مشخصات و ارزش تويوتا پرادو ۲۰۱۸ در بازار جهاني

يك‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تويوتا مشخصات و جزئيات ارزشي مدل ۲۰۱۸ لندكروزر پرادو را اعلام كرد تا ارزش اين خودرو در مقايسه با سال قبل كاهش داشته باشد.
تبليغات

تويوتا لندكروزر پرادو پرفروش‌ترين خودروي شاسي‌بلند سايز بزرگ در بازار استراليا است و تويوتا براي فروش بيشتر اين خودرو، تصميم گرفته است ضمن اضافه كردن امكانات و تجهيزات ايمني پرادو، ارزش آن را نيز كاهش دهد. همچنين تلاش‌هايي صورت گرفته است تا توانايي‌هاي خارج جاده‌اي اين خودرو نيز بهتر از قبل شوند. 

تويوتا سعي كرده است توانايي‌هاي پرادوي ۲۰۱۸ را از هر انديشه متخصصين افزايش دهد؛ به‌طوري كه حتي توانايي يدك‌كشي مدل ۲۰۱۸ نيز افزايش پيدا كرده و به ۳ هزار كيلوگرم رسيده است. همچنين مدل‌هاي GLX و VX اين خودرو كه به پيشرانه‌ي V6 مجهز هستند، به همراه قفل ديفرانسيل محور عقب عرضه مي‌شوند. 

مرجع متخصصين ايران تويوتا پرادو

ارزش مدل GX پرادو  به ۵۳ هزار و ۴۹۰ دلار استراليا رسيده است و در مدل GXL با كاهش ۱۲۰۰ دلاري، به ارزش ۵۹ هزار و ۹۹۰ دلار استراليا پيش‌فروش خواهد شد. مدل VX هم با ۹۱۱ دلار كاهش ارزش روبرو شده است و ۷۳ هزار و ۹۹۰ دلار فروخته مي‌شود. آخرين مدل، نسخه‌ي Kakadu است كه ارزش اين مدل نيز با ۱۱۲۱ دلار كاهش، به ۸۴ هزار و ۴۹۰ دلار رسيده است كه همچنان هم‌ارزش يك محصول متوسط، مثل لندروور ديسكاوري HSE است. (هر دلار استراليا معادل ۰.۷ دلار آمريكا و حدود ۳۲۰۰ تومان محاسبه مي‌شود.)

البته بايد گفت كاهش ارزش لندكروزر پرادو به اندازه‌ي كاهش ارزشي كه تويوتا براي مدل فورچونر در انديشه متخصصين گرفته است نيست؛ چون مدل فورچونر كه يك شاسي‌بلند ساخته‌شده بر اساس تويوتا هايلوكس محسوب مي‌شود، در مدل ۲۰۱۸ خود با كاهش ارزش ۵ هزار دلاري روبه‌رو خواهد بود كه رقم قابل توجهي به‌حساب مي‌آيد. تنها مدل لندكروزر پرادو كه ارزش آن افزايش پيدا كرده، مدل GX با جعبه‌دنده‌ي خودكار است كه ۴۰۰ دلار گران‌تر از سال قبل خواهد بود.

مرجع متخصصين ايران تويوتا پرادو

يكي از نكات بارز تويوتا پرادوي جديد كاپوت آن است كه در با شيار بزرگي در وسط ارائه مي‌شود. به گفته‌ي تويوتا وجود اين شيار به افزايش ديد راننده كمك مي‌كند. همچنين گوشه‌هاي گلگيرهاي اين خودرو نيز داراي ارتفاع كم‌تري هستند تا قابليت مانور پذيري پرادو در مسيرهاي خارج جاده‌اي افزايش پيدا كند. جلوپنجره‌ي اين مدل نيز كاملا جديد است و نه تنها گرافيك آن تغيير پيدا كرده است بلكه سايز آن نيز براي سهولت تنفس و خنك كاري پيشرانه افزايش پيدا كرده است. موقعيت چراغ‌هاي اين خودرو نيز به شكلي تغيير پيدا كرده است اگر در مسيرهاي خارج جاده‌اي با مانعي برخورد كنيد چراغ‌هاي اصلي آسيبي نبينند. طرح چراغ‌هاي عقب نيز جديد است و در داخل كابين نيز دو رنگ تودوزي جديد به رنگ‌هاي قبلي اضافه شده اند. 

مرجع متخصصين ايران تويوتا پرادو

اما در خصوص امكانات ايمني بايد گفت كه تويوتا تجهيزاتي چون سيستم ترمز خودكار اضطراري، كروز كنترل هوشمند، رادار هشدار بين خطوط و چراغ‌هاي هوشمند خودكار روي اين خودرو عرضه مي‌كند. ساير تجهيزات جديد اين خودرو شامل چراغ‌هاي LED و روشنايي در روز در مدل‌هاي GXL، دوربين ۳۶۰ درجه، سيستم هشدار نقطه كور، سيستم هشدار خودروي پشت سري، تهويه‌ي صندلي‌ها، كول باكس، رهياب ماهواره‌اي، سقف پانوراما و قابليت انتخاب حالت‌هاي مختلف رانندگي هستند. 

طراحي داخل كابين در بخش‌هاي همچون كنترلرهاي مربوط به سيستم تهويه، دسته دنده و پشت‌آمپرها تغيير كرده و كاملا جديد است. در اكثر تيپ‌هاي اين خودرو تودوزي چرمي نيز موجود است؛ اما براي مدل GXL مي‌توان با پرداخت ۳۵۰۰ دلار، در كنار تودوزي چرمي، گرمكن صندلي‌هاي جلو و عقب و تهويه‌ي صندلي‌هاي جلو نيز دريافت كرد. 

مرجع متخصصين ايران تويوتا پرادو

در خصوص قواي متخصص پرادوي جديد بايد اشاره كرد كه اين خودرو با يك پيشرانه‌ي ۲.۸ ليتري توربوديزل همراه است كه از سال ۲۰۱۵ روي پرادو عرضه مي‌شود. مشخصات اين پيشرانه بدون تغيير باقي مانده است و ۱۷۴ اسب بخار قدرت در ۳۴۰۰ دور بر دقيقه و ۴۵۰ نيوتن متر گشتاور در ۱۶۰۰ دور بر دقيقه توليد مي‌كند. البته گشتاوري كه گفته شد مربوط به نسخه‌ي مجهز به جعبه‌دنده‌ي شش سرعته‌ي خودكار است و در صورتي كه اين پيشرانه را به همراه جعبه‌دنده‌ي شش سرعته‌ي دستي سفارش دهيد، گشتاور توليدي آن به ۴۲۰ نيوتن متر در ۱۴۰۰ دور بر دقيقه مي‌رسد. 

مرجع متخصصين ايران تويوتا پرادو

پرادو قبلا با يك پيشرانه‌ي بنزيني V6 به حجم ۴ ليتر نيز عرضه مي‌شد؛ اما براي سال ۲۰۱۸ تويوتا توليد پرادو با اين پيشرانه را متوقف كرده و دليل آن، كاهش تمايل خريداران به پيشرانه‌ي بنزيني و علاقه‌ي آن‌ها به پيشرانه‌هاي ديزلي ذكر شده است؛ به‌طوري كه ۹۸.۸ درصد از خريداران اين خودرو در استراليا پيشرانه‌ي ديزلي را ترجيح مي‌دهند. 

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران تويوتا پرادو
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات