معرفي رولزرويس رالي با پيشرانه‌ي 810 اسب بخار

پنج‌شنبه ۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ريث، يك خودروي فوق لوكس دودر با پيشرانه‌ي قدرتمند و قابليت‌هاي تشريفاتي شناخته مي‌شود، اما جان اولسن، چهره‌ي معروف دنياي اسكي و يوتيوب، با همكاري چند اسپاسنر، مدل ريث را براي اهداف آف‌رود، آماده كرده است.
تبليغات

دنياي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي مثل يوتيوب، فرصت مناسبي براي به شهرت رسيدن افراد با قابليت‌هاي استثنائي محسوب مي‌شود. جان اولسن، يكي از هزاران نفري است كه با نشان دادن مهارت‌هاي ورزشي و ماجراجويانه‌ي خود در رشته‌ي اسكي، به كمك يوتيوب و اسپانسرهاي قدرتمند خود، به شخصيتي جهاني تبديل شده است.

در سال‌هاي اخير، اولسن علاوه بر حضور در رقابت‌هاي مختلف مرتبط با اسكي، در ايده‌پردازي و ساخت خودروهاي خاص هم شركت داشته و چندين محصول جالب توجه، توليد كرده است كه نمونه‌هايي از نيسان GT-R، لامبورگيني مورسيه لاگو، لامبورگيني گالاردو، آئودي R8 و حتي يك نمونه‌ي پروتوتايپ در كلاس LMP لمانز را شامل مي‌شود.

جديدترين مدلي كه با همكاري اولسن و چند اسپانسر مختلف معرفي شده، نسخه‌اي جذاب از رولزرويس ريث است. اين خودرو در حالت استاندارد، يكي از قدرتمندترين خودروهاي كلاس لوكس دنيا محسوب مي‌شود و به لطف پيشرانه‌ي ۱۲ سيلندر ۶.۶ ليتري و توئين‌توربو، حدود ۶۲۵ اسب بخار قدرت دارد. اين مدل مجهز به اينتركولر، با گشتاور ۸۰۰ نيوتن‌متر، جواب‌گوي نيازهاي هركاربر به انديشه متخصصين مي‌رسد، اما لاخبار تخصصيا براي جان اولسن و سفرهاي او در مسيرهاي برفي، كافي نبوده است.

گروه اولسن، علاوه بر تقويت پيشرانه‌ي ريث و رساندن قدرت آن به ۸۱۰ اسب بخار، قابليت‌هاي متخصص آنرا ارتقا داده‌اند تا توانايي حركت در خارج جاده داشته باشد. اگزوزهاي اين مدل، با نمونه‌ي ديگري از برند كوئيك سيلور جايگزين شده است تا علاوه بر عملكرد بهتر، صداي قابل تنظيم و شبيه به پيشرانه‌هاي فرمول يك، ارائه كند. اين خودرو، از يك باربند اختصاصي و سبك‌وزن نيز استفاده مي‌كند تا محل مناسبي براي تجهيزات اسكي اولسن، تامين شود.

مرجع متخصصين ايران 810bhp Rolls-Royce Wraith

اين رولزرويس، به تعدادي چراغ اضافي بسيار قدرتمند و تمام LED مجهز شده است كه در مه غليظ، كارايي بسيار خوبي خواهند داشت. قطر اين چراغ‌ها، ۳۰ سانتيمتر است و علاوه بر دو نمونه روي جلوپنجره، شامل ۴ عدد روي سقف مي‌شود. ديگر نكته‌ي جالب توجه، حضور رينگ‌هاي اسپرت غول‌آساي ۲۴ اينچ در اين نسخه از ريث است كه از برند مشهور فورجياتو انتخاب شده و با تايرهاي فاق كوتاه، همراه با نام اختصاصي ارائه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران 810bhp Rolls-Royce Wraith

آنچه باعث شهرت خودرهاي جان اولسن در سال‌هاي اخير شده، صرفا زيبايي ظاهري يا قدرت پيشرانه‌ي آنها نبوده است، بلكه قابليت‌هاي بسيار متخصصدي در اين محصولات، ارزش آنها را افزايش مي‌دهد. تمامي اين مد‌ها، قابليت حركت در مسيرهاي سخت خارج جاده براي طولاني‌مدت دارند و حتي نسخه‌ي جديد رولزرويس ريث هم، از اين قاعده مستثني نيست. اولسن، با اين خودرو از كارگاه ساخت آن در هلند به خانه‌ي خود، واقع در ماربلا اسپانيا آمده و بيش از ۲,۲۵۰ كيلومتر، رانندگي كرده است، ما، در زمستان امسال، شاهد دريفت‌هاي او با رولزرويس ريث، در مسيرهاي برفي سوئد خواهيم بود.

مرجع متخصصين ايران Rolls-Royce Wraith رولزرويس ريث

ارزش نهائي رولزرويس ريث با تيونينگ جان اولسن، اعلام نشده است، اما مي‌توان تصور كرد كه حدود دو برابر يك نسخه‌ي استاندارد باشد. مدل پايه از ريث با آستانه‌ي ارزش ۳۰۷ هزار دلار، يكي از ارزان‌ترين محصولات رولزرويس محسوب مي‌شود كه با توانايي رسيدن به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت، ظرف ۴.۳ ثانيه و نهايت سرعت ۲۵۰ كيلومتر بر ساعت، يكي از سريع‌ترين خودروهاي تاريخ اين برند است.

در پايان اين مطلب، مي‌توانيد بيننده‌ي فيلم كوتاهي باشيد كه توسط جان اولسن تهيه شده است و به توضيح قابليت‌هاي رولزرويس ريث تيونينگ‌شده، مي‌پردازد.

دانلود با كيفيت 360p   720p   1080p

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات