طراحي تاكومي (TAKUMI) حس لوكس كابين را افزايش داده است. همراه با چرم مرغوب‌تر در صندلي‌ها و داشبورد، نمايشگر ۷ اينچ قبلي، با نمونه‌اي ۱۰.۳ اينچي جديد جايگزين شده و سيستم كنترل تهويه مطبوع موسوم به HVAC نيز باز طراحي شده است. كليد‌هاي روي كنسول كوچك‌تر شده‌اند؛ اما كار كردن با آن‌ها همچنان به‌راحتي امكان‌پذير است. سيستم گرمايش و سرمايش صندلي‌هاي رديف دوم، به طور مستقل و از طريق كليد‌هاي روي كنسول عقب قابل كنترل هستند. ساعت آنالوگ ميان داشبورد با نمونه‌اي بزرگ‌تر و جذاب‌تر جايگزين شده است كه حس خودروهاي لوكس انگليسي را القا مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران lexus NX 2018 / لكسوس

تقريبا تمام سوئيچ‌ها و كليد‌هاي گردان در NX جديد با پوششي از رنگ طلايي متاليك يا كروم ارائه مي‌شوند. بخش حسگر لمسي كنار اهرم دنده، نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و كاركردن با آن آسان‌تر شده است. قسمت شارژر بي‌سيم نيز بزرگ‌تر شده است تا موبايل‌هاي مدرن با سايز ۶ اينچ را پوشش دهد. آپشن نمايش اطلاعات روي شيشه‌ي جلو (HUD) همچنان در خودروي NX قابل سفارش خواهد بود؛ اما محل قرار گرفتن تجهيزات آن به شكلي هنرمندانه داخل داشبورد مخفي شده است. در صندوق نيز حالا با فرمان پا و بي‌نياز از دخالت دست، باز مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران lexus NX 2018 / لكسوس

طبق معمول، مدل F SPORT تفاوت ظاهري زيادي با نسخه‌ي استاندارد دارد. رينگ‌هاي اسپرت ۱۸ اينچ آلومينيوم، مخصوص اين مدل طراحي شده است كه با جلوپنجره‌ي سياه، تفاوت آن با مدل پايه را نشان مي‌دهد. تركيب رنگ مشكي و سفيد كابين، تنها در نسخه‌ي F SPORT قابل سفارش خواهد بود. نمايشگر روي شيشه‌ي جلو در اين مدل، اطلاعات بيشتري به همراه دارد و حتي نيروي گرانش G و ميزان بوست توربو را نيز نشان مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران lexus NX 2018 / لكسوس

ارزش در انديشه متخصصين گرفته‌شده براي NX همچنان آستانه‌ي ارزش ۳۶ هزار دلار را به همراه خواهد داشت، درحالي‌كه‌ نسخه‌ي F SPORT با انتقال قدرت ديفرانسيل جلو، در حدود ۳۸ هزار دلار فروخته خواهد شد. ارزش مدل هيبريد NX نزديك به ۴۱ هزار دلار خواهد بود و آپشن دوديفرانسيل هوشمند (AWD) حدود ۱۵۰۰ هزار دلار به ارزش نسخه‌هاي مختلف NX اضافه مي‌كند.درپايان اين مطلب، بيننده‌ي تيزر رسمي معرفي مدل جديد لكسوس NX باشيد.

دانلود با كيفيت 360p   720p   1080p

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات