جگوار XE SV پروژه 8، معرفي شد

چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دپارتمان خاص تقويت و بهينه‌سازي خودروها در گروه جگوار لندروور، از قدرتمندترين جگوار تاريخ رونمايي كرد. اين خودروي سدان با قدرت ۶۰۰ اسب بخار، توانايي رسيدن به سرعت‌هايي بالاتر از ۳۲۰ كيلومتر بر ساعت دارد.
تبليغات

بخش تيونينگ جگوار (Special Vehicle Operations) به اختصار SVO نام دارد و پيش از اين، با معرفي خودروي F تايپ پروژه 7 در سال ۲۰۱۴، خبرساز شده بود. آخرين دستاورد اين نهاد، جگوار XE SV پروژه 8 است كه يك مدل چهاردر دست‌ساز با سيستم دو ديفرانسيل و پيشرانه‌ي قدرتمند محسوب مي‌شود. تنها ۳۰۰ دستگاه از اين خودرو توليد خواهد شد و همگي با دقت ساخت بسيار بالا، تحويل خريدران منتخب جگوار خواهند شد.

مدل XE SV پروژه 8، از نسخه‌ي بهينه‌سازي شده‌ي پيشرانه‌ي سوپرشارژ ۵ ليتر و ۸ سيلندر جگوار استفاده مي‌كند كه بيش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نيوتن‌متر، گشتاور دارد و به لطف استفاده از كيت بدنه‌ي مدرن و سبك‎وزن، مي‌تواند در زمان ۳.۳ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت برسد. در كنار فناوري دو ديفرانسيل هوشمند جگوار، اين خودرو از اگزوزهاي تيتانيوم با خروجي متغيير استفاده مي‌كند تا پر‌شتاب‌ترين محصول اين برند، در تاريخچه‌ي ۱۰۷ ساله‌ي آن باشد.

مرجع متخصصين ايران Jaguar XE SV Project 8

جعبه‌دنده‌ي اين خودرو، از نوع جديد ۸ سرعته و خودكار جگوار استفاده مي‌كند كه مخصوص XE SV پروژه 8، بهينه‌سازي شده و از طريق پدال‌هاي پشت فرمان، قابل تعويض است. مهندسان جگوار ادعا مي‌كنند كه سرعت تغيير دنده‌هاي اين خودرو در حالت خودكار، كمتر از ۰.۲ ثانيه است و در صورت نياز ( مثل ترمزگيري و افت سرعت ناگهاني) به لطف استفاده از فناوري دنده‌هاي غير متوالي، تعويض دنده معكوس به صورت لحظه‌اي، حتي از ۸ به ۲؛ در زمان ۰.۲ ثانيه امكان‌پذير خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران Jaguar XE SV Project 8

ترمزهاي كربن سراميك (CCB)، بهترين عملكرد متخصص در ميان تمامي خودروهاي تاريخ جگوار به همراه خواهد داشت. اين سيستم، با كاليپرهاي ۴۰ سانتيمتر دو تكه و ۶ پيستون در جلو ارائه مي‌شود كه در عقب نيز، سايز مشابهي دارد. ترمزهاي CCB جگوار در مدل XE SV پروژه 8، وزن پائيني دارند و در كنار سيستم ترمز گشتاور در ديفرانسيل عقب، عمل مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران Jaguar XE SV Project 8

تقريبا تمامي بدنه‌ي اين خودرو از پنل‌هاي آلومنيوم ساخته شده است و در قسمت‌هاي خاص، مثل آينه‌هاي جانبي، هدايت‌كننده‌ي هوا در زير سپر، ركاب‌ها و اسپويلر، عقب از فيبر كربن استفاده مي‌كند تا وزن خالص XE SV پروژه 8 به ۱۷۴۵ كيلوگرم محدود شود. با اين حساب، اين خودرو سبك‌ترين محصول جگوار در گروه چهاردر خواهد بود. همچنين، خريداران XE SV پروژه 8، مي‌توانند از ميان ۱۹ رنگ مختلف، خودروي مورد علاقه‌ي خود را سفارش دهند كه شامل انواع متاليك، براق شيشه‌اي و مات خواهد شد.

رينگ‌هاي اسپرت اين خودرو، تمام آلومنيوم فورج‌كاري شده هستند و در سايز ۲۰ اينچ ارائه مي‌شوند. تايرها، طبق معمول بهترين خودروهاي ساخت اروپا، از برند ميشلن و مدل مشهور پايلوت اسپرت كاپ 2 هستند كه در جلو ۲۶۵ ميلي‌متر و در عقب، ۳۰۵ ميلي‌متر پهنا دارند.

فضاي داخلي XE SV پروژه 8، در دو نوع مختلف؛ قابل سفارش خواهد بود كه شامل ۴ صندلي لوكس يا ۲ صندلي اسپرت و مخصوص پيست است. صندلي‌هاي تيپ لوكس، با آخرين فناوري آلياژ منيزيم ساخته مي‌شود كه همراه با راحتي كم‌نظير، وزن بسيار پائيني دارد و با پوششي از چرم مرغوب، ارائه مي‌شود. صندلي‌هاي رديف دوم اين مدل، شبيه به قسمت جلو، حالت دو نفره و مستقل دارند.

بخش زيادي از داشبورد، فرمان و تودري‌هاي جگوار XE SV پروژه 8، از چرم مات آلكانترا ساخته شده است كه در كنار زيبايي، حداقل رفلكس در مقابل نور آفتاب خواهد داشت. فيبر كربن شفاف در قسمت‌هايي از داشبورد وجود دارد، اما يكي از جذابيت‌هاي اين خودرو براي مجموعه‌داران و علاقه‌مندان خودروهاي سفارشي، ديده شدن عبارت Project 8 در قسمت‌هاي مختلف كابين است كه در بخش‌هاي خاص، مثل ركاب‌ها؛ به صورت عددي كسري از ۳۰۰، جلب انديشه متخصصين مي‌كند.

اسپرت و سبك‌وزن بودن XE SV پروژه 8، باعث نشده است تا طراحان جگوار از آپشن‌هاي مهم اين خودرو، صرف انديشه متخصصين كنند. همانند مدل‌هاي فول‌آپشن XE، نمايشگر ۱۰.۲ اينچ در ميان داشبورد وجود و اطلاعات مورد نياز متخصصان، مثل ناوبري ماهواره‌اي و سيستم پخش سرگرمي‌هاي چندرسانه‌اي را در اختيار قرار مي‌دهد. اين نمايشگر لمسي، همچنين از چند نرم‌افزار متخصصدي مخصوص خودروهاي اسپرت استفاد مي‌كند كه زمان‌گيري در پيست، نمايش لحظه‌اي عملكرد تجهيزات متخصص خودرو و تحليل مانورهاي راننده در مسير را، برعهده خواهند داشت. علاوه بر اين، يك نمايشگر ۱۲.۳ اينچ TFT در پشت پنل فرمان وجود دارد كه علاوه بر نمايش ميزان دور موتور و سرعت لحظه‌اي، مسيرباب ماهواره‌اي و تصوير دوربين عقب را در اختيار راننده مي‌گذارد.

مرجع متخصصين ايران Jaguar XE SV Project 8

براي آن دسته از علاقه‌مندان خودروهاي اسپرت، كه بالاترين سطح عملكرد متخصص در پيست، اوليوت دارد، نسخه‌ي ديگري از XE SV پروژه 8، قابل سفارش است كه با صندلي‌هاي اسپرت اختصاصي و بدون صندلي‌هاي عقب، ارائه مي‌شود. اين نوع از صندلي‌ها، ۱۲.۲ كيلوگرم از نمونه‌ي استاندارد اين خودرو، سبك‌تر هستند و با كمربندهاي ايمني دوطرفه، همراه خواهند بود. نسخه‌ي مخصوص پيست XE SV پروژه 8، در قسمت پشت صندلي‌ها، داراي ميله‌هاي گارد محافظت از بدنه در مقابل برخود يا حوادث منجر به واژگوني خودرو است. ديگر تفاوت اين مدل، نسبت به نمونه‌ي لوكس، امكان كاهش ارتفاع با سيستم الكترومكانيكي به ميزان ۱.۵ سانتيمتر خواهد بود.

ارزش نهائي اين نسخه، هنوز در اختيار رسانه‌هاي قرار نگرفته است، اما مي‌توان با توجه به توليد محدود آن به ۳۰۰ دستگاه و جزئيات مطرح شده، آستانه‌ي ارزش ۱۹۵ هزار دلار براي آن پيش‌بيني كرد.

 در پايان اين مطلب، بيننده‌ي تيزر رسمي معرفي خودروي جگوار  XE SV پروژه 8 باشيد.

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات