آپيس؛ رندر مفهومي از لامبورگيني آينده

دوشنبه ۱۱ دي ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يك طراح و هنرمند صنعتي، طرحي مفهومي با نام ابرخودروي لامبورگيني آپيس منتشر كرده كه مورد توجه متخصص كارشناسان قرار گرفته است.
تبليغات

لامبورگيني تمركز زيادي بر معرفي خودروهاي مفهومي دارد. جديدترين اثر اين برند ايتاليايي، ترزو ميلنيو (Terzo Millennio) بود كه به‌شدت مورد تحسين واقع شد و نخستين نمايش خود را در مؤسسه‎ي فناوري ماساچوست (MIT) انجام داد؛ اين ابرخودروي آينده‌محور با پيشرانه هيبريدي قدرتمند، از پشتوانه قوي مهندسي لامبورگيني برخوردار است. 

خودروي مفهومي لامبورگيني آپيس (Lamborghini Apis) توسط هنرمند و طراح گرافيك فرناندو پاستره فرتوناني ساخته شده است و طبق شنيده‌ها در سال ۲۰۲۲ به نمايش عمومي در خواهد آمد. نام لامبورگيني آپيس از الهه‌ي مورد توجه مصر باستان، موسوم به گاو زردرنگ آپيس، گرفته شده است و تمام نشانه‌هاي طراحي بي‌نظير ابرخودروهاي لامبورگيني در دهه‌هاي اخير را نمايش مي‌دهد. علاوه بر اين، هماهنگي نام آپيس با شيوه نام‌گذاري خودروهاي كنوني لامبورگيني مانند اوروس (گاوي با شاخ‌هاي بلند در يونان باستان) قابل توجه است.

مرجع متخصصين ايران لامبورگيني آپيس/ lamborghini apis
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران لامبورگيني آپيس/ lamborghini apis

لامبورگيني آپيس داراي طراحي منحصربه‌فرد دوكابينه است كه به راننده و سرنشين اجازه مي‌دهد تجربه رانندگي بي‌نظيري در جاده داشته باشند. كاپوت رو به پايين با مجموعه‌اي از چراغ‌هاي LED براق و اسپليتر فيبر كربني در جلوي خودرو برجسته شده است. طراحي دو كابينه آپيس به اين خودروي مفهومي اجازه مي‌دهد هوا را به‌طور يكپارچه در سراسر كاپوت عبور دهد و شبيه قيف از سقف فيبر كربني خارج كند. هواي خارج‌شده بالاي بال بزرگ در مركز سقف خودرو، شبيه چيزي است كه ممكن است در خودروي مخصوص مسابقه‌ي استقامت پيدا شود.

طراحي ديفيوزر عقب بزرگ بر خلاف ديگر خودروهاي لامبورگيني انجام شده است و رينگ‌هاي فيبر كربني تيز كه حتي با استانداردهاي ابرخودروها هماهنگي ندارد. مجموعه‌ي باريكي از چراغ‌هاي عقب خودرو از زير بدنه بيرون مي‌آيد و اگزوزهاي دوگانه در گوشه‌هاي ابرخودروي مفهومي قرار دارند.

مرجع متخصصين ايران لامبورگيني آپيس/ lamborghini apis
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران لامبورگيني آپيس/ lamborghini apis

فرتوناني هيچ ايده‌اي در مورد عملكرد لامبورگيني آپيس ندارد؛ اما با توجه به بهره‌گيري از طراحي ابرخودرو و مضمون آينده‌محور آن انتظار مي‌رود كه مجهز به پيشرانه هيبريدي قدرتمند بيش از ۱۰۰۰ اسب بخار باشد. استفاده از چنين پيشرانه‌اي مي‌تواند بيشينه سرعت خودروي مفهومي را به بيش از ۲۰۰ مايل بر ساعت (۳۲۱ كيلومتر بر ساعت) برساند.

متأسفانه ابرخودروي مفهومي لامبورگيني آپيس هيچ شانسي براي قرار گرفتن در خط توليد لامبورگيني ندارد؛ اما شايد نشانه‌هايي از طراحي آن بتواند به‌طور بالقوه در طراحي ابرخودروهاي آينده لامبورگيني استفاده شود. به گفته‌ي فرتوناني، خودروي مفهومي آپيس داراي همه‌ي چيزهاي خوبي است كه در خودروهاي واقعي لامبورگيني وجود دارد و قطعا چنين حرفي درست خواهد بود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات