مسابقات مسير وگاس تا رينو، طولانيترين و سختترين مسابقهي آفرود در ايالات متحده است. در سال جاري، برگزاركنندگان باجا ۱۰۰۰ از كشور مكزيك، با Hall Racing همكاري ميكنند تا يك وانت پيكآپ شورولت ZR2 كلرادو را به تركيب تيم خود اضافه كنند. اين وانت پيكآپ تنها با تغييرات كمي نسبت به مدلهاي استاندارد ساخت شورولت، براي شركت در اين رقابتها حاضر ميشود.
شورولت كلرادو ZR2 داراي دمپرهاي فوقالعاده و مناسب براي استفاده در مسابقات آفرود است. تيم Hall Racing مخزن سوخت ۱۶۶ ليتري، صندليهاي اسپرت، چراغهاي جلو مسابقهاي، بيسيم ارتباطي و يك سيستم GPS به اين خودرو اضافه كرده است. تغييراتي هم براي تنظيم دمپرهاي مخصوص ZR2 براي تطبيق با انواع سطوح و زمينهاي مسابقه انجام شده است. كلرادو ZR2 بدون توجه به دستهبندي مسابقه، براي رقابت در كلاس متوسط وانت پيكآپ آماده شد.
شورولت پرفورمنس از اين مسابقه براي تست قطعات بالقوه و مواردي كه بهعنوان امكانات افزودني شركت سازنده به خودرو اضافه خواهد شد استفاده ميكند. راس اوبلنس، مسئول بخش موتوراسپرت جنرال موتورز، گفت:
اجزاي مورد آزمايش در اين وانت پيكآپ، در نهايت براي افزايش قابليتهاي آفرود خودروي كلرادو در انديشه متخصصين گرفته شده است.
شورولت كلرادو ZR2 از پيشرانهي ۳.۶ ليتري V6 و يك جعبهدندهي اتوماتيك هشت سرعته استفاده ميكند. فاصله عرضي چرخهاي اين وانت پيكآپ براي شرايط مسابقهاي نسبت به مدل كارخانهاي بهينهسازي شده و دو اينچ بيشتر از حالت استاندارد است. براي عملكرد بهتر در زمينهاي دشوار و صخرهها، چند راكر (Rocker) به سيستم تعليق اين خودروي آفرود اضافه شده است. همچنين دمپرهاي آن براي عملكرد پايداري بهتر در شرايط آفرود اصلاح شده است.
مسابقه مسير وگاس به رينو جمعه ۱۹ اوت از لاسوگاس آغاز شد و صبح روز شنبه در رينوي ايالت نوادا به پايان رسيد. در اين مسابقات رانندگان خودروهاي آفرود فورد، رتبههاي اول تا سوم را در بخش Trick Truck به دست آوردند.
هم انديشي ها