مصاف ديدني آلفارومئو جوليا كوادريفوگليو با مرسدس AMG C63 S كوپه
با در انديشه متخصصين گرفتن نقد و مطالعههاي مجلههاي معتبر دنيا از آلفارومئو جوليا كوادريفوگليو، تقريبا ميتوان گفت كه بازگشت آلفارومئو به بازار سدانهاي اسپرت، حداقل از نگاه عمكرد كلي در رانندگي، موفقيت آميز بوده است.
هنوز در مورد قابل اعتماد بودن سدان اسپرت آلفارومئو، نميتوان اظهار انديشه متخصصين كرد، ولي بانديشه متخصصين ميرسد كه جوليا كوادريفوگليو، توانايي رقابت با سدانهاي آلماني در پيست را خواهد داشت. در اينصورت، آيا جوليا، ميتواند در حد و اندازهي مرسدس AMG C63 S كوپه Edition 1 ظاهر شود؟
آلفارومئو كوادريفوگيلو در مقايسه با مرسدس AMG C63 S، وزن و ارزش كمتر و يك دنده بيشتر دارد. ولي در اولين نگاه، مطمئناً اكثر افراد كوپهي مرسدس را برندهي اين رقابت ميدانند. از انديشه متخصصين تيم تحريريهي وبسايت كاراسكوپز، طراحي C63 بهتر است.
استيو ساتكليف، از تيم مجلهي EVO، با تست جوليا كوادريفوگليو در پيست، تحت تاثير تواناييهاي محصول آلفارومئو قرار ميگيرد.
استيو ميگويد كه چسبندگي سدان اسپرت ايتاليايي خيلي از از رقيب آلماني بهتر است و جعبه دندهي اتوماتيك هشت سرعته ZF آلفارومئو، در مقايسه با جعبه دندهي دو كلاچه مرسدس، عملكرد بهتري را ارائه ميدهد. آلفا رومئو جوليا كوادريفوگليو، همانند برادر دوقلوي خود فراري، فرماندهي بسيار سريعي را ارائه ميدهد.
استيو، ميگويد:
C63 S براي من، يكي از محبوبترينهاي مرسدس است. بخصوص Edition 1؛ هر زماني كه اراده كنيد، دريفت و بيش فرماني امكان پذير است. با وجود محور عقب بودن، سرعت اين خودرو تحسين برانگيز است. ترمزهاي اين كوپهي اسپرت نيز واقعا از متوقف كردن ۱ تن و ۶۰۰ كيلوگرم به راحتي بر ميآيند. براي ثبت زمان سريع، بدون شك بايد سيستم كنترل كشش را فعال كنيد.
استيو پشت فرمان سدان اسپرت آلفارومئو قرار ميگيرد؛ وي ادامه ميدهد:
قدرت آلفارومئو جوليا كوادريفوگليو، دقيقا مشابه (۵۰۳ اسب بخار) مرسدس است.با قرار دادن آلفا در حالت رانندگي مسابقه، سيستم كنترل كشش غيرفعال ميشود، اگرچه كه جوليا كوادريفويلو، به اندازهي S63 S، بيش فرماني ندارد، ولي ميتوان دريفتهاي تماشايي با آن انجام داد. جعبه دندهي آلفارومئو واقعا عالي بوده و به سرعت هرچه تمامتر دندهها را تعويض ميكند.
پس از آزمايش اوليه، دور زمانگيري شروع ميشود. در شتاب اوليه هر دو خودرو سريع هستند. به محض رسيدن به پيچهاي تند، به دليل وزن كمتر، برتري آلفارومئو كاملا مشهود است. در ترمزگيري و هندلينگ، آلفارومئو بهتر عمل كرده كه تا حدودي به دليل تايرهاي كورسا از برند ايتاليايي پيرلي نيز هست. اميدواريم كه مدل كوپهي آلفارومئو كوادريفوگليو در آيندهاي نزديك به فروش عمومي برسد.
بانديشه متخصصين شما طراحي و ظاهر كدام خودرو بهتر است؟ بطور كلي، كدام خودرو را ترجيح ميدهيد؟ براي تماشاي رقابت اين دو خودرو در پيست، ويدئو زير را تماشا كنيد.
هم انديشي ها