توافق تويوتا و پاناسونيك در توليد نسل جديد باتري‌ خودروي الكتريكي

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دو برند معتبر تويوتا و پاناسونيك در زمينه‌ي توليد باتري‌هاي پريسماتيك براي استفاده در خودروي الكتريكي همكاري مي‌كنند.
تبليغات

تويوتا و پاناسونيك براي معرفي طرح خود جهت توسعه‌ي باتري‌ پريسماتيك خودروهاي الكتريكي، كنفرانس مطبوعاتي مشترك در ژاپن برگزار كردند. چنين همكاري پيش از اين نيز انجام شده بود و دو شركت از سال ۱۹۵۳ با هم روابط تجاري و صنعتي دارند. در سال ۱۹۹۶، تويوتا و پاناسونيك سرمايه‌گذاري در زمينه باتري را آغاز كردند كه نتيجه آن شركت توليد خودروي الكتريكي انرژي پاناسونيك بود. در حال حاضر، پاناسونيك در تأمين باتري‌هاي پريسماتيك ليتيوم يون مخصوص خودروهاي الكتريكي برندهاي مختلف، فعاليت دارد.

مرجع متخصصين ايران خودروي الكتريكي تويوتا/ toyota EV

اين توافق‌نامه به دنبال يافتن راه‌ حلي براي بهبود مسائلي مانند گرم شدن زمين، آلودگي هوا، از بين رفتن منابع طبيعي و امنيت انرژي است. علاوه بر اين، توافق‌نامه در انديشه متخصصين دارد تقاضا و تمايل مشتريان براي خريد خودروي الكتريكي طي سال‌هاي آتي افزايش يابد. به‌منظور تحقق اين اهداف، تويوتا و پاناسونيك بايد پيشرفت بيشتري در زمينه باتري‌ خودرو داشته باشند؛ دستيابي به اين باتري‌ها، از جمله فناوري‌هاي حياتي در زمينه توليد خودروي الكتريكي خواهد بود.

از آنجايي كه تويوتا و پاناسونيك در سال ۱۹۵۳ در رابطه با توسعه‌ي كسب و كار خود شروع به فعاليت كردند، دو شركت با هدف بهبود متقابل قابليت توليد خود يا اصل مونوزوكوري (Monozukuri)، يكديگر را به چالش كشيدند. هر دو شركت با توجه به شرايط محيط كسب و كار و تغييرات شديد در سطح جهاني، متوجه اهميت همكاري با شركاي مورد اعتماد و دنبال كردن مرزهاي سنتي گذشته به منظور كمك به جهان از طريق مونوزوكوري و ايجاد ارزش جديد شدند.

از طريق فعاليت‌هايي مانند توليد تويوتا پريوس (Prius)، اولين خودروي هيبريدي توليد انبوه جهان در سال ۱۹۹۷ و توليد خودروي پيل سوختي ميراي در سال ۲۰۱۴، تويوتا براي حل چالش‌هاي دشوار پيش روي جهان تلاش‌هاي زيادي كرده است. با كمك تجارب و دانش به كار گرفته‌شده در پروژه‌هاي پيشين، تويوتا در حال توسعه بيشتر خودروهاي سازگار با محيط زيست از جمله خودروي پلاگين هيبريدي، خودروي پيل سوختي و خودروي الكتريكي متناسب با نيازهاي سبك زندگي مشتريان در سراسر جهان است.

مرجع متخصصين ايران تويوتا پريوس

پاناسونيك توليد باتري‌هاي ليتيوم يون خودرو را به‌عنوان يكي از كسب و كارهاي اصلي خود قرار داده است و باتري‌هاي خودروي آن توسط بسياري از خودروسازان در سراسر جهان استفاده مي‌شود. قابليت‌هاي تكنولوژيكي پاناسونيك كه به الزامات مختلف براي چنين باتري‌ها‌يي دست مي‌يابد، به‌خوبي در بازار مورد توجه قرار مي‌گيرد. اين شركت در حال تلاش براي افزايش ايمني و ظرفيت باتري‌هاي منشوري (پريسماتيك) خودرو است و از دانش تكنولوژيكي خود در زمينه‌ي كسب و كار باتري استفاده مي‌كند. 

تويوتا و پاناسونيك به اين موضوع اهميت مي‌دهند كه پيشرفت‌هاي بيشتر در عملكرد باتري، ارزش و ايمني و نيز ظرفيت تأمين پايدار، به محبوبيت بيشتر خودروهاي الكتريكي كمك بيشتري خواهد كرد. دو شركت جزئيات مربوط به همكاري را با هدف دستيابي به بهترين باتري‌هاي استفاده‌شده در صنعت خودروي الكتريكي و در نهايت كمك به محبوبيت خودروهاي الكتريكي تويوتا و ديگر خودروسازان در انديشه متخصصين مي‌گيرند.

احتمالا جزئيات بيشتري در اين مذاكرات وجود دارد كه هنوز گفته نشده است؛ مانند يك كارخانه توليد باتري ليتيوم يون شبيه پروژه گيگافاكتوري تسلا  كه مي‌تواند باتري‌هايي با ظرفيت چند گيگاوات ساعت توليد كند. موضوع ديگر شايد سلول‌هاي جامد باشد كه گفته مي‌شود هنوز در مرحله‌ي مطالعه قرار دارند. بعضي منابع مي‌گويند ممكن است با اضافه شدن هوندا و مزدا به اين توافق، احتمالا يك اتحاد ژاپني بزرگ در جهت توليد نسل جديد باتري‌هاي ليتيوم يون ايجاد شود. هدف از ايجاد اين اتحاد، ارتقاء فناوري منحصربه‌فرد باتري‌هاي مدرن، براي استفاده در خودروهاي الكتريكي است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات