فهرست سريع ترين خودروها در پيست نوربرگ‌ رينگ

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
تاكنون پورشه 911GT2 RS توانسته است بهترين زمان‌گيري در پيست نوربرگ‌رينگ آلمان را از آن خود كند؛ اما در كلاس‌هاي مختلف، مدل‌هاي ديگري هم ركورددار جهنم سبز هستند.
تبليغات

اين روزها يكي از مهم‌ترين افتخارات خودروسازان و خودروهاي مطرح دنيا، ثبت ركورد در پيست نوربرگ‌رينگ نوردشليف در غرب آلمان است. معمولا هر خودروساز مطرحي با رونمايي از جديدترين خودروي خود، آن را در پيست نوربرگ‌رينگ آزمايش مي‌كند تا بتواند براي كسب محبوبيت بيشتر و در نتيجه فروش بيشتر در اين پيست ركوردزني كند.

مرجع متخصصين ايران نوربرگ رينگ nurburgring

نوربرگ‌رينگ در اوايل دهه ۱۹۲۰ ميلادي به‌عنوان يك پيست خياباني افتتاح شد و جاده‌هاي آن براي رانندگي سريع‌تر در برخي نقاط بسته شدند تا پيست داراي مسيري دايره‌وار شود. پيش از آن‌كه عمليات ساخت و طراحي حرفه‌اي آن آغاز شود، نوربرگ‌رينگ بين سال‌هاي ۱۹۲۵ تا ۱۹۲۷ به‌عنوان پيست مسابقه با طول مسير ۱۷.۵ مايل (۲۸ كيلومتر) ساخته شد. اين پيست هميشه بزرگ‌ترين ترس رانندگان بوده است و همواره ثابت كرده كه آزمون سختي براي خودروها و رانندگان خواهد بود. نوربرگ‌رينگ به دلايل گوناگون، از جمله مسايل ايمني و حوادث دلخراش، بارها از تقويم مسابقات فرمول يك كنار گذاشته شده و از سال ۲۰۰۷ ميزبان رقابت‌هاي جايزه بزرگ نبوده است؛ اما همچنان بسياري از مسابقات اتومبيل‌راني و موتورسواري معتبر جهان را پذيرايي مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران Nurburgring
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران ركوردداران سرعت پيست نوربرگ‌رينگ

 پيست نوربرگ‌رينگ در بيشتر روزها براي رانندگي عمومي، آزمايش خصوصي خودروها و مسابقات طولاني‌مدت براي ثبت ركورد جديد باز است. والتر رهرل به‌عنوان آزمايشگر هميشگي خودروهاي پورشه، اعلام كرد كه خودروهاي مدرن براي پيست نوربرگ‌رينگ بسيار سريع هستند. رهرل از ركوردگيري با خودروي پورشه 911GT2 RS در اين پيست  امتناع كرد و آن را به لارس كرن سپرد تا او به افتخار سريع‌ترين خودروي استاندارد جاده‌اي در پيست نوربرگ‌رينگ دست يابد.

طي سال‌هاي گذشته، نوربرگ‌رينگ به‌عنوان شاخصي براي عملكرد خودروهاي اسپرت تبديل شده است و كسي نمي‌داند تا چه وقت، اعتبار اين معيار ادامه خواهد داشت. البته از زماني كه خودروهاي شاسي‌بلند مانند پورشه كاين توربو و آلفا رومئو استلويو كوادريفوگليو براي كسب ركورد در اين پيست تلاش كرده‌اند، شايد بتوان گفت كه در آينده هم از اهميت جهنم سبز آلمان كاسته نخواهد شد.

خودرو

راننده

تاريخ

زمان

پورشه 911GT2 RS 

لارس كرن

۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷

۶:۴۷.۲۵ 

لامبورگيني هوراكان LP 640-4 پرفورمانته 

ماركو ماپلي 

۵ اكتبر ۲۰۱۶

۶:۵۲.۰۱ 

پورشه 918 اسپايدر

مارك لايب

۴ سپتامبر ۲۰۱۳

۶:۵۷.۰۰

لامبورگيني اونتادور 

LP 750-4 سوپرولوك

ماركو ماپلي

۱۸ مي ۲۰۱۵

۶:۵۹.۷۳

دوج وايپر 

ACR

لنس ديويد آرنولد

۱ سپتامبر ۲۰۱۷

۷:۰۱.۳۰

نيسان 

GT-R نيسمو

مايكل كرام

۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳

۷:۰۸.۶۹

مرسدس 

AMG GT R

كريستين گبهارت

۲ دسامبر ۲۰۱۶

۷:۱۰.۹۲

گامپرت آپولو اسپرت

فلورين گرابر

۱۳ آگوست ۲۰۰۹

۷:۱۱.۵۷

دوج وايپر 

ACR

دومينيك فارنباخر

۱۴ سپتامبر ۲۰۱۱

۷:۱۲.۱۳

پورشه 

911 GT3

لارس كرن

۴ مي ۲۰۱۷

۷:۱۲.۷۰

در ميان خودروهاي شاسي‌بلند نيز آلفا رومئو استلويو كوادريفوگليو در سپتامبر ۲۰۱۷ توانست با رانندگي فابيو فرانكا و ثبت زمان ۷:۵۱.۷، به‌عنوان سريع‌ترين خودروي شاسي‌بلند دنيا برسد. در كلاس خودروهاي هاچ‌بك تقويت‌شده، سئات لئون Mk3 كوپرا در مارس ۲۰۱۴ توانست با رانندگي جوردي جن و ثبت زمان ۷:۵۸.۴، به‌عنوان نخست سريع‌ترين خودروي اين كلاس دست يابد؛ اما چند ماه پيش، هوندا سيويك تايپ R با زمان ۷:۴۳.۸، توانست به سلطنت فولكس گلف GTI در كلاس هاچ‌بك‌هاي توليد انبوه خاتمه دهد و سريع‌ترين هاچ‌بك‌ چهارسرنشينه در پيست نوربرگ‌رينگ باشد. جگوار پروژه 8 با زمان ۷ دقيقه و ۲۱.۲۳ ثانيه، عنوان سريع‌ترين سدان جهنم سبز را در اختيار دارد.

پيست نوربرگ‌رينگ هنوز منتظر است تا در آينده خودروهاي ديگري ساخته شوند و ركوردهاي به‌يادماندني در آن ثبت كنند. دست بالاي دست بسيار است و ركوردهاي نوربرگ‌رينگ هر چند وقت جابه‌جا مي‌شوند و تا مدتي نام خودرويي در جهان به‌عنوان سريع‌ترين خودروي پيست نوربرگ‌رينگ شناخته مي‌شود و باز هم اين قصه تكرار مي‌شود. 

فراموش نكنيم، ابرخودروي تمام الكتريكي  NIO EP9، بهار امسال توانست با زمان ۶ دقيقه و ۴۵.۹۰ ثانيه، بهترين ركورد تاريخ نوربرگ‌رينگ را به دست آورد؛ اما با توجه به اينكه هنوز وارد خط توليد نشده است و در مراحل پيش‌توليد قرار دارد، تهديدي براي ركورد ۶ دقيقه و ۴۷.۲۵ پورشه 911GT2 RS محسوب نمي‌شود. گفته مي‌شود كه ابرخودروي توليد محدود مك‌لارن P1 LM هم توانسته است به ركورد ۶:۴۳.۲ در جهنم سبز دست پيدا كند.

در ادامه مي‌توانيد از تماشاي فيلم كوتاه مربوط به ركوردزني NIO EP9 در پيست نوربرگ‌رينگ، لذت ببريد و از زواياي گوناگون به مشهورترين مسير اتومبيل‌راني دنيا، نگاه كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات