دوج دورانگو هلكت با قدرت ۷۰۰ اسب بخار

پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تصاويري از نسخه‌ي هلكت دوج دورانگو منتشر شده است كه نشان مي‌دهند اين خودرو به پيشرانه‌ي قدرتمند ۷۰۰ اسب بخاري مجهز خواهد بود تا يكي از سريع‌ترين شاسي‌بلندهاي دنيا باشد.
تبليغات

دوج چندي قبل مدلي از گرند چروكي را با نام ترك هاوك روانه‌ي بازار كرد كه به پيشرانه‌ي ۷۰۷ اسب بخاري هلكت مجهز شده بود. بسياري اين خودرو را عجيب و  با قدرتي فراتر از نياز دانستند. اما كرايسلر، حالا پروژه‌ي عجيب ديگري آغاز كرده و اين پيشرانه را در زير كاپوت شاسي‌بلند ۷ نفره‌ي دورانگو قرار داده است تا يك خودروي خانوادگي مناسب مسافرت با قدرت ۷۰۰ اسب بخار به مشتريان خود عرضه كند.

مرجع متخصصين ايران دوج دورانگو

دوج همچنين اعلام كرده است كساني كه مالك دوج دورانگوي R/T مدل ۲۰۱۰ هستند نيز در صورت تمايل مي‌توانند ۴۰ هزار دلار به اين شركت پرداخت كنند تا پيشرانه‌ي قدرتمند هلكت روي خودروي آن‌ها نصب شود. با پرداخت اين پول، دارندگان دورانگو صاحب خودرويي خواهند بود كه از بسياري از سوپراسپرت‌هاي مدرن دنيا، قوي‌تر است.

مرجع متخصصين ايران دوج دورانگو

قلب تپنده‌ي اين خودرو را پيشرانه‌ي ۶.۲ ليتري V8 تشكيل مي‌دهد كه به سوپرشارژر مجهز است و در مدل‌هاي چارجر، چلنجر و گرند چروكي استفاده مي‌شود. دورانگوهايي كه بين سال‌هاي ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ توليد شده‌اند، به‌صورت استاندارد به پيشرانه‌ي ۲.۳ ليتري سوپرشارژر مجهز هستند و مدل‌هاي توليدشده پس از سال ۲۰۱۴، از پيشرانه‌ي ۲.۹ ليتري حجيم‌تر برخوردارند. تست‌هايي انجام‌شده‌ روي دوج دورانگو هلكت با استفاده از دستگاه داينو، نشان مي‌دهند كه پيشرانه‌ي اين خودرو توانايي توليد دقيقا ۶۹۸ اسب بخار قدرت دارد و از اين مقدار نيرو، ۵۷۰ اسب بخار آن به چرخ‌ها مي‌رسد.

مرجع متخصصين ايران دوج دورانگو

براي انتقال نيرو در اين خودرو از يك جعبه‌دنده‌ي خودكار ۶ سرعته با نام ATS استفاده شده است كه توانايي زيادي براي كار زير فشار بالا دارد. رينگ‌هاي مورد استفاده در اين خودرو از نوع آلومينيومي با سايز ۲۲ اينچي هستند كه درون آن‌ها، سيستم ترمز برمبو با كاليپرهاي شش پيستونه قرار گرفته است. روي اين رينگ‌ها، لاستيك‌هايي با ابعاد ۲۸۵/۴۰ قرار گرفته‌اند. براي ارسال قدرت عظيم ۶۹۸ اسب بخاري اين خودرو به هر چهار چرخ، دوج اقدام به نصب يك ميل‌گاردان جلوي جديد در اين خودرو كرده؛ ولي جالب است كه بخش‌هايي همانند ديفرانسيل‌ها و ميل‌گاردان عقبي بدون تغيير باقي مانده‌اند و با نمونه‌ي استاندارد اين خودرو يكسان هستند. 

مرجع متخصصين ايران دوج دورانگو

اين مدل همانند گرند چروكي فاقد سيستم لانچ كنترل است و به‌اين‌ترتيب مي‌توان در آغاز شتاب‌گيري، دور موتور را تا ۶ هزار دور بر دقيقه بالا برد. دوج هنوز شتاب و حداكثر سرعت دورانگو هلكت را اعلام نكرده؛ اما با توجه به اينكه گرند چروكي داراي زمان صفر تا صد كيلومتر بر ساعت ۳.۵ ثانيه است، مي‌توان حدس زد كه دورانگو هلكت نيز عملكردي در همين حدود داشته باشد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات