اروپا در مسير توسعه‌ي زيرساخت‌هاي خودروهاي الكتريكي

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
چندين غول خودروسازي دنيا و شركت E-On آلمان اعلام كردند تا سال ۲۰۲۰،  چند صد ايستگاه‌ شارژ سريع در نقاط مختلف اروپا راه‌اندازي خواهند كرد.
تبليغات

توسعه خودروهاي الكتريكي و گرايش به سمت استفاده از وسايل نقليه‌ي پاك، روز به روز در حال افزايش است. در اين زمينه نه‌تنها شركت‌هاي خودروساز معتبر و مطرح جهاني به اين سمت سوق پيدا كرده‌اند، بلكه در حال متحد شدن با يكديگر  جهت توسعه زيرساخت‌‌هاي مورد نياز اين دست وسايل نقليه از جمله ايستگاه‌هاي شارژ سريع خودرو هستند.

دايملر، بي‌ام‌و، فورد و فولكس‌واگن كه شركت‌هاي آئودي و پورشه را  تحت پوشش دارد، در حال همكاري جهت نصب ايستگاه‌هاي شارژ سريع متعدد در سراسر اروپا هستند. در اين زمينه تا پايان سال جاري ميلادي، بيش از ۲۰ ايستگاه جديد تأسيس خواهد شد. هدف اين پروژه كه IONITY نام دارد، تأسيس بيش از ۴۰۰ ايستگاه شارژ سريع خودروهاي الكتريكي در سراسر اروپا تا سال ۲۰۲۰ است تا بدين طريق امكان سفرهاي طولاني‌مدت را براي دارندگان اين خودروها فراهم كنند. 

سال گذشته، دولت ايالات متحده آمريكا متعهد شد در ساخت شبكه‌اي از ايستگاه‌هاي شارژ سريع در سراسر جهان مشاركت كند و بدين طريق جامعه‌ي بين‌الملل و خودروسازان را تشويق به توسعه‌ي خودروهاي الكتريكي و استفاده از وسايل حمل و نقل پاك كند. حالا چنددين خودروساز بزرگ و مطرح اروپايي نيز در اين راه قدم برمي‌دارند و آماده ورود به اين حوزه هستند.

مرجع متخصصين ايران tesla charge station

دفتر مونيخ گروه IONITY واقع در آلمان اعلام كرده است كار خود را با راه‌اندازي ۲۰ ايستگاه پر قدرت شارژ سريع در شهرهاي مهم كشورهاي آلمان، نروژ و اتريش آغاز خواهد كرد و تا پايان سال، تمام اين ايستگاه‌ها افتتاح خواهند شد.

اين ايستگاه‌ها در فواصل ۱۲۰ كيلومتري از يكديگر ساخته خواهند شد و هر يك از آن‌ها ظرفيت شارژ ۳۵۰ كيلووات دارد و بدين طريق زمان مورد نياز براي شارژ خودرو به ميزان چشمگيري كاهش خواهش خواهد يافت. همچنين اين ايستگاه‌ها قابليت شارژ هم‌زمان براي برخي از مدل‌ها و نسخه‌هاي محصولات شركت‌هاي سازنده خودرو، خواهند داشت. در حال حاضر هيچ خودروي الكتريكي قادر به دريافت اين ميزان شارژ نيست؛ اما   اين اقدام، شركت‌هاي خودروساز را به سمت افزايش ظرفيت باتري‌ها و توانايي خودروهاي الكتريكي براي دريافت شارژ سريع سوق خواهد داد.

بر اساس برنامه‌ي اعلامي اين شركت، افتتاح و راه‌اندازي ۱۰۰ ايستگاه شارژ سريع ديگر براي سال آينده ميلادي برنامه‌ريزي شده است و تا سال ۲۰۲۰ اين رقم به ۴۰۰ ايستگاه خواهد رسيد.

مايكل هاخ، مديرعامل اين گروه اعلام كرده است:

گروه IONITY به‌عنوان اولين شركت چندمليتي اروپايي-آمركايي در زمينه‌ي تأسيس ايستگاه‌هاي شارژ سريع، نقش به‌سزايي در آينده حمل و نقل جهان و گرايش هرچه بيشتر به سمت خودروهاي الكتريكي خواهد داشت. ما به دنبال برآورده كردن نياز مشتريان در زمينه امكان شارژ خودروهاي الكتريكي در كوتاه‌ترين زمان و در نقاط مختلف هستيم و در راستاي پرداخت الكترونيكي هزينه‌ي اين خدمات نيز تمام تدابير انديشيده شده است تا مردم قادر باشند با خودروي الكتريكي خود سفرهاي طولاني را نيز تجربه كنند.

۴ شركت سرمايه‌گذار IONITY داراي سهم برابر هستند؛ اما از ديگر شركت‌هاي خودروساز نيز براي ملحق شدن به اين شركت دعوت به عمل آمده است. تسلا كه در حال تأسيس بيش از چند صد ايستگاه شارژ سريع در نقاط مختلف اروپا است، يكي از شركت‌هايي به شمار مي‌رود كه به احتمال زياد به گروه IONITY ملحق خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران e-on ev charge

در اين زمينه، شركت E-On نيز اعلام كرده است در پروژه‌اي جديد با شعار «آزادي، انرژي الكتريكي است»، تا چند سال آينده بيش از ۱۰ هزار ايستگاه شارژ شريع خودروهاي الكتريكي در سراسر اروپا تأسيس خواهد كرد.

شركت آلماني E-On در حال راه‌اندازي چندين ايستگاه شارژ خودروهاي الكتريكي در اروپا است؛ اما ايستگاه‌هاي جديد اين شركت قابليت شارژ ۱۵۰ كيلووات انرژي را دارا خواهند بود كه تا ۳۵۰ كيلووات نيز قابل ارتقاء هستند. بدين ترتيب در كمتر از ۳۰ دقيقه و با يك بار شارژ از طريق اين ايستگاه‌ها، خودرو قادر به طي مسافت بيش از ۴۰۰ كيلومتر خواهد بود.  

اطلاعات بيشتري در اين زمينه در دست نيست. هنوز مشخص نيست كه شركت E-On چه تعداد ايستگاه تأسيس خواهد كرد؛ اما به انديشه متخصصين مي‌رسد از ۴۰۰ ايستگاهي كه گروه IONITY تا سال ۲۰۲۰ تأسيس خواهد كرد، بيشتر باشد.

شركت E-On براي تيزر تبليغاتي خود در اين زمينه، از چندين خودروي الكتريكي استفاده كرده است؛ از جمله‌ يك خودروي پيك‌آپ الكتريكي بسيار بزرگ و يك مدل ابرخودرويي مفهومي با سرعت ۳۸۶ كيلومتر بر ساعت. 

مرجع متخصصين ايران e-on ev charge

قواي محركه‌ي اين پيك‌آپ بزرگ با لاستيك‌هاي غول‌آسا از مجموعه‌ي ۳۰ باتري تأمين مي‌شود و براي سيستم‌هاي ترمز و هدايت خودرو، ۶ باتري ديگر در انديشه متخصصين گرفته شده است. مدل مفهومي ابرخودروي نشان داده‌شده در تيزر تبليغاتي E-On، تاكيون نام دارد كه پيشرانه‌ي الكتريكي آن داراي قدرت عجيب ۱۲۵۰ اسب بخار است و، بنا به شنيده‌ها در كمتر از ۳ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت مي‌رسد.

در پايان شما را به ديدن ويدويي در اين زمينه دعوت مي‌كنيم.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات