مشخصات مازراتي گرن توريسمو ۲۰۱۸ اعلام شد

سه‌شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مازراتي براي سال ۲۰۱۸ اقدام به انجام يكي سري اصلاحات و تغييرات در مدل گرن توريسمو كرده است تا اين مدل با فيس ليفت جزئي روانه‌ي بازار شود.
تبليغات

مازراتي اين هفته در نيويورك از مدل فيس ليفت شده‌ي كوپه‌ي Gran Turismo رونمايي كرد كه تحت عنوان مدل ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد. اين مدل همچنين به‌زودي براي بازار استراليا عرضه خواهد شد. تغييرات اين محصول از دماغه‌ي آن آغاز مي‌شود؛ جايي كه شاهد بهره‌گيري اين خودروساز ايتاليايي از جلوپنجره و سپري اسپرت‌تر هستيم. در طراحي اين جلوپنجره از خودروي مفهومي مازراتي با نام Alfieri الهام گرفته شده است. ورودي‌هاي هواي جديد اين مدل نيز سبب شده‌اند ضريب پسا يا درگ اين خودرو از ۰.۳۳ به ۰.۳۲ كاهش پيدا كند. همچنين طراحي سپر عقبي دگرگون شده است تا نماي عقب گرن توريسمو متفاوت از قبل باشد.

مرجع متخصصين ايران مازراتي گرن توريسمو ۲۰۱۸

براي سال ۲۰۱۸ مدل‌هاي اين خودرو شامل مدل پايه با نام اسپرت و مدل بالاتر شامل MC خواهد بود. در زير كاپوت هر دو مدل گرن توريسمو از پيشرانه‌ي ۸ سيلندر تنفس طبيعي V شكل استفاده شده است كه داراي ۴.۷ ليتر حجم و ساخت فراري است. اين پيشرانه در مدل MC توانايي توليد ۴۵۹ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نيوتون متر گشتاور دارد. هر دو مدل گرن توريسمو اسپرت و گرن توريسمو MC به‌صورت استاندارد به جعبه‌دنده‌ي شش سرعته‌ي خودكار ساخت شركت ZF مجهز هستند كه نيروي پيشرانه را به چرخ‌هاي عقبي انتقال مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران مازراتي گرن توريسمو ۲۰۱۸

در مباحثه عملكرد، بايد گفت مدل اسپرت مي‌تواند در ۴.۸ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت دست پيدا كند كه از اين انديشه متخصصين تفاوتي با قبل نكرده است؛ اما مدل MC سريع‌تر شده است و مي‌تواند در ۴.۷ ثانيه سرعت خود را از حالت سكون به ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت برساند. حداكثر سرعت قابل دستيابي توسط اين خودرو، ۲۹۹ كيلومتر بر ساعت براي مدل اسپرت و ۳۰۱ كيلومتر بر ساعت براي مدل MC است.

مرجع متخصصين ايران مازراتي گرن توريسمو ۲۰۱۸

هرچند مازراتي هنوز تصوير واضحي از فضاي داخلي گرن توريسمو ۲۰۱۸ منتشر نكرده؛ اما گفته شده است كه در داخل كابين از يك صفحه نمايش ۸.۴ اينچي لمسي سازگار با اپل كارپلي و اندرويد اوتو بهره‌گيري شده است. سيستم صوتي اين مدل از برند مشهور هارمن كاردون است. تغييرات ديگر كابين شامل استفاده از تزيينات آلومينيومي فورج كاري شده و همچنين كنترلرهاي جديد براي سيستم رسانه‌اي و سرگرمي خودرو هستند. در انتها، مازراتي اعلام كرده است كليدي در كنسول مركزي اين خودرو و در كنار اهرم تعويض دنده تعبيه شده كه با استفاده از آن مي‌توان حالت‌هاي مختلف رانندگي را انتخاب كرد.

ارزش اين محصول فعلا اعلام نشده است؛ ولي زمان عرضه‌ي آن به بازار از اوايل سال ۲۰۱۸ خواهد بود كه انتظار مي‌رود جزئيات ارزش و امكانات دقيق خودرو در همان زمان اعلام شوند.  

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات