مطالعه سيستم تعليق AMG پروژه يك؛ شاهكار مهندسي آلماني

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ابرخودروي مرسدس AMG پروژه يك از بسياري جهات يك شاهكار مهندسي محسوب مي‌شود. با مطالعه سيستم تعليق اين ابرخودرو، با مهندسي شگفت‌انگيز آلماني آشنا خواهيد شد.
تبليغات

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، ابرخودروي مرسدس AMG در جريان نمايشگاه خودروي فرانكفورت ۲۰۱۷ رونمايي شد. اگرچه در آن زمان اكثر توجهات به سمت پيشرانه‌ي آن، با توانايي توليد بيش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، معطوف شده بود، اما حقيقت اين است كه در همه‌جاي اين خودرو ردپاي مهندسي باورنكردني آلمان‌ها به چشم مي‌خورد.

مرجع متخصصين ايران سيستم تعليق مرسدس AMG پروژه يك

با يك نگاه كلي به سيستم تعليق اين ابرخودروي آلماني مشخص مي‌شود كه در اين خودرو به‌جاي استفاده از سيستم جناغي دوبل (كه به علت شكل خاص، از آن‌ها با نام بازوهاي A شكل نيز ياد مي‌شود) از سيستم جناغي تك‌اتصاله استفاده شده است و نيروي وارد شده به چرخ‌ها از طريق ميله‌هاي فشاري به اهرم‌هاي دو طرفه وارد شده و در ادامه به دمپرها و فنرها مي‌رسند. اين سيستم به‌طور موثري قادر به كنترل نيروهاي وارده به خودرو است و پايداري و سواري مناسبي را تضمين مي‌كند.

يكي از نقاط قوت قابل توجه در اين سيستم، عدم استفاده از كاسه دمپر مستقل است. مهندسان مرسدس با استفاده از اهرم‌هاي دو طرفه و طراحي خاص محفظه‌ي فنرها، سازوكار لازم براي دفع نيروهاي وارده به خودرو را فراهم كرده‌اند. اين طراحي هوشمندانه ضمن كاهش وزن كلي سيستم، معضلات نصب دمپرها و اتصال آن‌ها به شاسي خودرو را حل كرده است.

مرجع متخصصين ايران سيستم تعليق مرسدس AMG پروژه يك

سيستم تعليق طراحي شده براي عقب اين خودرو به بهينه‌ترين روش نيروها و گشتاورهاي وارده به هر دو تاير را خنثي مي‌كند. چرخ‌هاي جلوي خودرو نيز تقريبا از سيستم تعليق مشابهي استفاده مي‌كنند و تنها تفاوت را مي‌توان در اتصالات مربوط به فرمان خودرو دانست. سيستم تعليق جلوي خودرو به شكل پيچيده‌اي به اتصالات مربوط به فرمان خودرو وصل مي‌شود و با حركت فرمان، هندسه‌ي سيستم تعليق تغيير مي‌كند. دليل اين طراحي پيچيده به‌طور دقيق مشخص نيست، اما احتمالا به اين دليل است كه با حركت فرمان، سيستم تعليق در بهينه‌ترين و مناسب‌ترين وضعيت ممكن قرار گيرد و كنترل خودرو تضمين شود. با اين حساب، تايرهاي خودرو به‌خوبي با زمين تماس پيدا مي‌كنند و انتقال قدرت به بهترين شكل انجام خواهد شد.

در ويديوي زير كه توسط كانال يوتيوب Kyle.Engineers منتشر شده است، جزئيات سيستم تعليق مذكور مورد مطالعه و معرفي قرار گرفته است. در اين ويديو سناريوهاي مختلفي كه ممكن است براي اين سيستم تعليق پيش بيايد مورد مطالعه قرار گرفته و عملكرد اين سيستم در هر شرايط با جزئيات بيان شده است.

دانلود با كيفيت  360p  و  720p

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات