شركت ميشلن تاير مفهومي جديدي معرفي كرد

چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ميشلن به‌عنوان يكي از بزرگ‌ترين شركت‌هاي تايرسازي دنيا، در نشست اخير خود از محصولي مجهز به سنسور، با فناوري ساخت پرينت ۳ بعدي رونمايي كرد.
تبليغات

ميشلن شركت تايرسازي فرانسوي است كه در سال ۱۸۸۹ توسط ادوارد و آندره ميشلن تأسيس شد. اين شركت هم‌اكنون پس از بريجستون، دومين توليدكننده تاير در جهان محسوب مي‌شود.

پيشرفت در زمينه ماده، سنسور‌ و تكنيك‌هاي توليد، سبب ايجاد قابليت‌هاي جديدي در ساخت تاير شده است. ميشلن با تاير مفهومي جديدش قصد دارد در اين زمينه كاوش كند. اين تاير كه بدون هوا و مجهز به سنسور است، به كمك فناوري چاپ ۳ بعدي ساخته شده‌ است و قابليت تجزيه‌ي زيستي دارد.

مديران ميشلن در نشست Movin’On كه اين هفته در مونترال كانادا برگزار شد، از يك تاير جديد رونمايي كردند. محصول مدرن ميشلن كه ويژن نام دارد، معماري داخلي بدون هوا دارد كه از ساختارهاي حفره‌داري مثل كيسه‌هاي هواي ريه الهام گرفته شده، مركز آن مستحكم است و هر‌چه به قسمت‌هاي بيروني نزديك مي‌شويم انعطاف‌پذيري بيشتري پيدا مي‌كند؛ اين امر سبب مي‌شود خبري از ساييده شدن يا تركيدن لاستيك نباشد.

مرجع متخصصين ايران تاير مفهومي ميشلن

از هسته‌ي تاير به‌عنوان چرخ نيز مي‌توان استفاده كرد. جنس آن از مواد آلي‌ است كه همگي از منابع زيستي تهيه شده‌اند و توسط محيط زيست، قابل تجزيه هستند. به كمك فناوري ۳ بعدي مي‌توان مقداري از عاج لاستيكي روي سطح تاير به كار برد كه باعث بهينه‌سازي آن در برابر نياز‌هاي خاص راننده در شرايط مختلف مي‌شود. همچنين از ماده لاستيك به كمترين ميزان لازم استفاده شده است. با اينكه تاير فقط سطح لاستيكي دارد؛ با شرايط جاده‌اي مختلف سازگار است و مي‌توان آن را به كمك فناوري چاپ ۳ بعدي كنارجاده‌اي شارژ كرد.  

در حالي كه عاج از لاستيك ساخته مي‌شود، ميشلن روزي را پيش‌بيني مي‌كند كه بتوان از موادي مثل كاه يا تراشه‌ي چوب براي ساخت بوتادين استفاده كرد. امروزه از بوتادين به‌عنوان عنصر كليدي براي ساخت لاستيك مصنوعي ياد مي‌شود.

در تاير‌ سنسور‌هايي تعبيه شده است كه به‌وسيله آن‌ها مي‌توان بر وضعيت آن به‌صورت لحظه‌اي نظارت كرد. صاحب خودرو اطلاعاتي درباره وضعيت تاير‌ها دريافت مي‌كند و اين امكان وجود دارد كه راننده از طريق يك نرم‌افزار همراه، حالت خاص عاج را تغيير دهد؛ مثل شرايط لازم براي حركت در مسير برفي.

مرجع متخصصين ايران تاير مفهومي ميشلن

شركت ميشلن در مورد زمان پياده‌سازي اين ابداعات سخني به ميان نياورده است و بايد تا زمان عرضه اين تاير به بازار صبر كنيم؛ اما مصطفي الاوهاني، طراح و سرپرست پروژه ويژن، تأكيد كرده است كه به‌زودي اين تاير در دسترس قرار مي‌گيرد:

با توجه به تحقيقات و پژوهش‌هاي ما در زمينه توسعه، اين تاير نمايش تخصص و قول تحقق‌يافتني ما در آينده است. از آنجا كه ايجاد اشياء و محصولات رؤيايي، هدف خاصي را دنبال نمي‌كند؛ ما در پروژه‌ي ويژن واقع‌گرايانه عمل كرده‌ايم و اين پروژه به‌زودي در عمل ثابت خواهد شد.
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات