تريومف (Triumph) در سال ۱۹۰۲ بنيان نهاده شد، اما توسط جان بلور در سال ۱۹۸۴ و پس از اينكه شركت اصلي؛ مهندسي تريومف (Triumph Engeeiniring) به جان بلور سپرده شد، كار خود را توسعه داد. بيشترين آمار فروش تريومف، مربوط به سال ۲۰۱۲ است، كه فروش ۴۹,۰۰۰ دستگاه موتورسيكلت ثبت كرد و آمار كاركنان استخدامي خود را به ۱,۶۰۰ نفر افزايش داد.
در سال ۲۰۱۷ كه اين شركت براي اولين بار موتورسيكلت بونويل بابر (Bonneville Bobber) را عرضه كرد، فقط در سي روز اول توانست بيشتر از هر موتورسيكلتي در كل تاريخ بريتانيا فروش كند. به عنوان مدل سال ۲۰۱۸ و براي تكريم صد و پانزدهمين سال فعاليت تريومف؛ نسخه سياه رنگ بونويل بابر با ويژگيهاي جديدي عرضه خواهد شد كه محبوبيت آن را به لحاظ يك موتورسيكلت سفارشي افزايش ميدهد.
از آنجا كه پيشرانه دوقلوي ۱۲۰۰ سيسي اين موتورسيكلت قبلا مورد استقبال قرار گرفت، مدل جديد هم با همين پيشرانه قدرترساني خواهد شد. اين مدل ۷۶ اسببخاري مايعخنك ۸ سوپاپ در دور ۴۰۰۰ دور بر دقيقه، ۱۰۶ نيوتنمتر گشتاور توليد ميكند كه از طريق سيستم انتقال قدرت شش سرعته و زنجير به چرخ عقب منتقل ميشود. بونويل بابر بلك در هر صد كيلومتر ۴.۱ ليتر مصرف سوخت دارد و از لحاظ انتشار آلايندگي در گروه استاندارد يورو ۴ قرار ميگيرد.
بابر بلك، ويژگيهايي فراتر از آنچه از يك موتورسيكلت كلاسيك انتظار داريد، در بر دارد. محل قرارگيري پا به رنگ مشكي، پدالها، اهرمهاي فرمان و اگزوز (شامل هدرهاي مشكي و ريختهگري باله بالايي) مشكي رنگ، محل اتصال دنده با روكش مشكي، فرمان، رايزر و گيرههاي فرمان آنادايزشده و قاب چراغ جلو با روكش مشكي و از جنس كروم از ويژگيهاي اين اثر هنري هستند. علاوه بر باك، روكش صندلي و توپي چرخها هم به رنگ مشكي آراسته شدهاند. اين در حالي است كه كاور پيشرانه، ميللنگ (Cam-Cover) و همينطور كاور محل اتصال زنجير به چرخ عقب، با پودر پليمري مشكي پوشش داده شدهاند. پرداخت سرتاسري و نهايي مدل قبلي بونويل بابر فوقالعاده بود و مسلما مدل جديد هم اين ويژگي مثبت را خواهد داشت.
موتورسيكلت بونويل بابر بلك، از لحاظ متخصص هم دستخوش تغييرات و ارتقاء شده است. قابليت ايستايش خشنتر و قطعات تپل و حجيمي براي آن موجود هستند تا نسخه بهبوديافته را از نسخه استاندارد متمايز كنند. چرخهاي فربه ۱۶ اينچي جلو جايگزين نمونه ۱۹ اينچي ميشوند تا ظاهر عضلانيتري به بونويل بابر مشكي بدهند. دوشاخهاي ۴۷ ميليمتري جايگزين جايگزين كمربندهاي ۴۱ ميليمتري نسخه استاندارد ميشوند. برخي از قطعات متخصصدي هم براي بونويل بابر به كار برده شده است تا ظاهر منحصر به فرد آن كامل شود. چراغ جلو تمام LED به همراه چراغ روشن در طول روز، راهنما و چراغ عقب تمام LED، ترمزهاي ديسكي دوقلوي جلو مجهز به كاليپرهاي پيشرفته برند برمبو، كمكفنرهاي دوشاخ حجيمتر از برند شوا و دكمه كنترل كروز كه به عنوان استاندارد عرضه ميشود، از اين موارد هستند.
نسخه مشكي پرفروشترين موتورسيكلت تريومف برخي از ابزار و امكانات مدل سال گذشته را حفظ كرده است. كنترل كشش قابلتغيير، ABS، حالتهاي سواري و فناوري Ride-By-Wire كه در موتورسيكلت ۷۸ اسببخاري توين (Twin) ديده ميشد، از اين موارد هستند. تريومف براي موتورسيكلت بابر بيش از ۱۵۰ قطعه جانبي عرضه ميكند تا مشتريها بتوانند اين اثر هنري زيبا را شخصيسازي كنند. لوازم و قطعات جانبياي مثل صداخفهكنهاي برند ونس و هينس (Vance and Hines) و تعليق قابلتنظيم عقب از برند فاكس (Fox) دست خريدار را براي شخصيسازي اين موتورسيكلت باز ميگذارند. به همراه ارائه خدمات و بازبيني رايگان در ۱۶,۰۰۰ كيلومتر ، بونويل بابر يكي از جذابترين طرحها در بازار موتورسيكلتهاي اروپا، محسوب ميشود كه با ارزشي معادل ۱۲ هزار دلار، فروخته خواهد شد.
هم انديشي ها