ولوو خودروهاي هولوگرافيك را با هولولنز براي خريداران نمايش مي‌دهد

شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دنياي خودروسازي با مفهوم واقعيت افزوده و واقعيت مجازي پيوند ديرينه‌اي دارد. استفاده از هدست‌هاي واقعيت مجازي توسط رانندگان خودروها براي سال‌ها است كه مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در لابراتوارهاي تحقيقاتي و طراحي خودروسازان نيز مي‌توان نشانه‌هايي از واقعيت مجازي پيدا كرد. حال ولوو با همكاري مايكروسافت و بهره‌گيري از هولولنز اين كمپاني در انديشه متخصصين دارد تا واقعيت مجازي را به قسمت فروش انتقال دهد.
تبليغات

خودروسازان سابقه‌ي بلند بالايي در استفاده از سيستم‌هاي مبتني بر فناوري‌هاي واقعيت مجازي يا واقعيت افزوده دارند. براي مثال مي‌توان به رانندگاني اشاره كرد كه از هدست‌هاي واقعيت مجازي يا واقعيت افزوده بصورت گسترده‌اي استفاده مي‌كنند. حال ولوو با همكاري مايكروسافت از هولولنز در زمينه‌ي فروش محصولات خود نيز استفاده مي‌كند.

برخلاف شماري از گجت‌هاي توسعه يافته در دنياي واقعيت مجازي، مايكروسافت در انديشه متخصصين دارد تا محصول هولولنز خود را به عنوان گجتي براي استفاده‌ي عموم متخصصان روانه‌ي بازار كند. براساس اطلاعات و تصاويري كه مايكروسافت از رابط متخصصي و محيط ايجاد شده توسط هولولنز نمايش داده، اين هدست قادر است محيط مجازي جالبي را در دنياي واقعي پيرامون متخصص براي وي به ارمغان بياورد؛ حتي با استفاده از اين هدست مي‌توان اشيايي را در قالب مجازي پيرامون خود ديد. حال ولوو در پي آن است تا با بهره‌گيري از اين قابليت، مشتريان خود را در تجسم خودرويي كه در حال سفارش آن هستند ياري دهد.

لينك دانلود

توماس اندرسون، قائم مقام بازاريابي ولوو  به اين نكته اشاره كرده كه ولوو و مايكروسافت در ۶ ماه اخير تلاش كرده‌اند تا پلتفرمي را براي تسهيل فرآيند انتخاب خودرو توسط مشتريان ايجاد كنند. اين پلتفرم امروز با عنوان Mixed Reallity شناخته مي‌شود. نتيجه‌ي اين همكاري و پروژه‌ي مشترك بين يك كمپاني فعال در عرصه‌ي خودروسازي و يك كمپاني پيشرو در فناوري، اتاق‌هايي است كه نمي‌توان چيز زيادي درون آن يافت، اما همه چيز پس از برچشم زدن هدست‌هاي هولولنز تغيير پيدا مي‌كند. در قسمتي از اتاق مورد انديشه متخصصين كه كمي متفاوت بوده و در واقع بصورت يك سن طراحي شده، خريدار و فروشنده مي‌توانند خودروي هولوگرافيك را مشاهده كنند. براساس اطلاعات ارائه شده با استفاده از اين فناوري مي‌توان خودروي S90 ولوو را كه هنوز روانه‌ي بازار نشده، در سايزي تقريبا برابر نصف خودروي اصلي ببينند.خريداران قادرند با بهره‌گيري از قابليت Air Tap خود، انواع رينگ‌ها و رنگ‌ آميزي‌هاي مورد انديشه متخصصين را روي خودروي خود مشاهده كنند.

اين پروژه فقط محدود به نمايش ظاهر خودرو نبوده و خريداران مي‌توانند در دمويي ديگر زيرساخت خودرو از قبيل سيستم موتور را مشاهده كنند. همچنين سيستم‌هاي ناوبري و سيستم ارتباطي ولوو براي تعامل با خودروهاي ديگر نيز با استفاده از هولولنز مايكروسافت به خريداران نمايش داده مي‌شود.

ولوو از جمله‌ي خودروسازاني است كه به فناوري نوين علاقه‌ي وافري دارد. اين كمپاني سال گذشته نيز اپليكيشني را براي كاردبورد گوگل توسعه داده بود كه با استفاده از آن متخصصان قادر به شبيه سازي رانندگي در XC90 اين كمپاني بودند. حال به انديشه متخصصين مي‌رسد اين اپليكيشن را نيز بايد در هولولنز مشاهده كنيم.

يورن آنوال، مدير ارشد بازاريابي ولوو در اين خصوص چنين اظهار انديشه متخصصين كرده است:

بسياري از خريداران خودروها هيچ گاه بصورت كامل دفترچه‌ي ارائه شده به آن‌ها را بصورت كامل مطالعه نمي‌كنند، از اين‌رو بسياري از نكات در مورد قابليت‌هاي خودرو از ديد متخصصان دور مي‌ماند.

به گفته‌ي آنوال استفاده از دموهاي واقعيت مجازي باعث مي‌شود تا خريداران با نكاتي كه توليدكنندگان در دفترچه‌ي راهنماي خودرو مي‌نويسند، از طريق تعامل آشنا شوند.

مايكروسافت علاقه‌ي چنداني ندارد تا هولولنز به عنوان يك گجت مبتني بر واقعيت افزوده شناخته شود. به اعتقاد اين كمپاني واقعيت افزوده در ذهن متخصصان تداعي كننده‌ي اپليكيشن‌هاي موبايل غيركاربردي در اين حوزه و همچنين گجت‌هاي ديگري نظير عينك هوشمند گوگل گلس است. اسكات اريكسون، مدير ارشد هولولنز در مورد واقعيت افزوده و كاركرد هولولنز چنين اظهار انديشه متخصصين كرده است:

واقعيت افزوده ديد متخصصان را بسيار محدود مي‌كند، در حالي كه هولولنز اين چنين نيست و براساس اطلاعات و موقعيت پيرامون متخصص به ارائه‌ي تصاوير هولوگرافيك مي‌پردازد.

همين كاركرد هولولنز است كه مي‌توان يك خودرو را بصورت هولوگرافيك در محيطي كه براي اين امر در انديشه متخصصين گرفته شده مورد استفاده قرار داد. هولولنز بدون نياز به بهره‌گيري از دوربين‌‌هاي ديگر و ساير ابزار‌ها مي‌تواند تصاوير هولوگرافيك را در اختيار متخصصان قرار دهد. البته اشكالي كه اين گجت هم اكنون از آن رنج مي‌برد، حساسيت به فاصله و زاويه‌ي ديد نسبت به تصوير هولوگرافيكي است كه از طريق اين هدست ديده مي‌شود. بايد هولولنز را به گونه‌اي تنظيم كرد كه بتوان از طريق آن تصاوير هولوگرافيك را به راحتي ديد. مايكروسافت به اين موضوع اشاره كرده كه در حال كار روي اين هدست واقعيت مجازي است و در آينده نقاط ضعف موجود در اين گجت را برطرف خواهد كرد.

مايكروسافت و ولوو هر دو با اشاره به قابليت‌هاي اين فناوري به اين موضوع اشاره كرده‌اند كه مي‌توان بدون نياز به تغييرات و ايجاد محيطي مخصوص، تجربه‌ي ديدن خودرو از نزديك را براي متخصصان به ارمغان آورد. براساس اطلاعات ارائه شده به راحتي مي‌توان از اين سيستم در مكان‌هاي مختلف استفاده كرد، چراكه بهره‌گيري از هولولنز براي نمايش خودرو به خريداران، نيازمند ايجاد تغييرات بسيار زيادي در محل مورد انديشه متخصصين نيست و تنها با در اختيار داشتن چند هولولنز مي‌توان خودروي مورد انديشه متخصصين را در قالب تصاوير هولوگرافيك به خريداران نشان داد.

 مايكروسافت هولولنز خود را در قالب كيت توسعه دهندگان از سال آينده‌ي ميلادي در اختيار علاقمندان قرار خواهد داد، از اين‌رو مي‌توان به روشني ديد كه نقاط ضعف و قوت اين هدست چه خواهد بود. ولوو نيز اعلام كرده كه اين كمپاني سيستم مورد انديشه متخصصين خود را سال آينده‌ي ميلادي روانه‌ي بازار خواهد كرد.

انديشه متخصصين شما در اين مورد چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات