فورد، مرسدس، فولكس و بي ام و در توسعهي ايستگاههاي شارژ برقي، متحد شدند
تقريبا ميتوان اطمينان داشت كه خودروهاي الكتريكي، بخش مهمي از آيندهي صنعت خودروسازي خواهند بود. اين موضوع، نيازمند پيشرفت فناوري در جايگاههاي شارژ خودروهاي برقي است. شركتهاي زيادي نيستند كه براي جايگاههاي شارژ خودروهاي برقي با هم همكاري ميكنند؛ بر اساس برنامهي تعيينشده، تا پايان سال ۲۰۱۷، ۲۰ جايگاه شارژ سريع عملياتي خواهند شد. با همكاري جديد شركتهاي بزرگ صنعت خودروسازي، تا پايان سال ۲۰۲۰، حدود ۴۰۰ جايگاه شارژ خودروهاي برقي ساخته خواهد شد.
گروههاي خودروسازي فولكس واگن، دايملر، فورد و بيامو با همكاري يكديگر، به دنبال تأسيس شبكهي شارژ پرقدرت خودروي برقي موسوم به يونيتي (Ionity) در كشورهاي اروپايي هستند. اولين كشورهايي كه به اين شبكه متصل ميشوند شامل آلمان، نروژ و اتريش خواهند بود. جايگاههاي شارژ در مسافتهاي ۱۲۰ كيلومتري احداث ميشوند تا موضوع مسافت كم و تمام شدن شارژ، در شبكهي يونيتي اشكالساز نباشد.
براي عملي كردن شبكهي يونيتي، شركتهاي خودروسازي ذكرشده با شركتهايي چون Tank & Rast ،Circle K و OMV كه به ترتيب در بخش اتوبان، فروشگاه زنجيرهاي و نفت و گاز فعاليت دارند، قرارداد همكاري امضاء كردهاند. تا پايان سال ۲۰۱۸، بيش از ۱۰۰ جايگاه در سيستم شارژ تركيبي (CCS) كشورهاي اروپايي با حداكثر ظرفيت ۳۵۰ كيلووات براي هر ايستگاه احداث ميشود.
تمام شركتهاي خودروسازي پروژهي يونيتي سهم يكساني در آن دارند و از حمايت شركتهاي ديگر در جهت رشد شبكهي شارژ پرقدرت (HPC) اروپا استقبال ميكنند. مقامات فولكس واگن، دايملر، فورد و بيامو معتقد هستند كه با رشد شبكهي HPC و تأسيس جايگاههاي بيشتر، خودروهاي برقي انديشه متخصصين مشتريان بيشتري را به خود جلب خواهند كرد. دفتر اصلي يونيتي، در شهر مونيخ آلمان قرار دارد و انتظار ميرود با آغاز سال ۲۰۱۸، اعضاي تيم يونيتي به ۵۰ نفر برسد.
مايكل هاجش، مدير اجرايي يونيتي، در رابطه با شروع اين پروژه و تأسيس شبكهي HPC گفت:
اولين شبكهي شارژ پرقدرت اروپا (HPC)، نقش مهمي در بازار خودروهاي برقي ايفا ميكند. هدف ما از تأسيس يونيتي، ارائهي سيستم شارژ سريع به همراه پرداخت ديجيتال است تا اشكالات كمبود شارژ در طول مسافت برطرف شود.
هم انديشي ها